Winter discussietopic 2014/2015 deel 6

Topic gezien door 397002 bezoekers
Gestart door Jan van Ooijen, wo 14 jan 2015 - 08:32

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 6 gasten bekijken dit topic.

Weatherman

Hou vooral van onweer en tornado's ect
Winter is ook prachtig, maar kan ook genieten van de zon !! [

Hector Pascal

Citaat van: Hector Pascal op za 17 jan 2015 - 11:31
Precies. Bij ons wordt er vaak (veel) sneeuw verwacht en uiteindelijk valt er niks. Zie 27 december. Tot 3 dagen voor die tijd was het 8-15 cm, 1 dag ervoor 2-4 cm. en uiteindelijk lag er helemaal niets. Dus die kaartjes zijn allemaal prachtig wat sneeuw betreft, maar ze komen vrijwel nooit uit.
Ach, mijn eigen citaat van gisteren. Eigenlijk wist ik al dat de sneeuw niet zou komen...
Nul bestaat niet.

Stephanie

KNMI schuift de waarschuwing nog maar eens op van 20 naar 22:00.

Weatherman

Citaat van: Stephanie op zo 18 jan 2015 - 20:08
KNMI schuift de waarschuwing nog maar eens op van 20 naar 22:00.
zegt genoeg  ;)
Hou vooral van onweer en tornado's ect
Winter is ook prachtig, maar kan ook genieten van de zon !! [

PatrickM

Citaat van: Stephanie op zo 18 jan 2015 - 20:08
KNMI schuift de waarschuwing nog maar eens op van 20 naar 22:00.

Van uitstel komt afstel... ;)

Hector Pascal

Citaat van: Stephanie op zo 18 jan 2015 - 20:08
KNMI schuift de waarschuwing nog maar eens op van 20 naar 22:00.
Ik vind het eigenlijk wel droevig dat de huidige meteorologie nog niet op een paar uur kan kijken of er sneeuw valt, maar wel computermodellen hebben die 10 dagen vooruit kijken...
Nul bestaat niet.

Joep

Misschien in het oosten vanacht nog droge sneeuw maar dit zijn beperkte hoeveelheden aldus
weerbericht nos NL1

PatrickM

We gaan maar vast vooruit kijken.
Nieuwe EC komt met licht winters weer tot en met volgende week maandag. Hopelijk zit er wat in om tot een echte winterse periode te komen..

Joep

Om 18.00 uur viel er alleen sneeuw in Drenthe. Wit is het nog nergens, maar dat was ook niet per se de verwachting. Het schiet echter nog niet op met de overgang van regen naar sneeuw. (update 18.00 uur)

*** update van zondagavond 18.00 uur ***


De temperatuur op 2m hoogte tot 200m hoogte in Midden-Nederland. De twee dipjes leverden natte sneeuw op. Nu is het kwik te hoog.In Drenthe valt sneeuw en in enkele andere regio's wordt tussen de koude regen ook natte sneeuw gezien. Maar overtuigend is het niet, en ten opzichte van wat de weermodellen aangeven, blijven we ver achter. De temperatuur is op 200m zelfs weer wat opgelopen.

Loopt het op een domper uit voor de liefhebbers van sneeuw? Of helpt de avond en nacht toch nog om het beloofde sneeuwdek in het oosten te laten ontstaan. Zoals steeds aangegeven zitten we op de rand van wel/geen sneeuw en we blijven ook op die rand. De weermodellen geven gebroederlijk aan dat de balans doorslaat naar sneeuw later vanavond en vannacht. We houden het dus nog in de verwachting.

Belangrijk: het zal morgenochtend uiteraard glad zijn op de plaatsen waar sneeuw ligt. Maar, ook in de westelijke helft van het land kan het glad worden. Daar door bevriezing van natte weggedeeltes. Want zodra er ergens een opklaringen komt, koelt het meteen af tot onder het vriespunt. Kijk dus morgen even naar onze meest recente waarschuwingen

weerplaza

Weerfreak 1337

Citaat van: Marsel op zo 18 jan 2015 - 19:42
Amen!
Dit is nu precies de rede waarom het winterseizoen mij op fora als deze van geen kant kan bekoren. Typsiche zeurderige sfeer als het koude weer nog maar eens een keer uitgesteld wordt. Dit jaar is het bijna nog erger dan vorig jaar als het gaat om terneergeslagen leden.
Van mijn part mag het dan ook snel klaar zijn met dit aanmodderen. De dagen lengen inmiddels weer, en het vooruitzicht op het terugkerende licht alsmede warmte stemt mij vrolijker dan de aanblik op het algehele niveau van dit topic momenteel....
Ik ga zo aan de binnenkant van mijn ogen over diepe zuidelijke stromingen met het eerste gerommel aan een steeds donkerder wordende horizon dromen. ;)

Voordat ik weer een hele bak aan 'boze' winterliefhebbers op de lange tenen trap: ja, ik hóef dit topic niet te lezen. Maar zoals het er hier soms aan toe gaat...... ???

Als het toch niet wil winteren verlang ik naar dat soort dagen. ;D Kan ineens niet meer wachten.  8) Om alvast in de sfeer te komen:

;D


Onweersdagen 2018: 69
vooral met Mark.

Henk1976

Citaat van: Joep op zo 18 jan 2015 - 20:23
Om 18.00 uur viel er alleen sneeuw in Drenthe. Wit is het nog nergens, maar dat was ook niet per se de verwachting. Het schiet echter nog niet op met de overgang van regen naar sneeuw. (update 18.00 uur)

*** update van zondagavond 18.00 uur ***


*stuk tekst

Geloof mij, er valt hier geen sneeuw. Het regent en als er al wat aan sneeuw viel dan was het kleddernat.

Armand

Het probleem is dat veel modellen geen rekening houden bij verschillende omstandigheden bij het vormen van een sneeuwdek. Hierdoor wordt er vaak te veel centimeter sneeuw verwacht. Het probleem hiervan is dat weerbureaus en de media dit klakkeloos overnemen.

Gelukkig had ik hier maximaal 1 cm verwacht, lang niet meer!

winter

Citaat van: Armand op zo 18 jan 2015 - 20:39
Het probleem is dat veel modellen geen rekening houden bij verschillende omstandigheden bij het vormen van een sneeuwdek. Hierdoor wordt er vaak te veel centimeter sneeuw verwacht. Het probleem hiervan is dat weerbureaus en de media dit klakkeloos overnemen.

Gelukkig had ik hier maximaal 1 cm verwacht, lang niet meer!

Dat is een van de redenen. Maar vandaag heet de westelijke component van de wind te veel invloeden op onderste luchtlaag, deze is te vochtig en te warm!

jens

in de omgeving van gent wordt nu momenteel wel sneeuw gemeld, ik ben eens benieuwd of er nog iets komt
onweersdagen 2013:6
hevige onweersdagen 2013:2

MamaAs

Die buitjes op de Noordzee.... Gaan die nog iets 'doen'?

TimK21

Even een update uit Nijmegen; eerst kwam er regen. Toen volgde er wat regen, en na een droge periode viel er opeens regen. Uiteindelijk toch nog regen. Nu regent het een beetje.
Challenge accepted!

xzaz

Citaat van: Henk1976 op zo 18 jan 2015 - 19:58
Kennen  jullie die grap van die sneeuw....?
het laat nog op zich wachten.
De winter is nog niet eens begonnen!

Caps

Citaat van: Weerfreak op zo 18 jan 2015 - 20:28
Als het toch niet wil winteren verlang ik naar dat soort dagen. ;D Kan ineens niet meer wachten.  8) Om alvast in de sfeer te komen:


Haha indd Weerfreak, zin zin zin :)


Joep

Ik hoop dat de buien op de Noordzee nog wat zullen brengen vanacht.

http://www.buienradar.nl/verwachting-2-uur

peter 76

Alles lost op als sneeuw voor de zon............., op naar de volgende kans

Powered by EzPortal