Winter discussietopic 2014/2015 deel 6

Topic gezien door 397112 bezoekers
Gestart door Jan van Ooijen, wo 14 jan 2015 - 08:32

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 5 gasten bekijken dit topic.

Extremissimorum

Citaat van: Caps op ma 19 jan 2015 - 17:36
Zeer dichte mist hier omg. Rotterdam, net op de snelweg soms 200 meter zicht, heel gevaarlijk, iemand een kaartje van actuele mist?

Kan je ook HIERvinden

joboy52

GFS12 ziet er op lange termijn toch redelijk uit voor winterweer?

Remy

Mist is met dit weer een prima indicator van waar de temperatuur de nul graden passeert.
Bij nul *BAM* instant mist.
Of ligt dat aan mij?
CO2 Is geen klimaat thermostaat.

glenn

Het lijkt de komende week mogelijk voor Belgie toch een intressante weerweek te worden de kansen in belgie op sneeuw later deze week lijken toe te nemen terwijl ze in Nederland afnemen volgens gfs

hills89

Malmedy ardennen momenteel 3cm sneeuw alles wit ;D

Weatherman

Citaat van: glenn op ma 19 jan 2015 - 18:27
Het lijkt de komende week mogelijk voor Belgie toch een intressante weerweek te worden de kansen in belgie op sneeuw later deze week lijken toe te nemen terwijl ze in Nederland afnemen volgens gfs
Dat wil ik helemaal niet lezen  ;)
Hou vooral van onweer en tornado's ect
Winter is ook prachtig, maar kan ook genieten van de zon !! [

MamaAs

Hoe zit het op sommige Waddeneilanden. Al sneeuw?
Ik kan net iig niet duidelijk zien haha. 
http://www.vvvameland.nl/webcam/webcam-haven

Ijsbloem

 ;) Volgens mij waren dat gewoon een paar lichte regen..korrelhagel
buitjes boven de wadden ?

.........................
Winter  inval nr 3 in de V.S.
Zware ijzel en complete chaos op de wegen.
;) ' T is dus weer kwestie van tijd eer de westcirculatie voet op
Europese wal gaat zetten.
Op weg naar weer wat koudere winters ?
Zou zo maar kunnen , te beginnen in winter 2017.

Jan van Ooijen

Nieuwe ECMWF run regen overgaand in natte sneeuw/sneeuw en daarna weer regen. Zoals het er nu voorstaat krijgt het westelijk deel van het land niet eens met sneeuw te maken vrijdag op zaterdag











Enjoy the weather, it's the only weather you've got!

SniperEye

We moeten langzaam toch realistisch gaan worden. De dagen worden gestaag langer en januari is alweer ruim aan de tweede helft begonnen. Wil er nog iets gaan bloeien qua winter, dan zou het toch binnen nu en enkele weken moeten gebeuren, daarna zal het steeds lastiger gaan worden.

Weatherman

Citaat van: Jan van Ooijen op ma 19 jan 2015 - 20:00
Nieuwe ECMWF run regen overgaand in natte sneeuw/sneeuw en daarna weer regen. Zoals het er nu voorstaat krijgt het westelijk deel van het land niet eens met sneeuw te maken vrijdag op zaterdag
Tja, weer een domper  :( maar gelukkig nog paar dagen ver
Hou vooral van onweer en tornado's ect
Winter is ook prachtig, maar kan ook genieten van de zon !! [

Edwin

Zonde van de stookkosten, doe mij maar lente op deze manier. Dit is het allemaal net niet en elke keer de verkeerde kant van het dubbeltje, dan liever wat warmer :). Achja, we nemen het allemaal maar zoals het is he ;)
Never Stop Exploring

fgfredje


Zynex

Citaat van: fgfredje op ma 19 jan 2015 - 20:09
Hier worden we natuurlijk niet vrolijk van 14 15 graden half Feb
http://www.donnerwetter.de/wetter/30-tage/gronau/DE17403.html

1 dag vooruit kunnen ze al niet voorspellen, dus 30 dagen vooruit al helemaaaaaal niet.

Maar als het uit zou komen word ik daar wel blij van hoor, 15 graden, niets mis mee!

Energizer85

die kustbuitjes... zit er nog een kans in dat die nog wat dichter in de buurt komen?? We hebben wel eens vaker een verassing gehad van dat soort buien toch? tlijken er wel steeds meer te worden

Remy

Als het hier vier weken goed koud is het al een matige winter voor onze regio. Het kan nog.
CO2 Is geen klimaat thermostaat.

Marcellang

Citaat van: fgfredje op ma 19 jan 2015 - 20:09
Hier worden we natuurlijk niet vrolijk van 14 15 graden half Feb
Hahaha  :P
Hier met die sneeuwdump !!!!!!
Weer terug in NL.........

Remy

Ik betaal mee aan die dijk in het "Kanaal" :) Pleur het in een weermodel en instant ijstijd hier :)
CO2 Is geen klimaat thermostaat.

Energizer85

kt Stukje kouder  Mt en Lt stuk warmer....

tja........ oohja en tot zaterdag geen neerslag.... en 3 dagen bijna geen dagelijkse gang..... mist???

pffffffffff

winter

Klopt pluim tot zaterdag wat kouder met grote kans op vorstdagen in grote delen van nederland. Opvallend het grote verschil tussen de pluimen van de GFS en ECMWF op korte termijn (binnen 3 dagen). Dat is de hoop op wat langere termijn, namelijk dat de pluimen nog altijd kunnen veranderen :)
Morgen voor de Bilt:
GFS: +4 graden
ECMWF: 0/+1 graden


Nog iets, zag op Johann's website een bericht over de 1ste (zwakke) dooiaanval op zaterdag, deze zou weleens een pak sneeuw kunnen leveren en ervoor kunnen zorgen dat het wat meer winters wordt. (of er natuurlijk voor zorgen dat de winter wordt) De maandag erna opnieuw een nieuwe dooiaanval. 
Ik heb er wel hoop in, als zo'n ervaren persoon dit zegt. Hij is misschien wel meer betrouwbaar dan de weermodellen :)
Maybe nog meer toelichting van de Moderators/Jan/Johann

Powered by EzPortal