Winter discussietopic 2014/2015 deel 6

Topic gezien door 396923 bezoekers
Gestart door Jan van Ooijen, wo 14 jan 2015 - 08:32

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 9 gasten bekijken dit topic.

Weatherman

Citaat van: Jan van Ooijen op vr 16 jan 2015 - 09:28
ECMWF sneeuwhoogte, 8-15cm voor noordoosten
De hoeveelheid voor deze regio wordt wel elke run minder helaas.
Hou vooral van onweer en tornado's ect
Winter is ook prachtig, maar kan ook genieten van de zon !! [

Joep


karst

Ed Aldus | Weerman
Het licht winterse weer dat de komende tijd op het programma staat is het best te vergelijken met een pan met suddervlees. :(

gilleeesss

Jammer, word wss weer niets 0,0 voor west-vlaanderen...

Weatherman

En al die positieve lange verhalen van gisteren die ik las ? komt daar dan helemaal niks van ?
Hou vooral van onweer en tornado's ect
Winter is ook prachtig, maar kan ook genieten van de zon !! [

JerryL

Citaat van: vlerk op vr 16 jan 2015 - 09:31

Je hebt me zojuist overgehaald om voor vanavond maar eens wat speciale biertjes in te slaan! ;)
Wat betreft het scheren heb je zeker gelijk, ik ben vanochtend sinds 1,5 week ook weer op de fiets naar kantoor, heerlijk!

Mocht je hem kunnen vinden, een tip van mij: La Trappe Quadruppel

Prima biertje voor een wintersedag.

JerryL

Citaat van: Weatherman op vr 16 jan 2015 - 10:09
En al die positieve lange verhalen van gisteren die ik las ? komt daar dan helemaal niks van ?

Gewoon blijven hopen, het blijven prognoses en voorspellingen. Kan net zo goed wel als niet uitkomen.

Cdtj3

Gek dat niemand nog de pluim heeft geplaatst? ??? Dan doe ik het wel  ;)

Opzicht geen verkeerde pluim, als we zo een pluim als deze vorige week gezien hadden, werden we helemaal gek, maar nu lijkt iedereen gelijk -10 te willen. Gewoon kwakkelweer zoals we kennen. Genoeg sneeuwkansjes en zeker geen slechte temparaturen. (Kan altijd nog lager maarja, we leven helaas niet echt gunstig voor zoiets).
Onweersdagen 2017: 33 Hagel: 8
https://www.flickr.com/photos/calvinmusch/

DSDLimburg

Citaat van: karst op vr 16 jan 2015 - 10:02
Ed Aldus | Weerman
Het licht winterse weer dat de komende tijd op het programma staat is het best te vergelijken met een pan met suddervlees. :(

Maar als dat vlees nu eens lekker mals zou worden, dan hebben we er nog wat aan. Het gaat mals of taai smaken zullen we maar zeggen :P
pluim midden, redelijk normaal voor de tijd van het jaar!
seizoen 2018/2019

Jan van Ooijen

De nieuwe uitdraai van het weermodel Hirlam laat aanstaande zaterdag op zondag al sneeuw zien voor midden en oosten. In de middag zou er in het noordwestelijk deel van het land al natte sneeuw kunnen vallen

Enjoy the weather, it's the only weather you've got!

Extremissimorum

Pluim van 3 februari 2012, 's ochtends.



Zie de sneeuwkansen. Die zijn aanwezig, maar niet overduidelijk.

We weten hoe dat afgelopen is en hoe koud het die nacht is geweest. Plaatselijk kouder dan -20, terwijl de pluim 'maar' voor -10 gaat.

Zie dan de sneeuwkansen voor aankomend weekend. Zijn de kansen op 'echt winterweer'  niet groeiende per dag te noemen? Sneeuwkansen nemen toe, de pluimen koelen af.

DSDLimburg

seizoen 2018/2019

gilleeesss

Ik weet niet wat er gebeurd, maar dit zag er paar dagen geleden toch beter uit,, zelf het laagje voor woensdag zakt maar klein beetje af, niet het gehele lagedruk gebied meer.. GFS en modellen hebben ons weer bij ons kloten gehad (maar goed, wat negatief kan veranderen, kan positief veranderen ook.

Trouwens ook genoeg sneeuwkansen voor delen van de benelux, maar ik zal denkik moeten verhuizen als ik bij zo'n winters als deze sneeuw wil krijgen :(

(kaartje is gewoon LT, wat paar dagen geleden beter was, is nu gewoon dit.. Oke het geeft mss ook koude maar wat we 3 dagen geleden voorgeschoteld kregen van blokkade is toch wel een stuk minder nu)

SniperEye

Citaat van: JerryL op vr 16 jan 2015 - 10:19
Mocht je hem kunnen vinden, een tip van mij: La Trappe Quadruppel

Prima biertje voor een wintersedag.

Even off topic, ik vind de La Trappe Blond het lekkerstje blondje wat ik ooit in mijn leven heb gehad  ;D

Deadmau5

Citaat van: gilleeesss op vr 16 jan 2015 - 12:08
Ik weet niet wat er gebeurd, maar dit zag er paar dagen geleden toch beter uit,, zelf het laagje voor woensdag zakt maar klein beetje af, niet het gehele lagedruk gebied meer.. GFS en modellen hebben ons weer bij ons kloten gehad (maar goed, wat negatief kan veranderen, kan positief veranderen ook.

Trouwens ook genoeg sneeuwkansen voor delen van de benelux, maar ik zal denkik moeten verhuizen als ik bij zo'n winters als deze sneeuw wil krijgen :(

(kaartje is gewoon LT, wat paar dagen geleden beter was, is nu gewoon dit.. Oke het geeft mss ook koude maar wat we 3 dagen geleden voorgeschoteld kregen van blokkade is toch wel een stuk minder nu)
µ

dat is nu waarom ik heel de tijd twijfels had om dat hogedrukgebied veel te blauw was... Thermisch niet ontwikkeld. Vrees komt nu ook uit

Joep

Sneeuwsom t/m ma ochtend volgens GFS

JerryL

Citaat van: SniperEye op vr 16 jan 2015 - 12:15
Even off topic, ik vind de La Trappe Blond het lekkerstje blondje wat ik ooit in mijn leven heb gehad  ;D

We mogen over het algemeen stellen dat La Trappe prima bier brouwt. Blond is wat mij betreft lekker in de lente/zomer. 's winters ga ik toch echt voor een hoger alcohol percentage, wat bitterdere smaak en bovendien donkerder bier.

Maar goed, weer snel on-topic voor onze tapkraan wordt afgesloten door de moderator.

De kaarten zijn over het algemeen beter dan het weer van de laatste dagen. Helaas lijkt Zaanstad naast de pot te piesen voor wat betreft sneeuw, gelukkig staat er nog wel nachtvorst op het programma. Blijft het bier lekker koud van. We zullen het er maar mee moeten doen.

Hansle

Europa toch de koude in volgens AER (Cohen). Als het volgende week niet is dan de week later wel  ;). Wel raar dat ze de opwarming begin deze maand categoriseren als een SSW terwijl er sprake was van een minor warming. Bron: http://www.aer.com/science-research/climate-weather/arctic-oscillation
BTW: ik prefereer toch een hertog jan grand prestige :)

Extremissimorum

Citaat van: JerryL op vr 16 jan 2015 - 13:14
Off topic, gewoon negeren :-X

De kaarten zijn over het algemeen beter dan het weer van de laatste dagen. Helaas lijkt Zaanstad naast de pot te piesen voor wat betreft sneeuw, gelukkig staat er nog wel nachtvorst op het programma. Blijft het bier lekker koud van. We zullen het er maar mee moeten doen.

Kom kom, je zou beter moeten weten!  ;)
Er zijn genoeg sneeuwkansen, niets is nog zeker.  Komt goed!  8)
Verlies de hoop niet! Dan doe ik dat ook niet.

JerryL

Citaat van: Extremissimorum op vr 16 jan 2015 - 13:34
Kom kom, je zou beter moeten weten!  ;)
Er zijn genoeg sneeuwkansen, niets is nog zeker.  Komt goed!  8)
Verlies de hoop niet! Dan doe ik dat ook niet.

Gehehe neen, hoop verlies ik nooit. Soms probeer ik alleen iets negatiever te zijn, dan kan het alleen maar meevallen. Iedereen heeft immers kunnen genieten van mijn humeur op 27/28 december. Toen was ik namelijk iets te euphorisch << of het is het gewoon euforisch?

@Hansle, Grand Prestige. Ja heerlijk 10% en iets dikker dan gemiddeld bier, maar als ik er daar één van op heb moet ik terug op pils, geen andere speciaaltjes er bij. Anders ga ik op m'n kop staan.

Powered by EzPortal