Winter discussietopic 2014/2015 deel 6

Topic gezien door 397052 bezoekers
Gestart door Jan van Ooijen, wo 14 jan 2015 - 08:32

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 5 gasten bekijken dit topic.

jones

Citaat van: Extremissimorum op zo 18 jan 2015 - 16:47
Laat maar, heb al gevonden.

Hieronder de verwachte sneeuwval volgens GFS12 tot morgenmiddag.
Vooral Utrecht en Flevoland lijken de volle laag te krijgen wat betreft sneeuw.
Ziet er ook ineens zo goed uit voor België :) Vanmorgen even natte sneeuwbui gehad hier, maar vandaag zelf redelijk veel opklaringen en zelfs richting +6°C

Weatherman

Citaat van: winter op zo 18 jan 2015 - 16:59

Ik zou naar de GFS sneeuwkaart hierboven kijken, ik denk dat GFS het héél goed zal benaderen met de werkelijkheid. Want, mijn regio zal waarschijnlijk geen tot nauwelijks neerslag krijgen, Tilburg kan zeker meer dan 5 cm krijgen als de regen snel overgaat in sneeuw :)
Alleen helaas dramatisch kaarten voor mij :(
Oh echt joh  ::) wow, laten we het hopen. en ik hoop ook nog op een wonder voor jou.
Hou vooral van onweer en tornado's ect
Winter is ook prachtig, maar kan ook genieten van de zon !! [

romanosneeuw

Is buienradar nog te vertrouwen ze zeggen voor meerssen limburg zuidwest sneeuw snachts van 3 tot 7 smorgens

winter

Citaat van: Weatherman op zo 18 jan 2015 - 17:02
Oh echt joh  ::) wow, laten we het hopen. en ik hoop ook nog op een wonder voor jou.

Haha ik hoop het ook :)
Nu vanuit het Noord-Oosten daalt de temperatuur en begint er steeds meer regen over te gaan in natte-sneeuw / droge sneeuw. Zal nog rapper gaan met het invallen van de avond.

Extremissimorum

Citaat van: romanosneeuw op zo 18 jan 2015 - 17:08
Is buienradar nog te vertrouwen ze zeggen voor meerssen limburg zuidwest sneeuw snachts van 3 tot 7 smorgens

Ik zou vooral op je eigen gevoel afgaan.

Overigens vind ik de radar van noodweercentrale beter dan die van buienradar. Veel nauwkeuriger en het geeft ook de kleinste hoeveelheden aan.

Weatherman

Citaat van: winter op zo 18 jan 2015 - 17:12
Haha ik hoop het ook :)
Nu vanuit het Noord-Oosten daalt de temperatuur en begint er steeds meer regen over te gaan in natte-sneeuw / droge sneeuw. Zal nog rapper gaan met het invallen van de avond.
Laat er maar een wonder gebeuren, ben regen helemaal zat  ;)
Hou vooral van onweer en tornado's ect
Winter is ook prachtig, maar kan ook genieten van de zon !! [

Borislav

Nogmaals , wanneer nieuwe kaarten van hirlam en harmonie
Borislav Lekic

Extremissimorum

Citaat van: Borislav op zo 18 jan 2015 - 17:22
Nogmaals , wanneer nieuwe kaarten van hirlam en harmonie

Nogmaals, vanaf 18 uur worden ze berekend, en later vanavond wordt die bekend aan ons.

Borislav

Borislav Lekic

Ijsbloem

 >:(  Meeste neerslag hier weg als de koudere lucht binnen komt....
Nee , Deze winter frusteert meer dan die van '14, toen was het totaal kansloos
, van deze ..steeds niet situaties ...krijg ik de neiging te verlangen naar
de lente.
Op weg naar weer wat koudere winters ?
Zou zo maar kunnen , te beginnen in winter 2017.

J

Citaat van: Ijsbloem op zo 18 jan 2015 - 17:43
>:(  Meeste neerslag hier weg als de koudere lucht binnen komt....
Nee , Deze winter frusteert meer dan die van '14, toen was het totaal kansloos
, van deze ..steeds niet situaties ...krijg ik de neiging te verlangen naar
de lente.
Mja.. teleurstelling is a bitch. Vanavond als ik mijn ogen sluit in bed toch nog maar even dromen/fantaseren over: http://nos.nl/artikel/461991-bijna-20-cm-sneeuw-in-den-haag.html

Toen door de warmere zee urenlang in sneeuw gezeten (onverwacht). Die vijver hier voor de deur heeft me dus niet alleen maar negatieve dingen opgeleverd. Dat waren nog s tijden.

Extremissimorum

Citaat van: Ijsbloem op zo 18 jan 2015 - 17:43
>:(  Meeste neerslag hier weg als de koudere lucht binnen komt....
Nee , Deze winter frusteert meer dan die van '14, toen was het totaal kansloos
, van deze ..steeds niet situaties ...krijg ik de neiging te verlangen naar
de lente.

Ja '13-'14 was gewoon duidelijk een "nee".
'14-'15 is sadistisch. "jaaa, sneeuw, ja ja, echt wel..... neee toch niet, haha"
Zoals iemand die je een briefje van 10 euro laat zien. Net als je het wilt pakken, neemt ie het weg.

Toch, de voorpret is ook wel leuk, maar ik wil wel weer eens wakker worden met een dik pak sneeuw...

Hector Pascal

Eigenlijk schandalige weerberichtgeving. Ik zou in het gebied zitten met de meeste sneeuwval. Wat na natte sneeuw, regent het hier! Zoveel weermodellen en zo vaak fout als het hier om sneeuw gaat. Ik had van tevoren al aangegeven dat het mis zou gaan, maar tot vanochtend zou er hier zeker 5 cm. Moeten vallen, maar het wordt dus weer niks!!
Nul bestaat niet.

Stephanie

KNMI stelt sneeuw steeds verder uit. Van 17, naar18, en nu naar 20:00 voor Brabant.

Caps

Als jullie naar pagina 26 gaan, of naar pagina 12, of naar pagina 8, heb ik tot 3x toe gezegt dat het toch niets word

Nopie

Citaat van: Hector Pascal op zo 18 jan 2015 - 17:50
Eigenlijk schandalige weerberichtgeving. Ik zou in het gebied zitten met de meeste sneeuwval. Wat na natte sneeuw, regent het hier! Zoveel weermodellen en zo vaak fout als het hier om sneeuw gaat. Ik had van tevoren al aangegeven dat het mis zou gaan, maar tot vanochtend zou er hier zeker 5 cm. Moeten vallen, maar het wordt dus weer niks!!

Ik denk dat er in het oosten vanavond en vannacht toch nog wel het een en ander kan gaan vallen, berichtgeving was toch regen overgaand in (natte)sneeuw en dan met de nadruk op avond/nacht. Hier is het eindelijk gestopt met regenen en lijkt te gaan opklaren.

Hector Pascal

Citaat van: Nopie op zo 18 jan 2015 - 17:58
Ik denk dat er in het oosten vanavond en vannacht toch nog wel het een en ander kan gaan vallen, berichtgeving was toch regen overgaand in (natte)sneeuw en dan met de nadruk op avond/nacht. Hier is het eindelijk gestopt met regenen en lijkt te gaan opklaren.
De berichtgeving voor hier was; natte sneeuw in de tweede helft van de middag overgaand in droge sneeuw. Vanmorgen inderdaad natte sneeuw gehad, maar het regent nu. De droge sneeuw had nu al een feit moeten zijn, maar wordt weer uitgesteld. Tegen de tijd dat het komt, gaat waarschijnlijk weer de intensiteit eruit.
Nul bestaat niet.

winter

 De invloed van de wind is ZEER GROOT op de sneeuwval momenteel. De wind waait ZW/Zuid, dus er komt warme vochtige lucht mee met het neerslaggebied, daarom sneeuwt het momenteel alleen nog in het Noord-Oosten. Ik vind het zelf eigenlijk ook best tegenvallend, was best positief gestemd maar als ik de hoge temps zie in heel Nederland. Deze dalen namelijk nergens, dus waarschijnlijk pas heel laat regen overgaande in misschien natte sneeuw?

Anne.

Ik plaats hier bijna nooit (meer) iets, maar ik moet nu toch wel even reageren.

Ik vind het bizar hoe sommige mensen in dit topic kwaad kunnen worden over 'onjuiste berekeningen'. Sneeuwval is een fenomeen wat afhankelijk is van zoveel factoren die een ieder juist op de plaats moeten vallen, zo niet geen sneeuw. Dat weten we allemaal hopelijk. Natuur en natuurverschijnselen zijn een van de weinige dingen hier op de wereld die we niet kunnen beïnvloeden noch op een 100% accurate manier kunnen voorspellen/voorzien. En hoe graag we hier met zijn alle een witte wereld willen zien, weten we ook allemaal diep in ons hart dat we daar heen simpelweg voor opende verkeerde plek in de wereld wonen en dat sneeuw hier een zeldzaamheid is omdat er tientallen kleine factoren heel makkelijk roet in t eten kunnen gooien.


Weatherman

Citaat van: winter op zo 18 jan 2015 - 18:24
De invloed van de wind is ZEER GROOT op de sneeuwval momenteel. De wind waait ZW/Zuid, dus er komt warme vochtige lucht mee met het neerslaggebied, daarom sneeuwt het momenteel alleen nog in het Noord-Oosten. Ik vind het zelf eigenlijk ook best tegenvallend, was best positief gestemd maar als ik de hoge temps zie in heel Nederland. Deze dalen namelijk nergens, dus waarschijnlijk pas heel laat regen overgaande in misschien natte sneeuw?
Ja is echt frustrerend  :-X
Hou vooral van onweer en tornado's ect
Winter is ook prachtig, maar kan ook genieten van de zon !! [

Powered by EzPortal