Winter discussietopic 2014/2015 deel 6

Topic gezien door 396887 bezoekers
Gestart door Jan van Ooijen, wo 14 jan 2015 - 08:32

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 4 gasten bekijken dit topic.

Deadmau5

Ik voorspel een barslechte run van EC deze avond. Let op mijn woorden!

winter

Citaat van: Deadmau5 op do 15 jan 2015 - 17:42
Ik voorspel een barslechte run van EC deze avond. Let op mijn woorden!

GFS gaat goed een mooie run m.u.v. extreem lange termijn.

*Edit moderator*

MamaAs

Maaruh.... Sneeuw?? Na al die teleurstellingen ben ik een beetje voorzichtig geworden met 'hopen'.
Maar wie weet hebben we hier eens weer mazzel.

*Edit moderator*

ThaGhostNL

Laten we elkaar gewoon eens respecteren. Nu weer on-topic graag.
My brain is like my internet browser. I got like 19 tabs open, 3 of them are glitching and where the fuck is that music comming from.

Deadmau5

Ja ik was mis. Had een naar voorgevoel gelukkig onterecht.

Maar jammer genoeg geen sneeuw.

Kniepser

Mijn eerste post op dit forum via mijn smartphone.
Ik weet nog niet hoe ik hem post. Maar vooralsnog lijkt België woensdag/donderdag sneeuw te mogen ontvangen,
Maar de pluim voor mij hier in het ZO (Venray) ziet er ook goed.

joboy52

In EC 12 (Oper) ligt het lagedrukgebied die voor sneeuw moet gaan zorgen in de benelux een stuk zuidelijker, slecht voor sneeuw lijkt me.

Weerfreak 1337

Winterliefhebbers moeten hopen dat dit een uitbijter is, de westcirculatie lijkt in deze oper weer een poging te gaan wagen! Is nog LT!

Onweersdagen 2018: 69
vooral met Mark.

TaL

Citaat van: Weerfreak op do 15 jan 2015 - 19:44
Winterliefhebbers moeten hopen dat dit een uitbijter is, de westcirculatie lijkt in deze oper weer een poging te gaan wagen!

Ik krijg hier sebiet 30 salvo's van winterliefhebbers over mij heen denk ik maar laat maar komen, voor mij hoeft deze winter niet meer te komen. Laat het zeewatertemperatuur maar op peil blijven nu.

Uiteraard als het dan toch zou winteren gun ik het alle winterliefhebbers natuurlijk, en uiteraard als er een belangrijke sneeuwsituatie op het programma staat (binnen de 2 dagen) gaat het bij mij ook wel kriebelen.

Maar als voorkeur moet het niet meer gaat winteren voor mij ;)
Onweersdagen. 2012: 29, 2013: 24, 2014: 42, 2015: 23, 2016: 16, 2017: 0

joboy52

Citaat van: Weerfreak op do 15 jan 2015 - 19:44
Winterliefhebbers moeten hopen dat dit een uitbijter is, de westcirculatie lijkt in deze oper weer een poging te gaan wagen!

Gifje lijkt niet te werken, als het tenminste als gif bedoelt is.

Deadmau5

Citaat van: TaL op do 15 jan 2015 - 19:47
Ik krijg hier sebiet 30 salvo's van winterliefhebbers over mij heen denk ik maar laat maar komen, voor mij hoeft deze winter niet meer te komen. Laat het zeewatertemperatuur maar op peil blijven nu.

Uiteraard als het dan toch zou winteren gun ik het alle winterliefhebbers natuurlijk, en uiteraard als er een belangrijke sneeuwsituatie op het programma staat (binnen de 2 dagen) gaat het bij mij ook wel kriebelen.

Maar als voorkeur moet het niet meer gaat winteren voor mij ;)

Oké, akkoord.

Maar dan hoop ik dat er 1000 mm valt in drie maanden, en het dagenlang waait, en hoop ik op zware overstromingen. Als het nooit meer sneeuwt, dan moet ik maar ergens anders op bevredigd worden. Ik woon toch hoog en droog, dus van mij mag de zee hier komen hoor.

Als jullie het weer en de wereld kapot maken, dan is het ook jullie schuld, en moeten jullie de gevolgen daar van verdragen. Want ik, ik maak niet langer meer deel uit van de mensheid.

Weerfreak 1337

Citaat van: joboy52 op do 15 jan 2015 - 19:47
Gifje lijkt niet te werken, als het tenminste als gif bedoelt is.

Is niet als gifje bedoelt, maar als losse kaart.

Onweersdagen 2018: 69
vooral met Mark.

joboy52


joboy52


J

Tja...  EC Oper is gewoon beduidend minder hoor. Hoog komt teveel naar het oosten te liggen en het echt complete goede blok wordt de pas afgesneden door n laag wat drukt bij Groenland. Dit was overigens ook al te zien bij de GFS Oper net. Zorgwekkende ontwikkeling wat mij betreft. Even de ensembles afwachten.

Weerfreak 1337

Citaat van: J op do 15 jan 2015 - 19:56
Tja...  EC Oper is gewoon beduidend minder hoor. Hoog komt teveel naar het oosten te liggen en het echt complete goede blok wordt de pas afgesneden door n laag wat drukt bij Groenland. Dit was overigens ook al te zien bij de GFS Oper net. Zorgwekkende ontwikkeling wat mij betreft. Even de ensembles afwachten.

Opzich is het tot het einde van de run vrij fris. Maar de ontwikkelingen die ondertussen plaatsvinden zijn sterk verslechterd. Zoals je zegt: ensembles afwachten. Maar we kennen dit soort praktijken wel van de modellen. Ga er maar dus vanuit dat de komende dagen vrijwel alles wordt weggepoetst.  :) Voor verrassingen blijf ik natuurlijk openstaan, maar ik laat me niet meer foppen! :P

Onweersdagen 2018: 69
vooral met Mark.

J

Citaat van: Deadmau5 op do 15 jan 2015 - 19:36
Ja ik was mis. Had een naar voorgevoel gelukkig onterecht.

Maar jammer genoeg geen sneeuw.

Mwah. Op basis van deze EC Oper is je gevoel niet helemaal onterecht hoor. Bibberen geblazen voor de pluim zometeen.

jones

Hmm, het lijkt wel kouder te worden maar echte winter blijft voorlopig uit. Eerder fris kwakkelweer met overdag doorgaans licht positief en vorst 's nachts en af en toe winterse neerslag.

pascal


J

Citaat van: Weerfreak op do 15 jan 2015 - 19:59
Opzich is het tot het einde van de run vrij fris. Maar de ontwikkelingen die ondertussen plaatsvinden zijn sterk verslechterd. Zoals je zegt: ensembles afwachten. Maar we kennen dit soort praktijken wel van de modellen. Ga er maar dus vanuit dat de komende dagen vrijwel alles wordt weggepoetst.  :) Voor verrassingen blijf ik natuurlijk openstaan, maar ik laat me niet meer foppen! :P
Haha tja. Ik kom net terug na 1,5 week in t noordoosten van de VS. Ondertussen de kaarten voor daar en hier gewoon blijven volgen. Wat mij opviel/opvalt is dat daar flink winterweer gewoon soms uit t niets 2/3 van te voren op de kaarten komt en raak it is. Hier lijkt het afgelopen 2 jaar wel andersom. Ongeveer een week van te voren komt er winterweer op de kaarten en vlak voor het moment supreme verdwijnt het of wordt het zo erg gematigd dat je er bijna niets aan hebt.

Powered by EzPortal