Winter discussietopic 2014/2015 deel 6

Topic gezien door 396903 bezoekers
Gestart door Jan van Ooijen, wo 14 jan 2015 - 08:32

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 5 gasten bekijken dit topic.

winter67

Pluim ziet er redelijk uit tot en met volgende week woensdag licht winters met soms wat sneeuw.

Energizer85


jens6

roesela temperatuur gedaalt van 2.6 naar 2.1 in 20min tijd... meer en meer natte flenzen. hoop dat we nu ook eens iets krijgen!

winter

Citaat van: winter67 op zo 18 jan 2015 - 10:02
Pluim ziet er redelijk uit tot en met volgende week woensdag licht winters met soms wat sneeuw.

Klopt GFS is veel kouder t.o.v. van zijn voorganger. Vooral op langere termijn na a.s. week ziet het er weer hoopvol uit.
ECMWF is op korte termijn ook iets kouder en op langere termijn net als bij de GFS meer koude leden t.o.v. de vorige runs. :)

jens

Citaat van: jens6 op zo 18 jan 2015 - 10:16
roesela temperatuur gedaalt van 2.6 naar 2.1 in 20min tijd... meer en meer natte flenzen. hoop dat we nu ook eens iets krijgen!
dat geeft hoop want het is hier nu 1.9 graden en dat neerslaggebied is onderweg naar hier :)
onweersdagen 2013:6
hevige onweersdagen 2013:2

Borislav

Omgeving Amsterdam dus geen sneeuw ?
Borislav Lekic

petje

neerslag gebied iemand een goede link

want als ik buienradar vooruit kijk
lijkt het allemaal wel mee te vallen

MaikelNL

In Borculo (Achterhoek) ligt een klein laagje sneeuw. Toch is de temperatuur te hoog en smelt het harder dan erbij komt. Volgens de radar komt er nog wat neerslag en hopelijk kan het blijven liggen.

Hector Pascal

Citaat van: petje op zo 18 jan 2015 - 10:46
neerslag gebied iemand een goede link

want als ik buienradar vooruit kijk
lijkt het allemaal wel mee te vallen
Buienradar vooruit slaat nergens op. Deze houdt geen bijvoorbeeld geen rekening met intensivering van een neerslagzone zoals vanmiddag.
Nul bestaat niet.

Straatje96

We zitten hier in Limburg helaas er net naast vrees ik :(

Henk1976

Alleen maar vieze motregen hier in Assen. Dat schiet niet op. Ik wil graag sneeuw,  dan heb ik een excuus om vanmiddag ergens niet heen te gaan  ::)

marco-groningen

Citaat van: petje op zo 18 jan 2015 - 10:46
neerslag gebied iemand een goede link

want als ik buienradar vooruit kijk
lijkt het allemaal wel mee te vallen

Ik gebruik deze radar altijd voor sneeuw. Vind hem (iig voor mijn regio) stukken beter dan de Nederlandse radars.

http://www.niederschlagsradar.de/Schneeradar-Deutschland.aspx?i=1

joboy52

Vind het neerslaggebied vrij tegen vallen, zie op de europese radar dat er nog wel wat komt, maar activeert/deactiveert dit nog?

Marcellang

Citaat van: Henk1976 op zo 18 jan 2015 - 11:21
Alleen maar vieze motregen hier in Assen. Dat schiet niet op. Ik wil graag sneeuw,  dan heb ik een excuus om vanmiddag ergens niet heen te gaan  ::)
Heb ik geregeld voor je Henk,komt er zo aan  8) 8)
Mooi Jan, hopelijk voor iedereen wit goud  ;)
Hier met die sneeuwdump !!!!!!
Weer terug in NL.........

Jan van Ooijen

Citaat Weerplaza:

Nieuwste modelberekeningen zijn binnen. Nadruk neerslag vanavond iets westelijker dus groter gebied met sneeuw
Enjoy the weather, it's the only weather you've got!

joboy52


Amijeee

Las de tweet van weerplaza net ook.. ben benieuwd naar de nieuwste berekeningen.

Extremissimorum

Citaat van: Jan van Ooijen op zo 18 jan 2015 - 11:31
Citaat Weerplaza:

Nieuwste modelberekeningen zijn binnen. Nadruk neerslag vanavond iets westelijker dus groter gebied met sneeuw

Wat is
Citeeriets westelijker
?

Betekent dat ook Noord-Holland?
Vooralsnog alleen maar volledig gesmolten sneeuw als neerslag...

romanosneeuw

Citaat van: Jan van Ooijen op zo 18 jan 2015 - 11:31
Citaat Weerplaza:

Nieuwste modelberekeningen zijn binnen. Nadruk neerslag vanavond iets westelijker dus groter gebied met sneeuw

betekent dit dan geen sneeuw voor limburg :(

Caps

Ik denk dat het allemaal wel meevalt, tuurlijk zal er een laagje sneeuw komen, maar we zitten elkaar lekker te maken met al die kaartjes, en uiteindelijk, net zoals na de kerst, klopt de helft van de berekeningen niet

Powered by EzPortal