Winter discussietopic 2014/2015 deel 6

Topic gezien door 397008 bezoekers
Gestart door Jan van Ooijen, wo 14 jan 2015 - 08:32

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 3 gasten bekijken dit topic.

Tallrunner

Citaat van: Hector Pascal op wo 21 jan 2015 - 11:03
Tja, grappig. Hij corrigeert mij, terwijl mijn spelling gewoon klopte. Komt hij zelf met "ik vindt".
Stop met deze bullshit. Discussie gaat over de weersverwachtingen, niet over ABN.

Marcellang

De pluim (het gemiddelde) voor het N/O is toch iets minder zacht hoor  8)
Hier met die sneeuwdump !!!!!!
Weer terug in NL.........

Hector Pascal

Citaat van: Tallrunner op wo 21 jan 2015 - 11:13
Stop met deze bullshit. Discussie gaat over de weersverwachtingen, niet over ABN.
Dat was het probleem ook, ik begon er niet over. Ruud corrigeert mij, terwijl er niets fout was. Hij komt vervolgens zelf met een fout.

On topic: zaterdag nog steeds grotere kans op regen dan sneeuw. Waarschijnlijk het oosten nog wel even wit.
Nul bestaat niet.

Edwin

Citaat van: Hector Pascal op wo 21 jan 2015 - 11:29


On topic: zaterdag nog steeds grotere kans op regen dan sneeuw. Waarschijnlijk het oosten nog wel even wit.

Je hebt er alleen zo weinig aan als het maar geen winter wil worden. Gelukkig valt het iig niet zondag en kan er gewoon gevoetbald worden in die ufo in Amsterdam.
Never Stop Exploring

Reutel

Citaat van: Jan van Ooijen op wo 21 jan 2015 - 10:40
Dit bedoel ik nu met realistisch zijn ;)

Er zit op MT/LT anders een behoorlijke spreiding in de pluim. De realiteit is dus dat er nog genoeg kansen zijn op een winters staartje in februari!

Edwin

Ik zie wederom een enorme plons regen voor later volgende week. Dat betekent een dikke bak sneeuw voor de Alpen
Never Stop Exploring

Remy

Tof,water dat omhoog drukt tijdens het bevriezen.
CO2 Is geen klimaat thermostaat.

DSDLimburg

Citaat van: Hector Pascal op wo 21 jan 2015 - 11:03
Tja, grappig. Hij corrigeert mij, terwijl mijn spelling gewoon klopte. Komt hij zelf met "ik vindt".

Volgens mij ging het niet over de spelling  ;) maar meer de toon die men hier voert in woorden ;). Je kan ook gewoon iemand netjes persoonlijk aan spreken. ( Ik vindt beste ruud dat het fixed is)  :)
seizoen 2018/2019

Jan van Ooijen

Kom op mensen, laten we het gezellig houden
Enjoy the weather, it's the only weather you've got!

Joep

Citaat van: Jan van Ooijen op wo 21 jan 2015 - 10:40
Dit bedoel ik nu met realistisch zijn ;)

Snap ik Jan alleen dat is wat anders dan de hele winter afschrijven  :) ;)

Weerfreak 1337

Voor wat het waard is.. EC +240.

Onweersdagen 2018: 69
vooral met Mark.

Hector Pascal

Nul bestaat niet.

Jan van Ooijen

Citaat van: Joep op wo 21 jan 2015 - 12:00
Snap ik Jan alleen dat is wat anders dan de hele winter afschrijven  :) ;)

Klopt, maar zoals we allemaal kunnen zien is het tot en met de 4de februari geen winter te bekennen en dan moet er toch wel een blokkade komen waar je U tegen zegt en dat zie ik niet gebeuren. We mogen en moeten blij zijn met de sneeuwkansjes en meer niet
Enjoy the weather, it's the only weather you've got!

jones

een groot voordeel van zaterdag tegenover vorige situaties is dat de bodem nu wel zl op voorhand goed afgekoeld en bevroren zal zijn, wat het makkelijker zal maken voor de sneeuw om te blijven liggen ;)

DSDLimburg

Het is hier in Limburg heerlijk winter weer, zonnetje erbij en buiten heerlijk fris! ;)
seizoen 2018/2019

flyerke

Citaat van: Jan van Ooijen op wo 21 jan 2015 - 12:23
Klopt, maar zoals we allemaal kunnen zien is het tot en met de 4de februari geen winter te bekennen en dan moet er toch wel een blokkade komen waar je U tegen zegt en dat zie ik niet gebeuren. We mogen en moeten blij zijn met de sneeuwkansjes en meer niet

Het groenland hoog (voor wat het waard is) probeert steeds te "trouwen" met het azorenhoog maar depressies snijden er steeds doorheen alsof het door boter is. De meeste kou in the states is toch al verdwenen, hoe komt het dan dat er nog steeds zo'n kalibers van depressies ontstaan en onze kant opkomen?
Winter is coming

NitroGenetics

Citaat van: flyerke op wo 21 jan 2015 - 12:43
Het groenland hoog (voor wat het waard is) probeert steeds te "trouwen" met het azorenhoog maar depressies snijden er steeds doorheen alsof het door boter is. De meeste kou in the states is toch al verdwenen, hoe komt het dan dat er nog steeds zo'n kalibers van depressies ontstaan en onze kant opkomen?
heeft mede te danken vanwege een warme zee ;)

vossejongk

Ik zie de hele winter al zo'n schijt azorenhoog als een puist op de kaart staan. Zolang die niet verdwijnt hoef je hier geen serieus winterweer verwachten of deze moet samen gaan met een Scandinavisch hoog zodat de depressies onder ons door gaan en dan nog...

jeffrey83

Maar hoe groot is de kans vrijdag op zaterdag dat de neerslag als sneeuw valt ?

JerryL

Citaat van: Jan van Ooijen op wo 21 jan 2015 - 12:23
Klopt, maar zoals we allemaal kunnen zien is het tot en met de 4de februari geen winter te bekennen en dan moet er toch wel een blokkade komen waar je U tegen zegt en dat zie ik niet gebeuren. We mogen en moeten blij zijn met de sneeuwkansjes en meer niet

Dat zagen we in december al gebeuren. Hoewel iedereen over elkaar buitelde om te zeggen dat de winter nog 3 maanden zou duren schreef ik hem dus terecht af. Het verloop is zó herkenbaar met vorige winter.

De winter van 2013-2014 was er een van ''uitstellen''. Deze winter verbeterd enigzins, immers heeft een deel van Nederland tenminste sneeuw gezien. Over het algemeen echter is ook dit een winter van uitstel. Na uitstel kwam vorig jaar afstel. Zit er nu opnieuw aan te komen.


Powered by EzPortal