Winter discussietopic 2014/2015 deel 6

Topic gezien door 396889 bezoekers
Gestart door Jan van Ooijen, wo 14 jan 2015 - 08:32

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 6 gasten bekijken dit topic.

Marcellang

Citaat van: jones op do 22 jan 2015 - 13:44
GFS laat de 850hPa temperatuur ook wel hoog oplopen zaterdagochtend... zelfs boven 0 in het westen
GFS 06Z Geeft rond de -5 aan via Wetterzentrale.de  :)
Hier met die sneeuwdump !!!!!!
Weer terug in NL.........

Vindead

Ook hier vallen nu een paar verdwaalde motsneeuwvlokjes. Het mag geen naam hebben, maar toch leuk. :P

winter67

Hoe staat het er nu voor de storm en de kou na de maandwisseling?

winter

Hoe laat wordt de maximum temperatuur tijdens de winter bereikt??? Rond 3 uur?

Erwin82

Citaat van: winter op do 22 jan 2015 - 14:50
Hoe laat wordt de maximum temperatuur tijdens de winter bereikt??? Rond 3 uur?
Zat er ook naar te kijken, volgens mij is er een ijsdag in de maak :)

WeermetPutman

Is de winter nu na het weekend dan eindelijk over? Ik, maar ook meerdere mensen zullen wel toe zijn aan wat lekkere warmte... ;D

Jan van Ooijen

Citaat van: WeermetPutman op do 22 jan 2015 - 15:12
Is de winter nu na het weekend dan eindelijk over?

Is het dan wel winter geweest?  ;) Heb heel de tijd al geen hoge pet op van de settings die we op de kaarten zien, we moeten gewoon blij zijn met de spaarzame sneeuwkansjes. Misschien dat februari ons nog wel wat gaat brengen, maar die kans is ook klein
Enjoy the weather, it's the only weather you've got!

Caps

Citaat van: Jan van Ooijen op do 22 jan 2015 - 15:16
Is het dan wel winter geweest?  ;) Heb heel de tijd al geen hoge pet op van de settings die we op de kaarten zien, we moeten gewoon blij zijn met de spaarzame sneeuwkansjes. Misschien dat februari ons nog wel wat gaat brengen, maar die kans is ook klein

Ja indd, had het ook al een paar keer aangegeven, elke keer zien de kaarten er gunstig uit, maar dan hoe dichter bij we komen hoe minder het allemaal uitpakt, dit weekend zal er uiteraard weer in het oosten of noorden wat centimeters vallen, maar de echte winter is er nog niet, of komt ook niet, maar hoop zal er altijd zijn, maar persoonlijk denk ik dat we de winter van vorig jaar evenaren.
Een beetje sneeuw maakt niet gelijk de winter, of een beetje vorst maakt niet gelijk de winter.

jones

Citaat van: albalinda op do 22 jan 2015 - 13:56
GFS 06Z Geeft rond de -5 aan via Wetterzentrale.de  :)
Vreemd, ik zie dit:

Trouwens, volgens mij is de tweede ijsdag van het seizoen binnen hier ;) Tmax -0.3°C en nu opnieuw licht dalende

benjamin112


Jeroen22

vanmorgen lichte sneeuwval gehad. Mocht geen naam hebben maar de aarde werd een beetje wit. Nu ijzig koud door de wind.

JPP78

Bij lange na geen ijsdag hier, +2,7 bereikt. (beetje tuin effect, hoewel het station op de ruimte staat met NO wind wat luwte)

werd er net, bij school nota bene, op geattendeerd dat de link in mijn onderschrift nog de link was naar mijn oude weerstation, meteen aangepast natuurlijk!

sorry sorry, nu weer up to date!
Actuele gegevens van mijn nieuwe weerstation. Workumerwaard/ nabij IJsselmeer.
http://www.weatherlink.com/user/workum

Rayonhoofd

Citaat van: jones op do 22 jan 2015 - 15:27
Vreemd, ik zie dit:

Tja, de een woont in Duitsland en de ander in Belgie. ....... ;). Dan krijg je dit.

Jullie zien het allebei goed !
"Het kan vriezen, het kan dooien, maar als je op je  muil gaat, is men vergeten om te strooien "

Jelle

Toch vind ik dat we nog niet kunnen bepalen wat we in februari aan winter krijgen. Laten we nou eerlijk zijn, er waren slechts weinig mensen die de ijskoude 2 weken van begin februari 2012 aan zagen komen (3 weken van tevoren). De kaarten kwamen constant met een west circulatie maar plots was het zo ver. Die winter was verder overigens ook heel zacht.

En over geen winter, hier in Zwolle is het begin december ook nog vrij koud geweest! Het mag uiteraard nauwelijks 'winter' genoemd worden maar toch. Een stuk beter dan vorig jaar in ieder geval. Al heb ik hier al 2 jaar geen sneeuwdek meer gehad..  :'( Ik hoop dat ik als ik 8:00 buiten ben zaterdag nog wat winterse foto's kan maken. Licht echt aan de timing v/d dooi die daarna direct invalt.

Marcellang

Citaat van: Rayonhoofd op do 22 jan 2015 - 16:06
Citaat van: jones op do 22 jan 2015 - 15:27
Vreemd, ik zie dit:

Tja, de een woont in Duitsland en de ander in Belgie. ....... ;). Dan krijg je dit.
Jullie zien het allebei goed !
Ik keek ook naar de Westkust  :)
Citaat van: jones op do 22 jan 2015 - 15:27
Vreemd, ik zie dit:
Trouwens, volgens mij is de tweede ijsdag van het seizoen binnen hier ;) Tmax -0.3°C en nu opnieuw licht dalende
Hahaha dat is idd vreemd rond 0 tot in Zeeland.
Gelukkig wisselen de kaarten elke 6 uur  :)
Hier met die sneeuwdump !!!!!!
Weer terug in NL.........

Reutel

Citaat van: Jelle op do 22 jan 2015 - 16:13
Toch vind ik dat we nog niet kunnen bepalen wat we in februari aan winter krijgen. Laten we nou eerlijk zijn, er waren slechts weinig mensen die de ijskoude 2 weken van begin februari 2012 aan zagen komen (3 weken van tevoren). De kaarten kwamen constant met een west circulatie maar plots was het zo ver. Die winter was verder overigens ook heel zacht.


Zo is het, februari kan nog steeds ijskoud worden. Al dat geklaag hier begint mij een beetje te irriteren. Als de drukgebieden goed vallen kan het in no time 10 graden gaan vriezen. We moeten ook een beetje geluk hebben!  :)

PatrickM

De Bilt zit op 0,0 graden en dus geen ijsdag. :'(

winter67

Citaat van: Jelle op do 22 jan 2015 - 16:13
Toch vind ik dat we nog niet kunnen bepalen wat we in februari aan winter krijgen. Laten we nou eerlijk zijn, er waren slechts weinig mensen die de ijskoude 2 weken van begin februari 2012 aan zagen komen (3 weken van tevoren). De kaarten kwamen constant met een west circulatie maar plots was het zo ver. Die winter was verder overigens ook heel zacht.

En over geen winter, hier in Zwolle is het begin december ook nog vrij koud geweest! Het mag uiteraard nauwelijks 'winter' genoemd worden maar toch. Een stuk beter dan vorig jaar in ieder geval. Al heb ik hier al 2 jaar geen sneeuwdek meer gehad..  :'( Ik hoop dat ik als ik 8:00 buiten ben zaterdag nog wat winterse foto's kan maken. Licht echt aan de timing v/d dooi die daarna direct invalt.
Tuurlijk krijgen we nog winter kan me trouwens niet meer veel herinneren dat januari en december echte koude wintermaanden. En de klimaat verandert alles is laat. In februari durf ik een gokje op schaatsen zetten.

Jelle

Precies jongens! Positief blijven  :D Er kan nog van alles gebeuren! Het kan overigens zelfs tot half maart koud zijn met een pak sneeuw. Schaatsen in maart is niet realistisch maar een pak sneeuw wel. Nog 2 maanden met winterkansen dus. Waarvan nog 5 volle weken met kansen op pure kou.

Erwin82

Citaat van: PatrickM op do 22 jan 2015 - 16:23
De Bilt zit op 0,0 graden en dus geen ijsdag. :'(

oh, buienradar geeft max. temp van -0.1 graad?
ah, idd 16.24 uur 0.0, jammer maar helaas

Powered by EzPortal