Winter discussietopic 2014/2015 deel 6

Topic gezien door 396997 bezoekers
Gestart door Jan van Ooijen, wo 14 jan 2015 - 08:32

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 3 gasten bekijken dit topic.

Stephanie

Ik blijf toch nog maar even op om te lantaarnpaalstaren, ik ben al blij als ik een natte sneeuwvlok zie ;)

Henk1976

Citaat van: Remy op zo 18 jan 2015 - 23:23
Hier in oost Groningen heel de avond al sneeuw... Op het gras is het wit maar op de straat blijft het smelten.

Schop dat eens naar het westen svp.  ;) Ik geloof de radar ook niet meer, van welke weersite dan ook. Sinds 18:00 uur zou het hier in Assen stortregenen van de sneeuw maar er is hier geen vlok gevallen en het is sinds 22:00 droog! Heb net een plengoffer uitgebracht uit wanhoop :(. Je ziet op verscheidene radarbeelden het neerslaggebied aangroeien maar nee hoor... njente. Of... of.... Is the Dome dan echt werkelijkheid....? Ik laat mij morgenvroeg maar verrassen als ik weer naar Groningen rijd. Mocht het glad zijn door sneeuw of andersoortig winters goed dan zal het in de maandagochtendspits in ieder geval voor totale chaos gaan zorgen... Vind ik dat leuk? Ja! Ik vind het heerlijk om te zien hoe bepaalde nederlanders totaal niet om kunnen gaan met een weersverandering... Voor een ieder die gaat slapen nu. Welterusten en droom maar lekker van winters zoals 2009/2010. Ik ga dat wel doen iig.

Mrkos

Assen is wel rood op weerplaza buienradar, maar helaas de hele avond al niks te zien!

Henk1976

Citaat van: Mrkos op ma 19 jan 2015 - 00:03
Assen is wel rood op weerplaza buienradar, maar helaas de hele avond al niks te zien!

Dat bedoel ik inderdaad. Je kan gewoon lekker in je tuin een cola-beerenburg drinken..... 8)

Mrkos


Stephanie

Hier nu af en toe een natte flats tussen de regen door.

Remy

CO2 Is geen klimaat thermostaat.

Henk1976

Citaat van: Remy op ma 19 jan 2015 - 00:34
Nog steeds sneeuw.
Ik rijd morgen wel even om als ik naar Stad moet ;)

Marcellang

Citaat van: Henk1976 op ma 19 jan 2015 - 00:06
Dat bedoel ik inderdaad. Je kan gewoon lekker in je tuin een cola-beerenburg drinken..... 8)
Nah Henk, tis ook niet tof om het al heel lang te zien regenen/natte sneeuwen  :o
Hier zou ht toch zeker nu witmoeten zijn  ;D :P
Hier met die sneeuwdump !!!!!!
Weer terug in NL.........

Henk1976

Citaat van: albalinda op ma 19 jan 2015 - 00:41
Nah Henk, tis ook niet tof om het al heel lang te zien regenen/natte sneeuwen  :o
Hier zou ht toch zeker nu witmoeten zijn  ;D :P

Ik ben hier uitgelachen door mijn vrouw..... Waar is die sneeuw dan. En die snapt niet dat virtueel alles op zijn plaats valt. Nu werk ik veel in de virtuele wereld dus wat dat betreft heb ik toch een best pak sneeuw te pakken lol. Maar idd Marcel, ook niet tof om het te zien natsneeuwen en zeker niet als je al wat dieper landinwaarts woont. Laten we hopen dat de neerslaggebieden nog wat gaan indraaien

Henk1976

Citaat van: Stephanie op ma 19 jan 2015 - 00:20
Hier nu af en toe een natte flats tussen de regen door.

Dat is al meer dan hier. Het is hier kurkdroog

Stephanie

KNMI heeft alle waarschuwingen ingetrokken.

Henk1976

Citaat van: Stephanie op ma 19 jan 2015 - 00:52
KNMI heeft alle waarschuwingen ingetrokken.

Van uitstel kwam idd afstel.... ik snap niet dat dat instituut nog de term koninklijk mag dragen

Marcellang

Citaat van: Henk1976 op ma 19 jan 2015 - 00:48
Ik ben hier uitgelachen door mijn vrouw..... Waar is die sneeuw dan. En die snapt niet dat virtueel alles op zijn plaats valt. Nu werk ik veel in de virtuele wereld dus wat dat betreft heb ik toch een best pak sneeuw te pakken lol. Maar idd Marcel, ook niet tof om het te zien natsneeuwen en zeker niet als je al wat dieper landinwaarts woont. Laten we hopen dat de neerslaggebieden nog wat gaan indraaien
Idd Henk, ik ga er nog wel vanuit dat het wit is als ik strakkies uit mijn mand plof  ;D
Maar ik denk dat er wel meer dan 15 cm sneeuw had kunnen vallen hier  ;)
Citaat van: Henk1976 op ma 19 jan 2015 - 00:54
Van uitstel kwam idd afstel.... ik snap niet dat dat instituut nog de term koninklijk mag dragen
:-X ;D
Hier met die sneeuwdump !!!!!!
Weer terug in NL.........

Henk1976

Citaat van: albalinda op ma 19 jan 2015 - 00:59
Idd Henk, ik ga er nog wel vanuit dat het wit is als ik strakkies uit mijn mand plof  ;D
Maar ik denk dat er wel meer dan 15 cm sneeuw had kunnen vallen hier  ;) :-X ;D

Wellicht wit van de vorst. Ach pluim zag er goed uit van EC dus wie weet..... Weltrusten in ieder geval

Marcellang

Citaat van: Henk1976 op ma 19 jan 2015 - 01:02
Wellicht wit van de vorst. Ach pluim zag er goed uit van EC dus wie weet..... Weltrusten in ieder geval
Jij/jullie ook goede nachtrust  ::)
Hier met die sneeuwdump !!!!!!
Weer terug in NL.........

Eendagseend

Zondag overdag heel kort wat natte sneeuw gezien, voor de rest allleen regen. Tegen 01.50 uur begon de regen pas weer over te gaan in natte sneeuw. Een sneeuwdek verwacht ik niet zozeer, maar toch is dit beter dan vogrige winter toen we geen vlok sneeuw of vorst hadden.
2014 Arnhem Laar Oost:
Onweer: 28
Weerlicht: 9
Onweer elders: 2 (resp. in Wageningen en Velp)

2014 Velp:
Natte sneeuw: 1
Droge sneeuw: 2
Zwaarste onweer in 2014: 3 januari 2014 (zwaarste windstoten en zwaarste hagel) en 28 juli (zwaarste regen en blikseminslagen.

2015:
Natte sneeuw: 3 (waarvan 1 korrelsneeuw)
Droge sneeuw: 6
IJsdag: 2
Onweer: 1
Hagel: 2

Ries

Jemig, geen vlok gehad en verder ook vrijwel geen kansen in de pluimen...bizar, wat een prutwinter. Hoewel ik nog weet van 3 of 4 jaar geleden dat het ook hele winter bloedjeheet was (relatief gheghe) en het in februari nog een week tot -20min ging...is er toen veel doodgevroren in de natuur wat al dacht uit te kunnen lopen (net als nu).

vossejongk

Hier licht sneeuwend, op auto's blijft het liggen, straat nog niet bij 0 graden

Weatherman

Had gehoopt dat het enigszins nog wit zou zijn, maar helaas het is een grote flop. op naar nieuwe kansen.
Hou vooral van onweer en tornado's ect
Winter is ook prachtig, maar kan ook genieten van de zon !! [

Powered by EzPortal