Winter discussietopic 2014/2015 deel 6

Topic gezien door 396911 bezoekers
Gestart door Jan van Ooijen, wo 14 jan 2015 - 08:32

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

Deadmau5

Citaat van: Hansle op vr 16 jan 2015 - 13:33
Europa toch de koude in volgens AER (Cohen). Als het volgende week niet is dan de week later wel  ;). Wel raar dat ze de opwarming begin deze maand categoriseren als een SSW terwijl er sprake was van een minor warming. Bron: http://www.aer.com/science-research/climate-weather/arctic-oscillation
BTW: ik prefereer toch een hertog jan grand prestige :)
forecast issued 14 december?

Extremissimorum

Citaat van: JerryL op vr 16 jan 2015 - 13:44
Gehehe neen, hoop verlies ik nooit. Soms probeer ik alleen iets negatiever te zijn, dan kan het alleen maar meevallen. Iedereen heeft immers kunnen genieten van mijn humeur op 27/28 december. Toen was ik namelijk iets te euphorisch << of het is het gewoon euforisch?

off topic all the way

Euforisch. Maar euphorisch zou eigenlijk ook moeten kunnen, het is in het Grieks een phi/fi.

Ja toen was je echt te genieten. :-\

Maar nu zijn er echte, serieuze kansen aanwezig, ondersteund door meerdere modellen. + het is korte termijn. Ik heb goede hoop.

Marlieke

hmmm  ::) sneeuw: JA! Speciaalbier:Nee, dank je. Doe mij maar een gewoon flesje Grolsch.  ;D
Elk seizoen vind ik prachtig, maar de zomer en de herfst hebben mijn voorkeur...

Deadmau5

Citaat van: Extremissimorum op vr 16 jan 2015 - 14:20
Euforisch. Maar euphorisch zou eigenlijk ook moeten kunnen, het is in het Grieks een phi/fi.

Ja toen was je echt te genieten. :-\

Maar nu zijn er echte, serieuze kansen aanwezig, ondersteund door meerdere modellen. + het is korte termijn. Ik heb goede hoop.
Euphoria... :)

dus het kan. Maar in het Nederlands zeggen we euforisch. Euphorisch is denk ik oud-Nederlands. PH is een wat verouders medeklinkercombinatie. In het latijn kwam het vaak voor (philae bvb.)

Ijsbloem

 ;)  Licht winters in het oosten en noordoosten .Hier in het westen zoveelste worst. :)
En.......we staan nog steeds op 2.1 hellmannen. Op zich ook een prestatie van jewelste.
Afijn, we wachten ook hier af  , ' t is tenslotte NOG MAAR 16 januari (cynisch)
Op weg naar weer wat koudere winters ?
Zou zo maar kunnen , te beginnen in winter 2017.

Danny

In de nachten gaat het aankomend weekend, en anders na het weekend zo goed als zeker vriezen. Meer vorst als in de nachten zit er nu nog niet in op korte termijn. Weinig leden geven bij EC echt kans op een serieuze ijsdag weer. Na donderdag nemen de nachtvorstkansen af maar dit heeft vooral te maken met de toenemende onzekerheid in de verwachting.

We kunnen zegen dat het kantelpunt nu op woensdag of donderdag licht. Verscherping van de kou, voorzetten van het kwakkelwinterweer of terug naar temperaturen ruim boven normaal.

henkensjoeke

DE TEMP IS GEBASEERD ZONDER SNEEUWDEK,MOCHT ER EEN SNEEUWDEK KOMEN DAN KUN JE ER ZEKER 5 GRADEN VORST BIJ DOEN,OF MISSCHIEN WEL MEER.

SniperEye

Is het Caps Lock day?

Never mind, er zijn wel meer variabelen die invloed hierop hebben zoals bewolkt of onbewolkt.

henkensjoeke

sorry, had caps lock nog aan ,inderdaad als er bewolking is word het minder lage tmeps.

Extremissimorum

Citaat van: henkensjoeke op vr 16 jan 2015 - 15:53
sorry, had caps lock nog aan ,inderdaad als er bewolking is word het minder lage tmeps.

En of er mist is of niet. En of het waait of niet. En of het oostenwind is of niet.

Armand

Ik denk toch dat we weer pech krijgen. Net als eind december ziet het er eerst uit dat we minstens een week koud weer krijgen. In de realiteit blijft er uiteindelijk 1 of 2 dagen met wat kouder weer over! Sneeuwverwachtingen voor Limburg zijn ook niet al te goed. Jammer!, had toch wel meer in kunnen zitten, maar ik geef de hoop niet op!

Zolang er koude berekeningen in de pluim blijven zitten, hou ik nog altijd een (onverwachte) omwenteling in het achterhoofd. Immers een minderheid van berekening heeft ook kans op slagen, wel dit gebeurt ongelooflijk vaak bij warmere oplossingen.

henkensjoeke

als er lage mist of te wel grondmist kan de temp zeer laag worden,door af koeling ontstaat er vaak mist ,vooral als er sneeuw ligt, en windstil dus.

wth (Woudenberg)

Laat er eerst maar eens sneeuw vallen, voordat we virtueel de -20 al op onze weerstationnen zien verschijnen... 8)

Deadmau5

Citaat van: Ijsbloem op vr 16 jan 2015 - 14:55
;)  Licht winters in het oosten en noordoosten .Hier in het westen zoveelste worst. :)
En.......we staan nog steeds op 2.1 hellmannen. Op zich ook een prestatie van jewelste.
Afijn, we wachten ook hier af  , ' t is tenslotte NOG MAAR 16 januari (cynisch)

Tegenwoordig is de enige lekkere worst een dikke borst.

Deadmau5

oei dat lijkt zonaal te gaan worden.

joboy52

Beetje op gevoel, maar het begin van GFS12 lijkt er al wat beter uit te zien dan GFS06

PatrickM

Citaat van: joboy52 op vr 16 jan 2015 - 17:13
Beetje op gevoel, maar het begin van GFS12 lijkt er al wat beter uit te zien dan GFS06

Dan ben ik niet de enige die dat dacht. Het laag dat onder ons door trekt is veel sterker. Nog even afwachten hoe het verder loopt.

flyerke

Citaat van: joboy52 op vr 16 jan 2015 - 17:13
Beetje op gevoel, maar het begin van GFS12 lijkt er al wat beter uit te zien dan GFS06
ik heb hetzelfde gevoel !!!
Winter is coming

Deadmau5

Citaat van: joboy52 op vr 16 jan 2015 - 17:13
Beetje op gevoel, maar het begin van GFS12 lijkt er al wat beter uit te zien dan GFS06

juist niet
zonaal zonaal en nog eens zonaal

Extremissimorum

Citaat van: Deadmau5 op vr 16 jan 2015 - 17:18
juist niet
zonaal zonaal en nog eens zonaal

Misschien moet je even uitleggen dat zonaal betekent dat we westenwind krijgen. (oeps)

Powered by EzPortal