Winter discussietopic 2014/2015 deel 6

Topic gezien door 397068 bezoekers
Gestart door Jan van Ooijen, wo 14 jan 2015 - 08:32

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 5 gasten bekijken dit topic.

Extremissimorum

Citaat van: Armand op vr 16 jan 2015 - 18:30
GEM ziet er ook goed uit, zeker op LT!

LT heb je he-le-maal niets aan, maar dan ook niets!

Hoe is deze voor zondag?

Citaat van: Deadmau5 op vr 16 jan 2015 - 19:27
Volgens EC westcirculatie terug volgende week dinsdag

Waar zie je dat? (Link graag)

Armand

Helaas nog steeds geen goede sneeuwverwachting van EC voor het zuidoosten. Dat neerslagbandje blijft maar boven een groot deel van het land liggen m. u. v. het zuidoosten en uiterste oosten. Daarna trekt een ander neerslaggebied net over de grens Duitsland in...

Hoe het er nu naar uitziet zit ik er dan weer net tussenin  :P Achja, 100 kilometer oostelijker en ik kan ook meelachen ;)

Armand

Citaat van: Extremissimorum op vr 16 jan 2015 - 19:32
LT heb je he-le-maal niets aan, maar dan ook niets!

Hoe is deze voor zondag?

Waar zie je dat? (Link graag)

Deze geeft voornamelijk regen aan!

Weerextrem

Citaat van: Extremissimorum op vr 16 jan 2015 - 19:32
Waar zie je dat? (Link graag)





MAAR!





duidelijk kansen op sneeuw/winterse neerslag!
over de westcirculatie gesproken zie ik niet eens ontstaan!, wel Zuid-Zuidwestelijke stromingen

joboy52

Citaat van: Extremissimorum op vr 16 jan 2015 - 19:32
LT heb je he-le-maal niets aan, maar dan ook niets!

Hoe is deze voor zondag?

Zie hier neerslag in 12 uur (GEM model)


PatrickM

EC komt wel met wat neerslag voor morgen, zondag en maandag. Vervolgens in de loop van woensdagavond weer neerslag. Of het allemaal sneeuw is weet ik niet. :)

gilleeesss

Citaat van: PatrickM op vr 16 jan 2015 - 19:38
EC komt wel met wat neerslag voor morgen, zondag en maandag. Vervolgens in de loop van woensdagavond weer neerslag. Of het allemaal sneeuw is weet ik niet. :)

Voor het westen zal het wel regen zijn, oosten weet ik niet, Jan of iemand anders komt wss zo wel met kaartjes :D

PatrickM

Citaat van: gilleeesss op vr 16 jan 2015 - 19:40
Voor het westen zal het wel regen zijn, oosten weet ik niet, Jan of iemand anders komt wss zo wel met kaartjes :D

In de kaartjes van vanochtend was het wel sneeuw, dus wie weet? :P

Extremissimorum

Citaat van: PatrickM op vr 16 jan 2015 - 19:43
In de kaartjes van vanochtend was het wel sneeuw, dus wie weet? :P

Laten we het hopen. Ben zeer benieuwd naar de pluim!

Jan, Johann, wat is jullie mening?

winter

ECMWF is volgens mij echt een sneeuwrun. Voornamelijk een Noord-west/Noord stroming dus zeker kans op pittige sneeuwbuien als ik de kaarten goed interpreteer. Hopelijk komt er vanavond een gifje van de ECMWF :)
Tot met de 24ste lijken we winterse omstandigheden te krijgen :)

Extremissimorum

Citaat van: winter op vr 16 jan 2015 - 19:47
ECMWF is volgens mij echt een sneeuwrun. Voornamelijk een Noord-west/Noord stroming dus zeker kans op pittige sneeuwbuien als ik de kaarten goed interpreteer. Hopelijk komt er vanavond een gifje van de ECMWF :)
Tot met de 24ste lijken we winterse omstandigheden te krijgen :)

Laten we het hopen! Een vuile winter is mij ook prima!
Moet het wel eerst ook in het noordwesten vallen. :P
Maar ik heb echt wel hoop gevestigd op zondag.

Misschien is een sneeuwbom zelf mogelijk?

Deadmau5

probleem met ec is dat de exacte doortocht van de laagjes niet zichtbaar is, als dit ten westen van ons is, kan sneeuw, ten oosten van ons ehb je wind van de zee, en is enkel in de ardennen sneeuw mogelijk.

Floris!

Jongens en meisjes, dames en heren. Ik heb een verzoekje aan iedereen. Ik lees heel graag dit forum (en post bijna zelden wat), maar de afgelopen dagen komt mij iets te veel spam voorbij, waardoor het lezen van het forum voor mij enigszins verpest wordt. Wellicht is het een idee om elkaar niet (persoonlijk) aan te vallen of af te blaffen en als je een mening hebt over het weer, deze te onderbouwen met een bron of een kaartje (of allebei). Dat voorkomt voor mij (en waarschijnlijk velen met mij) onnodig gescroll door allerlei posts die er voor mijn gevoel niet toe doen.

Mijn dank is groot :)

Joep

Zondagnacht en maandagochtend volgens laatste EC sneeuw voor groot gedeelte van NL

joboy52

Citaat van: Joep op vr 16 jan 2015 - 20:11
Zondagnacht en maandagochtend volgens laatste EC sneeuw voor groot gedeelte van NL

Heb je toevallig een kaartje?

winter

Citaat van: Joep op vr 16 jan 2015 - 20:11
Zondagnacht en maandagochtend volgens laatste EC sneeuw voor groot gedeelte van NL

Klopt hoe meer naar het oosten hoe groter de kans op een vaste sneeuwdek. Vooral het Noord-Oosten zou wel eens een mooie laag sneeuw kunnen krijgen. Hierbij denk ik aan meer dan 5 cm. Westen van Nederland lijkt het moeten te doen. Vanaf de lijn Amsterdam-Rotterdam-West Brabant regen overgaand naar natte sneeuw en vervolgens steeds drogere sneeuw naar het oosten toe. Dus wordt spannend!

joboy52


Weerfreak 1337

*** MODBREAK ***

Er wordt per direct gestopt met het afkraken van, en blaffen op elkaar! Gebeurt dit niet, dan gaan er harde maatregelen komen. Aangezien dit de laatste dagen zeer vaak voorkomt, kunnen wij niet meer vriendelijk zijn! Er wordt nu gezellig gediscussieerd over de aankomende periode. En ik stel voor dat de strijdbijlen NU worden begraven.

Verder wens ik iedereen een fijn weekend.

Groeten, Weerfreak

Onweersdagen 2018: 69
vooral met Mark.

joboy52

Citaat van: Weerfreak op vr 16 jan 2015 - 20:21
*** MODBREAK ***

Er wordt per direct gestopt met het afkraken van, en blaffen op elkaar! Gebeurt dit niet, dan gaan er harde maatregelen komen. Aangezien dit de laatste dagen zeer vaak voorkomt, kunnen wij niet meer vriendelijk zijn! Er wordt nu gezellig gediscussieerd over de aankomende periode. En ik stel voor dat de strijdbijlen NU worden begraven.

Verder wens ik iedereen een fijn weekend.

Groeten, Weerfreak

Yep, mee eens!

Extremissimorum

Citaat van: Joep op vr 16 jan 2015 - 20:18
Weet niet of ik deze mag plaatsen hier, jan zal ook nog wel kaartjes plaatsen denk ik.

Deze zijn van buienradars

Ai ai ai, wederom weer volgens deze kaartjes net-wel-net-nietsituatie in Hoorn.

't Wordt weer spannend.

Marco Verhoef: "kans op winterse neerslag eind van de dag (zaterdag), zondag ook overdag, daarna 's nachts lichte vorst, overdag net boven 0"

Powered by EzPortal