Winter discussietopic 2014/2015 deel 6

Topic gezien door 397008 bezoekers
Gestart door Jan van Ooijen, wo 14 jan 2015 - 08:32

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 4 gasten bekijken dit topic.

jens

Citaat van: Weerfreak op za 17 jan 2015 - 16:32
Als het aan de nieuwe harmonie ligt, sneeuwt het morgen de hele dag in een strook over het zuidwesten, westen, midden en noorden van het land. Pas op maandag dan sneeuw in de oostelijke helft! Even kijken of hirlam en de avondruns van GFS en EC straks ook hierin meegaan.  :)

Een plotselinge verandering dus!

Edit: Nieuwe hirlam (12z) toegevoegd. Deze gaat deels mee in harmonie!

Edit 2: Nog een kaartje van hirlam toegevoegd. Die laat het zelfs helemaal niet sneeuwen in het oosten en zuidoosten. Het hele neerslaggebied lost volgens hirlam boven de bovengenoemde streken op!

Bronnen van de kaarten: Buienradar 24u vooruit (Harmoniemodel), Weeronline (Hirlam)

mag nog een klein beetje naar het oosten, dan zit ik ook in de sneeuw, toch opvallend dat mechelen echt altijd een randgeval is, we missen zelden iets, maar we krijgen ook nooit eens de volle pot.
onweersdagen 2013:6
hevige onweersdagen 2013:2

Jan van Ooijen

Leuke neerslag totalen wat betreft sneeuw volgens Amerikaans weermodel

Enjoy the weather, it's the only weather you've got!

Amijeee

Kan iemand dat witte vlak even een beetje naar links photoshoppen?  ::)

wesleylollol

Vraagje:
ik lees veel berichten over dat er geen sneeuw valt bij de kust ,
maar valt mijn woonplaats (pijnacker) daar ook onder ?

Extremissimorum

Citaat van: Weerfreak op za 17 jan 2015 - 16:32
Als het aan de nieuwe harmonie ligt, sneeuwt het morgen de hele dag in een strook over het zuidwesten, westen, midden en noorden van het land. Pas op maandag dan sneeuw in de oostelijke helft! Even kijken of hirlam en de avondruns van GFS en EC straks ook hierin meegaan.  :)

Een plotselinge verandering dus!

Edit: Nieuwe hirlam (12z) toegevoegd. Deze gaat deels mee in harmonie!

Edit 2: Nog een kaartje van hirlam toegevoegd. Die laat het zelfs helemaal niet sneeuwen in het oosten en zuidoosten. Het hele neerslaggebied lost volgens hirlam boven de bovengenoemde streken op!

Bronnen van de kaarten: Buienradar 24u vooruit (Harmoniemodel), Weeronline (Hirlam)

Oeh dit kan nog interessant worden hier! Zou het dan toch?

Vanavond wordt ook wel interessant hier. Actieve buien worden verwacht voor vanavond. Deze zouden zomaar als sneeuw kunnen vallen volgen HARMONIE. Ik ga het in de gaten houden!

Eric

Citaat van: Amijeee op za 17 jan 2015 - 17:08
Kan iemand dat witte vlak even een beetje naar links photoshoppen?  ::)
En iets meer naar het zuid-oosten, klein beetje maar..... :'(

pietjelol

Dat was net het geen wat ik wilden gaan vragen. Hoe het zat met de buien van vanavond

MamaAs

Wind is hier zuidelijk, maar dat IJsselmeer he  :-X

Weerfreak 1337

Flink winteronweer op zee!  8)

Bron: Blitzortung

Onweersdagen 2018: 69
vooral met Mark.

Extremissimorum

Citaat van: Weerfreak op za 17 jan 2015 - 17:37
Flink winteronweer op zee!  8)

Er begint wat te activeren nu op de Noordzee.

Citaat van: Jan van Ooijen op za 17 jan 2015 - 17:02
Leuke neerslag totalen wat betreft sneeuw volgens Amerikaans weermodel

Maar dat is het Disney-model, hè Jan? :P

sneeuw040

Heel koud buiten regio eindhoven ook maar 2 graden kouder dan verwacht lijkt me?

wesleylollol

iemand een kaartje van wat de tempenraturen van nu moesten zijn ?

winter

Temperatuur in Kop van Noord Holland duikt nu ook hard naar beneden komt waarschijnlijk doordat het nu daar al wat langer actief regent?

Extremissimorum

Citaat van: winter op za 17 jan 2015 - 18:03
Temperatuur in Kop van Noord Holland duikt nu ook hard naar beneden komt waarschijnlijk doordat het nu daar al wat langer actief regent?

Er zou hier neerslag moeten vallen, maar dat is niet zo. Verdampt denk ik voor het de grond bereikt.

pietjelol

Citaat van: Extremissimorum op za 17 jan 2015 - 18:07
Er zou hier neerslag moeten vallen, maar dat is niet zo. Verdampt denk ik voor het de grond bereikt.
wat positief is de temp daalt daar door

Joep

Citaat van: Weerfreak op za 17 jan 2015 - 16:32
Als het aan de nieuwe harmonie ligt, sneeuwt het morgen de hele dag in een strook over het zuidwesten, westen, midden en noorden van het land. Pas op maandag dan sneeuw in de oostelijke helft! Even kijken of hirlam en de avondruns van GFS en EC straks ook hierin meegaan.  :)

Een plotselinge verandering dus!

Edit: Nieuwe hirlam (12z) toegevoegd. Deze gaat deels mee in harmonie!

Edit 2: Nog een kaartje van hirlam toegevoegd. Die laat het zelfs helemaal niet sneeuwen in het oosten en zuidoosten. Het hele neerslaggebied lost volgens hirlam boven de bovengenoemde streken op!

Bronnen van de kaarten: Buienradar 24u vooruit (Harmoniemodel), Weeronline (Hirlam)

De verschillen in de modellen zeggen genoeg het wordt echt snowcasten, maar voor wat mezelf betreft
zou ik graag Harmonie en Hirlam zien uitkomen ;)

Eric

Ik denk, hoop 't niet, dat we hier in Limburg een 27 decembertje gaan krijgen, met andere woorden..... NIETS. Volgende keer beter! :-\ ;)

Weatherman

Geef mij maar die 27 december, lijkt me zeer nice  ;D
Hou vooral van onweer en tornado's ect
Winter is ook prachtig, maar kan ook genieten van de zon !! [

Remy

Hier vriest het al lichtjes aan de grond ben benieuwd of het wit wordt :)
CO2 Is geen klimaat thermostaat.

jones

Ben benieuwd wat dat hier gaat geven tot maandagmiddag. Voorlopig ga ik geen al te hoge verwachtingen opstellen en uitgaan van grotendeels natte sneeuw :) Vooral delen van Noord-Nederland lijken een goede kans te maken op een sneeuwdek, zeker in de nacht naar maandag

Powered by EzPortal