Winter discussietopic 2014/2015 deel 6

Topic gezien door 396980 bezoekers
Gestart door Jan van Ooijen, wo 14 jan 2015 - 08:32

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 4 gasten bekijken dit topic.

J

Hirlam 18 niet goed voor de kustprovincies..

jeffrey83

Citaat van: J op za 17 jan 2015 - 22:15
Hirlam 18 niet goed voor de kustprovincies..

Zo als gewoonlijk.  Verwacht hier alleen maar regen..

Svanos

Buienradar heeft ook bijzondere ontwikkeling die ziet kansen voor sneeuw meer voor Noord holland en zuid-Holland en een stukje Utercht, vanaf zuidwest naar noord oost zeg maar

Laagste gemeten temperatuur winter 2017 : -7.1°C
Davis Vantage Pro 2 plus

J

KNMI:

Zondag kans op (natte) sneeuw
De eerstkomende uren zijn er geen waarschuwingen van kracht.

Morgen in de loop van de middag en avond is er in het hele land, met uitzondering van het westen en zuidoosten, kans op gladheid als gevolg van (natte) sneeuw.
Uitgifte: 17/01/2015 22:01 uur LT

Extremissimorum

Citaat van: Svanos op za 17 jan 2015 - 22:24
Buienradar heeft ook bijzondere ontwikkeling

Doel je op Harmonie? Die is een beetje in de war denk ik.

Svanos

Citaat van: Extremissimorum op za 17 jan 2015 - 22:27
Doel je op Harmonie? Die is een beetje in de war denk ik.
Neuh niet zo zeer de Harmonie, meer het "live"beeld van buienradar.. Neerslagradar...

Laagste gemeten temperatuur winter 2017 : -7.1°C
Davis Vantage Pro 2 plus

Remy

Citaat van: Svanos op za 17 jan 2015 - 22:14
De draaiende ketiingtjes gaan aan?!?
Als je sneeuwkettingen bedoelt... Mag niet in ons land tenzij expliciet aangegeven.
En dat is in al de tijd dat ik mijn rijbewijs heb iig in mijn regio zover ik weet ook de rest van ons land nooit voorgekomen.
Als Telegraaf lezer zou ik mij dat in vette chocolade letters moeten kunnen herinneren :D
CO2 Is geen klimaat thermostaat.

Armand

Gelukkig heb ik vandaag genoten van het mooie weer, want de kans voor Limburg is erg klein. Intensiteit waarschijnlijk te laag
, bovendien temperaturen boven 0. Dus ik verwacht hoogstens wat lichte natte sneeuw.

Gelukkig had ik me er niet op verheugd, maar verassingen zijn altijd welkom. Iedereen in midden en oost Nederland: Have fun!

Svanos

Hoe krijg ik afbeeldingen hier in?
Laagste gemeten temperatuur winter 2017 : -7.1°C
Davis Vantage Pro 2 plus

Eendagseend

Zo te zien zit Velp wel in het stukje van 5-10 cm.
2014 Arnhem Laar Oost:
Onweer: 28
Weerlicht: 9
Onweer elders: 2 (resp. in Wageningen en Velp)

2014 Velp:
Natte sneeuw: 1
Droge sneeuw: 2
Zwaarste onweer in 2014: 3 januari 2014 (zwaarste windstoten en zwaarste hagel) en 28 juli (zwaarste regen en blikseminslagen.

2015:
Natte sneeuw: 3 (waarvan 1 korrelsneeuw)
Droge sneeuw: 6
IJsdag: 2
Onweer: 1
Hagel: 2

Svanos

Citaat van: Remy op za 17 jan 2015 - 22:33
Als je sneeuwkettingen bedoelt... Mag niet in ons land tenzij expliciet aangegeven.
En dat is in al de tijd dat ik mijn rijbewijs heb iig in mijn regio zover ik weet ook de rest van ons land nooit voorgekomen.
Als Telegraaf lezer zou ik mij dat in vette chocolade letters moeten kunnen herinneren :D
Maar de ambulances hebben toch van die draaiende kettingtjes er onder
, lijkt mij dat het mag (als het glad is)..


Weet niet hoe ik een foto moet toe voegen, anders had ik hem graag toegevoegd :)
Laagste gemeten temperatuur winter 2017 : -7.1°C
Davis Vantage Pro 2 plus

Jan van Ooijen

Citaat van: J op za 17 jan 2015 - 22:15
Hirlam 18 niet goed voor de kustprovincies..

Hirlam lijkt al enkele dagen van pad af te zijn en had het vandaag ook al niet goed. Zou er geen waarde aan hechten
Enjoy the weather, it's the only weather you've got!

Jan van Ooijen

Citaat van: Svanos op za 17 jan 2015 - 22:43
Hoe krijg ik afbeeldingen hier in?

Even onder het schrijfgedeelte op bijlage en andere opties klikken
Enjoy the weather, it's the only weather you've got!

Svanos

Citaat van: Jan van Ooijen op za 17 jan 2015 - 22:48
Even onder het schrijfgedeelte op bijlage en andere opties klikken

Bedankt Jan, zal es kijken :D

Heb wel steeds een re-direction naar topic 5 (als ik op enter druk om de posten). klopt dat?

Althans naar het menu..


Geldt overigens niet bij citeren..
Laagste gemeten temperatuur winter 2017 : -7.1°C
Davis Vantage Pro 2 plus

Extremissimorum

GFS18....
Oei! Zeer terughoudend met sneeuw voor morgen. Het meeste in zuiden van Nederland.
(S)nowcasting, game on!

winter67

Citaat van: Extremissimorum op za 17 jan 2015 - 22:56
GFS18....
Oei! Zeer terughoudend met sneeuw voor morgen. Het meeste in zuiden van Nederland.
(S)nowcasting, game on!
Wel raar dat Portugal 53cm krijgt..

winter

Of we krijgen de komende weken veel sneeuw als de drukgebieden komen te liggen of het wordt steeds allemaal net niet.
De modellen (allemaal) hebben er grootte moeite mee om met een goede voorspelling te komen voor de middellange/lange termijn. Je kan er werkelijk geen touw aanknopen.
Groenlandblokkade is ook nog steeds mogelijk! Net als een scandihoog eigenlijk is alles nog mogelijk :P

jeroentje890

Het kon wel eens veel meer kunnen worden met de sneeuw dan 5/10cm ik sluit 20 tot 30cm niet uit kijkend naar hoe traag het allemaal verplaatst, er hangt iets moois in de lucht. En dan heb ik het nog niet over woensdag voor midden en zuid nederland 15/35 cm WOW als dat uitkomt, echt iets om in de gaten te houden!!!

Extremissimorum

Citaat van: jeroentje890 op za 17 jan 2015 - 23:35
Het kon wel eens veel meer kunnen worden met de sneeuw dan 5/10cm ik sluit 20 tot 30cm niet uit kijkend naar hoe traag het allemaal verplaatst, er hangt iets moois in de lucht. En dan heb ik het nog niet over woensdag voor midden en zuid nederland 15/35 cm WOW als dat uitkomt, echt iets om in de gaten te houden!!!

Rustig aan. Het kan ook allemaal regen zijn. Dan heb je nog steeds niets.

Hoe traag wat verplaatst? Waar heb je het nu over?

Energizer85

Eigenlijk had ik ook stiekem wat meer van de winterse buien verwacht. eigenlijk heeft alleen het noordwesten een paar leuke buien gehad. de rest van het land moet t maar met wat kleine buitjes doen.... >:(

laat het morgen eens wat actiever uitpakken dan voorspeld ;)

Powered by EzPortal