Winter discussietopic 2014/2015 deel 6

Topic gezien door 396887 bezoekers
Gestart door Jan van Ooijen, wo 14 jan 2015 - 08:32

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 3 gasten bekijken dit topic.

joboy52

In gfs06 lijkt er toch een betere hogedruk opbouw te vormen?

Lucas

GFS lijkt vol te houden vwb. enige kou. Ik denk dat EC daarom nog wel bijdraait; zal me niet verbazen als de Oper elke run nu ietsje lager gaat uitpakken, gemiddelde blijft ook al een tijdje best laag. Als GFS het huilende kind of de olifant in de porseleinkast gaat spelen later vandaag (of uiterlijk morgen) dan kan het wel eens gaan tegenvallen. Zo niet, dan kunnen we ons toch zeker voor een week kou en sneeuw opmaken.

Roeptoeters hebben het al over verscherping van de kou in de laatste dagen van de maand. Als dat klopt dan hebben ze goed gegokt! ;)
Aanhoudende sneeuwval

Johann

Voor de liefhebbers van het Alpenweer maar ook met aandacht voor het (winter) weer in de Benelux volg


Elke ochtend vers van de pers uitgebreide beschouwingen over de ontwikkelingen.
Via Wintersportweerman Facebook en -Twitter regelmatige updates. En natuurlijk dit alles in nauwe samenwerking met Meteo-Service. 
Stay tuned!




Jan van Ooijen

Citaat van: Johann op do 15 jan 2015 - 12:07
Voor de liefhebbers van het Alpenweer maar ook met aandacht voor het (winter) weer in de Benelux volg


Elke ochtend vers van de pers uitgebreide beschouwingen over de ontwikkelingen.
Via Wintersportweerman Facebook en -Twitter regelmatige updates. En natuurlijk dit alles in nauwe samenwerking met Meteo-Service. 
Stay tuned!

Lees ik liever hier :P
Enjoy the weather, it's the only weather you've got!

zorba

Onweersdagen 2013: 29 | 2014: 39 | 2015: 30 | 2016: 26 | 2017: 17 | 2018: 13 | 2019: 17 | 2020: 10 | Onweersdagen 2021: 0

Eendagseend

Citaat van: Extremissimorum op do 15 jan 2015 - 11:00
Omdat Joep de 12z pluim van ec had. Jij hebt de 00z van woensdag ;)
Daar was ook die sneeuwdump van Jan op donderdag de 22e terug te vinden.
15-daagse EC00z verschijnt om 10 uur, EC12z om 22 uur.
Beginnersfoutje, het is je vergeven!

Maar dat het de anderen niet opvalt.... Tsk tsk!  ;D

GFS gaat voor sneeuw! Dus...
Wel de 00 run, 06 is nog bezig.

Ik wist het ook niet, ik ben nooit echt een held geweest in pluimen, dus geldt die "tsk tsk" ook voor mij ditmaal :P
Maar ik begrijp dat hij em in ieder geval ergens anders vandaan had.

Ik hoop dat de pluimen weer bijtrekken naar koude en veel sneeuw. Pluimen gaan weer achteruit :(
2014 Arnhem Laar Oost:
Onweer: 28
Weerlicht: 9
Onweer elders: 2 (resp. in Wageningen en Velp)

2014 Velp:
Natte sneeuw: 1
Droge sneeuw: 2
Zwaarste onweer in 2014: 3 januari 2014 (zwaarste windstoten en zwaarste hagel) en 28 juli (zwaarste regen en blikseminslagen.

2015:
Natte sneeuw: 3 (waarvan 1 korrelsneeuw)
Droge sneeuw: 6
IJsdag: 2
Onweer: 1
Hagel: 2

Johann

Citaat van: Jan van Ooijen op do 15 jan 2015 - 12:17
Lees ik liever hier :P

Helaas niet mogelijk ivm "afspraken" die ik heb lopen met "derden"
Maar wie weet tzt ...... ;)

Armand

Mm, nieuwe EC pluim beduidend minder dan gisteravond, terwijl GFS zich alleen maar verbeterd.

Liever nu een slechte EC pluim en zaterdagavond een goede pluim dan andersom ;)

Marcellang

Citaat van: Armand op do 15 jan 2015 - 13:50
Mm, nieuwe EC pluim beduidend minder dan gisteravond, terwijl GFS zich alleen maar verbeterd.
Liever nu een slechte EC pluim en zaterdagavond een goede pluim dan andersom ;)
Op LT  ;)
Hier met die sneeuwdump !!!!!!
Weer terug in NL.........

Extremissimorum

Citaat van: Armand op do 15 jan 2015 - 13:50
Mm, nieuwe EC pluim beduidend minder dan gisteravond, terwijl GFS zich alleen maar verbeterd.

Liever nu een slechte EC pluim en zaterdagavond een goede pluim dan andersom ;)

Pluim is helemaal nog niet zo slecht, Op korte termijn verkoeling zichtbaar, zelfs flinke sneeuwkansen voor het weekend. Verder dan vijf dagen moet je niet kijken, zal toch nog tig keer veranderen.

Als het in het weekend flink zal gaan sneeuwen (wat ik op dit moment niet voor kan stellen, want het blijft hier de hele tijd maar regenen), zal het flink afkoelen en dan ziet de pluim er vermoedelijk weer heel anders uit!

't Mag van mij wel snel winter worden. Nog steeds 0,0 Hellmannpunten hier...

Armand

Citaat van: Extremissimorum op do 15 jan 2015 - 14:07
Pluim is helemaal nog niet zo slecht, Op korte termijn verkoeling zichtbaar, zelfs flinke sneeuwkansen voor het weekend. Verder dan vijf dagen moet je niet kijken, zal toch nog tig keer veranderen.

Als het in het weekend flink zal gaan sneeuwen (wat ik op dit moment niet voor kan stellen, want het blijft hier de hele tijd maar regenen), zal het flink afkoelen en dan ziet de pluim er vermoedelijk weer heel anders uit!

't Mag van mij wel snel winter worden. Nog steeds 0,0 Hellmannpunten hier...

Hij is niet zo heel slecht, wel op zondag zijn in het zuidoosten de sneeuwkansen flink gedaald. Eerst op zondag en maandag ruim 60% kans op sneeuw, nu op zondag 20% en op maandag een krappe 60%, voor een groot deel van het land zijn de sneeuwkansen juist wel toegenomen.

Het blijft gewonnen nog afwachten in spanning, maar geen conclusies gaan trekken! ;)

Extremissimorum

Citaat van: Armand op do 15 jan 2015 - 14:27
Hij is niet zo heel slecht, wel op zondag zijn in het zuidoosten de sneeuwkansen flink gedaald. Eerst op zondag en maandag ruim 60% kans op sneeuw, nu op zondag 20% en op maandag een krappe 60%, voor een groot deel van het land zijn de sneeuwkansen juist wel toegenomen.

Het blijft gewonnen nog afwachten in spanning, maar geen conclusies gaan trekken! ;)

60% is nog altijd meer kans op wel sneeuw dan geen sneeuw. Hier in het noordwesten mogen wel blij zijn met 40% kans, stel je voor 60%!

Jan van Ooijen

Ik ben geen fan van het Amerikaans weermodel, maar ik kan er nu niet omheen om te zeggen dat deze run qua sneeuw en kou toch wel beter is dan het Europees weermodel  :-[
Enjoy the weather, it's the only weather you've got!

ThaGhostNL

Beste allemaal,

Aangezien wij weer op regelmatige basis weerkaarten tegenkomen die zonder onze toestemming op andere fora's en social media worden gepost, willen wij jullie via deze post allen nogmaals verzoeken deze niet zonder het te vragen aan de moderators of beheerders op andere media dan Meteo-Service of winter 2014/2015 te posten.

Onze weerkaarten zijn herkenbaar en onherkenbaar voorzien van een beeldmerk en bij misbruik zullen wij juridische stappen moeten ondernemen. Helaas blijkt het nodig te zijn deze maatregelen te nemen.
Meteo-Service is elk jaar een aardig zak geld kwijt voor het beschikbaar houden van diverse weerkaarten, wij hebben met onze kaart leveranciers afspraken omtrent het gebruik van deze kaarten en worden er ook op aangesproken wanneer kaarten op andere media terecht komt dan waarvoor het bestemd is. Met als gevolg dat de leveranciers zich beroepen op de afspraken die gemaakt zijn en de kans aanwezig is dat wij deze kaarten niet meer mogen gebruiken.

Meteo-Service steekt veel tijd in het geven van zoveel mogelijk en juiste informatie, dmv de weerkaarten en animatie gifjes. Wij hopen ook dat een ieder zich eerst realiseert wanneer hij/zij kaarten "leent" welke gevolgen dit kunnen hebben voor Meteo-Service.

Wij danken jullie voor het begrip
Meteo-Service
My brain is like my internet browser. I got like 19 tabs open, 3 of them are glitching and where the fuck is that music comming from.

Zomerliefde

Oei
ik zie nieuwe kaarten binnen komen binnen dat de westcirculatie weer op gang komt

Extremissimorum

Citaat van: Tha-Ghost op do 15 jan 2015 - 15:18
Beste allemaal,

Aangezien wij weer op regelmatige basis weerkaarten tegenkomen die zonder onze toestemming op andere fora's en social media worden gepost, willen wij jullie via deze post allen nogmaals verzoeken deze niet zonder het te vragen aan de moderators of beheerders op andere media dan Meteo-Service of winter 2014/2015 te posten.

Onze weerkaarten zijn herkenbaar en onherkenbaar voorzien van een beeldmerk en bij misbruik zullen wij juridische stappen moeten ondernemen. Helaas blijkt het nodig te zijn deze maatregelen te nemen.
Meteo-Service is elk jaar een aardig zak geld kwijt voor het beschikbaar houden van diverse weerkaarten, wij hebben met onze kaart leveranciers afspraken omtrent het gebruik van deze kaarten en worden er ook op aangesproken wanneer kaarten op andere media terecht komt dan waarvoor het bestemd is. Met als gevolg dat de leveranciers zich beroepen op de afspraken die gemaakt zijn en de kans aanwezig is dat wij deze kaarten niet meer mogen gebruiken.

Meteo-Service steekt veel tijd in het geven van zoveel mogelijk en juiste informatie, dmv de weerkaarten en animatie gifjes. Wij hopen ook dat een ieder zich eerst realiseert wanneer hij/zij kaarten "leent" welke gevolgen dit kunnen hebben voor Meteo-Service.

Wij danken jullie voor het begrip
Meteo-Service

Beste,

Zelf post ik de kaarten, op Meteo-Service geplaatst, niet op andere locaties.
Maar ik vraag me wel af: om welke soort kaarten slaat dit specifiek? Veel van de kaarten zijn ook via andere sites (meteociel, wetter3, wetteronline) te vinden.
Ik kan me voorstellen dan meerderen dit zich zullen afvragen.

juno

moet je toch iets beter je best doen om te trollen hoor  ;D

Citaat van: Zomerliefde op do 15 jan 2015 - 15:43
Oei
ik zie nieuwe kaarten binnen komen binnen dat de westcirculatie weer op gang komt

Lucifer

Citaat van: Extremissimorum op do 15 jan 2015 - 15:45
Beste,

Zelf post ik de kaarten, op Meteo-Service geplaatst, niet op andere locaties.
Maar ik vraag me wel af: om welke soort kaarten slaat dit specifiek? Veel van de kaarten zijn ook via andere sites (meteociel, wetter3, wetteronline) te vinden.
Ik kan me voorstellen dan meerderen dit zich zullen afvragen.

Om de kaartjes die niet gratis beschikbaar zijn op het web, maar waarvoor extra betaald wordt door bepaalde mensen om ze toch te kunnen inkijken.

Bijvoorbeeld de ECMWF neerslagtypekaartjes van wetteronline etc.   :)

Govert

Wellicht handig als er bij de betreffende kaarten een duidelijke disclaimer staat, bijvoorbeeld in felle letters ergens in een hoekje van het plaatje. Het zou heel wat duidelijkheid geven.

Deadmau5

Ja oké, maar kaartjes van wetter3 daar een handelsmerk op plaatsen is niet oké. Enkel wetteronline omdat daarvoor betaald moet worden.

Dank

Powered by EzPortal