Winter discussietopic 2014/2015 deel 6

Topic gezien door 397029 bezoekers
Gestart door Jan van Ooijen, wo 14 jan 2015 - 08:32

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 5 gasten bekijken dit topic.

Henk1976

Citaat van: Extremissimorum op ma 19 jan 2015 - 13:17
Mag ik erop wijzen dat de kansen op sneeuw voor aanstaande zaterdag toch flink toegenomen zijn in 1 run verschil bij ec?

In EC12 van gisteren 30% kans op sneeuwval, in de EC00 van vanochtend rond de 50%

Daarnaast is er 20% nu op 3-10 cm.

Maar goed, is nog een aantal dagen ver.

Ik reken even nergens meer op, dan is de teleurstelling ook minder groot. Zouden die buien boven de visbak nog wat kunnen brengen?

NewWeatherfan

brrrr was maar wat koud op de fiets mistig nou ja nevelig en temp rond de 0.0 winters zoals we ze kennen, kwakkel.

Der RoX

Zo maar ff wandeling maken buiten, aardig blauwe lucht op het moment
WiNtEr!!11!1!@

pietjelol

er lijken een paar buitjes het land op te komen.

lionking

Verbaas me dat men al kaartjes laat zien over eventuele sneeuwval op zaterdag,denk dat het plaatsen van deze kaarten beter achterwege kunnen blijven want het schept voor velen valse hoop,het voorspellen van sneeuw op zaterdag plus hoeveelheden heeft in mijn ogen weinig zin dit is soms een dag van te voren al haast niet te voorspellen.Hier in zuid-oost Groningen was het vanmorgen een klein beetje wit, de sneeuw is nu overal al weer verdwenen op enkele schaduwplekjes na. Hoop zelf dat we nog een beetje winter krijgen en er zijn absolouut nog wel kansen dat het kan. Voor 2 jaar geleden hadden we in maart nog ijs en kon men op de randen van het Schildmeer nog schaatsen.

Danny

Citaat van: lionking op ma 19 jan 2015 - 15:45
Verbaas me dat men al kaartjes laat zien over eventuele sneeuwval op zaterdag,denk dat het plaatsen van deze kaarten beter achterwege kunnen blijven want het schept voor velen valse hoop,het voorspellen van sneeuw op zaterdag plus hoeveelheden heeft in mijn ogen weinig zin dit is soms een dag van te voren al haast niet te voorspellen.Hier in zuid-oost Groningen was het vanmorgen een klein beetje wit, de sneeuw is nu overal al weer verdwenen op enkele schaduwplekjes na. Hoop zelf dat we nog een beetje winter krijgen en er zijn absolouut nog wel kansen dat het kan. Voor 2 jaar geleden hadden we in maart nog ijs en kon men op de randen van het Schildmeer nog schaatsen.

Teleurstellingen creëer je door zelf te hoge verwachtingen te hebben. Het weer op korte maar ook op midden lange en lange termijn moet besproken kunnen worden in een discussie topic. Iedereen moet voor zich weten hoeveel hoop hij of zij eruit put. Is al 100-derden keren besproken dat het verwachtingen zijn, dat details kunnen afwijken en dat lange termijn nog vaak kan veranderen. Als mensen dan alsnog meteen denken dat er nu 25cm. sneeuw valt zaterdag lijkt dat me meer een interpretatie fout van hun dan dat deze kaarten hier niet besproken zouden mogen worden.....

Zynex

Dag begon mooi en lekker fris, inmiddels lekker regen.... bah

Extremissimorum

Citaat van: Danny op ma 19 jan 2015 - 15:53
Teleurstellingen creëer je door zelf te hoge verwachtingen te hebben. Het weer op korte maar ook op midden lange en lange termijn moet besproken kunnen worden in een discussie topic. Iedereen moet voor zich weten hoeveel hoop hij of zij eruit put. Is al 100-derden keren besproken dat het verwachtingen zijn, dat details kunnen afwijken en dat lange termijn nog vaak kan veranderen. Als mensen dan alsnog meteen denken dat er nu 25cm. sneeuw valt zaterdag lijkt dat me meer een interpretatie fout van hun dan dat deze kaarten hier niet besproken zouden mogen worden.....

Juistem.

Citaat van: lionking op ma 19 jan 2015 - 15:45
Verbaas me dat men al kaartjes laat zien over eventuele sneeuwval op zaterdag,denk dat het plaatsen van deze kaarten beter achterwege kunnen blijven want het schept voor velen valse hoop,het voorspellen van sneeuw op zaterdag plus hoeveelheden heeft in mijn ogen weinig zin dit is soms een dag van te voren al haast niet te voorspellen.Hier in zuid-oost Groningen was het vanmorgen een klein beetje wit, de sneeuw is nu overal al weer verdwenen op enkele schaduwplekjes na. Hoop zelf dat we nog een beetje winter krijgen en er zijn absolouut nog wel kansen dat het kan. Voor 2 jaar geleden hadden we in maart nog ijs en kon men op de randen van het Schildmeer nog schaatsen.

Dit topic is om te discussiëren over kansen, niet om bericht te geven over wat sowieso gaat gebeuren.
Ik liet zien wat de sneeuwkansen zijn voor zaterdag, en mij valt het op dat de kansen aanzienlijk toegenomen zijn.

Valse hoop is relatief absurdistisch (denk daar maar eens over na)


Gisteren was een uitstekend voorbeeld van de Wet van Murphy:

Citaat van: Edward A. Murphyif there's any way they can do it wrong, they will

Sneeuw bestaat uit zoveel factoren, die allemaal mis kunnen gaan. Dat gebeurde ook.

Maar misschien moet er deze winter iets als een 'Herfst-in-de-winter discussietopic' komen voor dit soort weer.
Momenteel dichte mist, ik durf zelfs te zeggen zeer dichte mist (t.w. minder dan 50 meter zicht), en het wordt steeds mistiger.

Lucas

Aan de andere kant, temps vallen vandaag laag uit. KNMI heeft uurtje terug de middagtemps van vandaag en morgen van 4-5 gr naar 1-3 bijgesteld. Hier vandaag nog niet warmer dan 0,6 geweest, terwijl 4 was voorspeld. Je hebt er geen biet aan, maar ik bedoel maar; het weer is niet te voorspellen; alleen te verwachten.

We zijn een aantal keer teleurgesteld omdat mensen verwachtingen hadden bij voorspellingen, misschien dat we komende week wel verblijd worden door de keerzijde van de huidige verwachtingen (lees: kouder en sneeuw)
Aanhoudende sneeuwval

Extremissimorum

Citaat van: Lucas op ma 19 jan 2015 - 16:12
Aan de andere kant, temps vallen vandaag laag uit. KNMI heeft uurtje terug de middagtemps van vandaag en morgen van 4-5 gr naar 1-3 bijgesteld. Hier vandaag nog niet warmer dan 0,6 geweest, terwijl 4 was voorspeld. Je hebt er geen biet aan, maar ik bedoel maar; het weer is niet te voorspellen; alleen te verwachten.

We zijn een aantal keer teleurgesteld omdat mensen verwachtingen hadden bij voorspellingen, misschien dat we komende week wel verblijd worden door de keerzijde van de huidige verwachtingen (lees: kouder en sneeuw)

Momenteel valt het kouder uit door de mist.

Maar als de mist morgen nog blijft, wanneer er maximumtemps van rond het vriespunt verwacht worden, zit een ijsdag er goed in! Misschien eindelijk eens Hellmannpuntjes in Hoorn, waardoor die af is van de ellendige 0,0.

grizzrh

Doenrade, Limburg

Armand

Hier nu na bijna 2 dagen wachten wat motsneeuw. Helaas is nu weer te warm. Kou EN sneeuw lijkt tot dusver bijna onmogelijk deze winter  >:(

Extremissimorum

Nu kleurt Noord-Holland toch nog wit!  8) ;D

jeroentje890

Een vreemd klein lagedrukgebied bij de kust, misschien nog een kleine verrassing in de maak!!!

Zynex

Opeens hele dichte mist, past wel blij blue monday.

Extremissimorum

Citaat van: Zynex op ma 19 jan 2015 - 16:43
Opeens hele dichte mist, past wel blij blue monday.

Dat kaartje van hierboven ook.
Is het al zover? Blue Monday.


Citaat van: jeroentje890 op ma 19 jan 2015 - 16:43
Een vreemd klein lagedrukgebied bij de kust, misschien nog een kleine verrassing in de maak!!!

Denk het niet. Wat zou het moeten doen dan?

pietjelol

Citaat van: Extremissimorum op ma 19 jan 2015 - 16:48
Dat kaartje van hierboven ook.
Is het al zover? Blue Monday.


Denk het niet. Wat zou het moeten doen dan?
hij doelt op het feit dat er buitjes op ontstaan. En 1+1= 2

PatrickM

De temperatuur duikt bijna onder nul en het is zeer mistig. Rijp aan de bomen morgen?

Caps

Zeer dichte mist hier omg. Rotterdam, net op de snelweg soms 200 meter zicht, heel gevaarlijk, iemand een kaartje van actuele mist?

Stephanie

Citaat van: Caps op ma 19 jan 2015 - 17:36
Zeer dichte mist hier omg. Rotterdam, net op de snelweg soms 200 meter zicht, heel gevaarlijk, iemand een kaartje van actuele mist?

Powered by EzPortal