Winter discussietopic 2014/2015 deel 6

Topic gezien door 396961 bezoekers
Gestart door Jan van Ooijen, wo 14 jan 2015 - 08:32

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 5 gasten bekijken dit topic.

Borislav

Borislav Lekic

zorba

Onweersdagen 2013: 29 | 2014: 39 | 2015: 30 | 2016: 26 | 2017: 17 | 2018: 13 | 2019: 17 | 2020: 10 | Onweersdagen 2021: 0

Weatherman

Hou vooral van onweer en tornado's ect
Winter is ook prachtig, maar kan ook genieten van de zon !! [

Deadmau5

nu maar hopen op een trend. Ik ben bang dat alles zo fragiel is. dat nieuw laag dat duikt, komt dat in de volgende ec run nog voor of wordt het een ordinaire wc? En ook sneeuw bij ons is minder dan 20 procent kans. Voor jullie uiteraard 50 procent en meer.

zorba

Citaat van: Weerfreak op vr 16 jan 2015 - 20:21
*** MODBREAK ***

Er wordt per direct gestopt met het afkraken van, en blaffen op elkaar! Gebeurt dit niet, dan gaan er harde maatregelen komen. Aangezien dit de laatste dagen zeer vaak voorkomt, kunnen wij niet meer vriendelijk zijn! Er wordt nu gezellig gediscussieerd over de aankomende periode. En ik stel voor dat de strijdbijlen NU worden begraven.

Verder wens ik iedereen een fijn weekend.

Groeten, Weerfreak

Nog even ter aanvulling:

Betreffende posts zijn verwijderd. Dit voegt niks toe aan de discussie. Dergelijke postings kunnen eenvoudig gemeld worden aan ons. Rechtsonder het bericht staat "Meld dit bericht aan de moderator". Als je hierop klikt komt het bericht bij ons terecht. Zodoende kunnen wij er naar kijken en gepaste actie ondernemen mocht dit nodig zijn. Hopelijk is dit niet nodig en kunnen we het gewoon gezellig houden!!
Onweersdagen 2013: 29 | 2014: 39 | 2015: 30 | 2016: 26 | 2017: 17 | 2018: 13 | 2019: 17 | 2020: 10 | Onweersdagen 2021: 0

MamaAs

Ziet er nog steeds goed uit voor hier! *klopt af*

Extremissimorum

Citaat van: MamaAs op vr 16 jan 2015 - 21:21
Ziet er nog steeds goed uit voor hier! *klopt af*

Tja, 30 km naar het zuidwesten en de kansen zijn weer een stuk kleiner. Maar dit is oper, pluim heeft nog 49 scenario's.

Energizer85

pluim...

ik vind m niet slecht... ook niet geweldig maar in iedergeval licht winters de komende 7 dagen... verder kijken is waanzin

Ijsbloem

 >:( Bah , zit weer in hetnetniet gedeelte...regen...sneuw...regen.
Op weg naar weer wat koudere winters ?
Zou zo maar kunnen , te beginnen in winter 2017.

Eifel

Van mij mogen ze die tijdelijke licht winters terug inpakken en terug naar het noorden sturen.

winter

Citaat van: Eifel op vr 16 jan 2015 - 21:48
Van mij mogen ze die tijdelijke licht winters terug inpakken en terug naar het noorden sturen.

Er is nog niks begonnen, dus nu al spreken over tijdelijk is te voorbarig. Het zou echt verrassend kunnen uitpakken deze winterperiode.  Perfecte pluimen wisselen elkaar af met wat warmere pluimen. Vandaag lijkt de pluim van ECMWF wat minder, dat komt vooral doordat de pluim na middenlange termijn weer behoorlijk warmer wordt.

Tot nu toe nog niks verloren en kansen op een leuke winter periode blijven!

JerryL

Heren, doe gewoon als mij: geniet van wat er komt, komt er niets....... nou dan is er nog altijd BIER. Bier is er namelijk altijd.

Eendagseend

Citaat van: karst op vr 16 jan 2015 - 17:34
Ward Bruggeman ?@Ward_Weerman 
Wat een verschil met 2 jaar geleden
© NASA
https://www.facebook.com/MeteoZuidWestBE

Wat heerlijk om die succesvolle winterplaatjes terug te zien, zowel van foto's van mensen als van satelliet foto's en temperatuurkaartjes.
2014 Arnhem Laar Oost:
Onweer: 28
Weerlicht: 9
Onweer elders: 2 (resp. in Wageningen en Velp)

2014 Velp:
Natte sneeuw: 1
Droge sneeuw: 2
Zwaarste onweer in 2014: 3 januari 2014 (zwaarste windstoten en zwaarste hagel) en 28 juli (zwaarste regen en blikseminslagen.

2015:
Natte sneeuw: 3 (waarvan 1 korrelsneeuw)
Droge sneeuw: 6
IJsdag: 2
Onweer: 1
Hagel: 2

Marcellang

Tis gewoon stuivertje wisselen van beide modellen pluimen,nu is het GFS weer kouder voor het N/O  ;D 8)
Hier met die sneeuwdump !!!!!!
Weer terug in NL.........

vossejongk

Citaat van: JerryL op vr 16 jan 2015 - 08:53
Eindelijk weer eens naar kantoor op de fiets! Sedert vorige week woensdag niet mogelijk geweest ivm nattigheid. Het was vandaag een klap kouder. Merk op dat een dagje het scheren overslaan flink kan schelen met kou in je gezicht. Een tip voor de aankomende week om het scheermesje en schuim even op te bergen.

Komt omdat huid gevoelig is na het scheren en ja dat merk je wel als de gevoelstemperatuur laag is :P

Der RoX

Benieuwd hoe het zich de komende dagen gaat ontwikkelen! Heb er zin an! :)
WiNtEr!!11!1!@

PatrickM

GFS snel vergeten. Snel naar bedje toe en morgen hopelijk wat beters op de kaarten. :o

Stephanie

Citaat van: zorba op vr 16 jan 2015 - 21:17
Nog even ter aanvulling:

Betreffende posts zijn verwijderd. Dit voegt niks toe aan de discussie. Dergelijke postings kunnen eenvoudig gemeld worden aan ons. Rechtsonder het bericht staat "Meld dit bericht aan de moderator". Als je hierop klikt komt het bericht bij ons terecht. Zodoende kunnen wij er naar kijken en gepaste actie ondernemen mocht dit nodig zijn. Hopelijk is dit niet nodig en kunnen we het gewoon gezellig houden!!
Dat wist ik niet, thanks for the heads-up!
Ik moet eerlijk zeggen dat ik hier nog steeds graag meelees, maar minder post omdat ik de sfeer ongezellig vind de laatste tijd. Hopelijk verandert dat nu, en kunnen we weer gezellig met z'n allen posten over het weer - waar we tenslotte allemaal een passie voor hebben.

On topic- Spannend wat er gaat gebeuren de komende dagen. De vorige hevige sneeuwval (27 dec) hadden jullie hier op het forum al vroeg in de smiezen, dat is precies de reden waarom het zo leuk kan zijn hier. Het is nu afwachten welke kant het op gaat deze week :)

Edwin

Citaat van: JerryL op vr 16 jan 2015 - 22:03
Heren, doe gewoon als mij: geniet van wat er komt, komt er niets....... nou dan is er nog altijd BIER. Bier is er namelijk altijd.

Bier:


:)
Never Stop Exploring

Energizer85


Powered by EzPortal