Winter discussietopic 2014/2015 deel 6

Topic gezien door 397160 bezoekers
Gestart door Jan van Ooijen, wo 14 jan 2015 - 08:32

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 9 gasten bekijken dit topic.

Armand

Vind het een beetje raar op lange termijn. Van donderdag 22 januari, tot aan zaterdag 24 januari aan een stuk door neerslag (in het zuidoosten) bij temperaturen van 0 tot 2 graden. Apart!

Joep

Lees her en der dat EC pluim kouder wordt, ben benieuwd  ;)

Fean Dennis

Vanmiddag een behoorlijk intensieve sneeuwbui in Heerenveen.

Zomerliefde

Citaat van: Joep op wo 14 jan 2015 - 20:37
Lees her en der dat EC pluim kouder wordt, ben benieuwd  ;)
Waar lees jij dat dan?

gilleeesss

EC lijkt me slecht voor west belgie, :( op sneeuw (850hPA) gebied dan toch, vind 'm maar raar qua 850hPa en neerslag die op benelux komt :p

Extremissimorum

Mensen! De kaarten van EC die nu verschijnen zijn van de OPER! Rond half tien komt de EPS pluim. Dan valt er meer te zeggen.
Rond tien uur komt de viertiendaagse uit.

Jan van Ooijen

Helaas hangt EC vast, tenminste waar wij ze vandaan halen. Echter wel een opvallend iets op te merken. Voorafgaand van de sneeuwbuien krijgen we eerst te maken met regenbuien, maar gezien de temperaturen op hoogte goed zijn (-7), dauwpunten oke zijn (-1) en 2 meter temperatuur  1 graad is sta ik er dus raar vanop te kijken dat er regenbuien vallen. Wellicht zie ik iets over het hoofd, graag even een correctie dan. Hieronder de kaarten waarom het gaat. Kaart 1 snap ik niet terwijl alles goed is voor sneeuw





Enjoy the weather, it's the only weather you've got!

MauritsKuil

Citaat van: WeermetPutman op wo 14 jan 2015 - 17:11
Ik maak al 2 jaar lang winter verwachtingen omdat ik het erg leuk vind om daar mee te spelen
Met alle respect maar ik denk dat hier mensen op het forum zitten die al langer actief zijn dan die schamele twee jaar van jou. Ieder zijn plezier aan het geen hij/zij aan het doen is. Maar ga niet verkondigen dat je alle wijsheid in pacht hebt.

Borislav

Jan , ik vind die kaarten niet altijd kloppen.

Heb bij meerdere situaties gezien dat hij sneeuw aangaf maar dat er regen viel.
Borislav Lekic

Jan van Ooijen

EC sneeuwhoogte tot en met dinsdag, de 4-8 centimeter blijft gehandhaafd



Enjoy the weather, it's the only weather you've got!

Joep

Yes!! en nu aub zo houden in de kaarten  :) ;D

Deadmau5


glenn

Iemand een idee waar ik de nieuwe sneeuwkaartjes van wetter3 kan vinden de detailkaartjes? Ik zie de oude nog op hun website kan dit?

pascal

Ondanks prachtige kaarten van EC, valt mij de temp. van komende week toch wel tegen, nauwelijks onder nul bij wind uit noord tot oost.
Geen koude voorraadig?? of hoe kan dit.?

http://www.yr.no/sted/Nederland/Limburg/Brunssum/langtidsvarsel.html

Jenkie

Alleen het uiterste oosten toch 4-8 cm Jan? Merendeel van het land 2-4 cm. Of kijk ik verkeerd?

Jan van Ooijen

Citaat van: Jenkie op wo 14 jan 2015 - 21:21
Alleen het uiterste oosten toch 4-8 cm Jan? Merendeel van het land 2-4 cm. Of kijk ik verkeerd?

Volgens de kaart wel, maar de neerslagtotalen zeggen 4-6cm
Enjoy the weather, it's the only weather you've got!

Arend

Citaat van: Jan van Ooijen op wo 14 jan 2015 - 21:22
Volgens de kaart wel, maar de neerslagtotalen zeggen 4-6cm

Deze winter nog geen natte flats gezien, dus alles is welkom.  :)
Een zomer zonder onweer, is als een winter zonder sneeuw. Hogedruk maakt alles stuk. Een evenaring is geen record.

Jenkie

Citaat van: Jan van Ooijen op wo 14 jan 2015 - 21:22
Volgens de kaart wel, maar de neerslagtotalen zeggen 4-6cm

Ah, ok! Niet dat ik het erg vind, want ik woon in dat uiterste oosten  :)

Joep


stratocumulus

sneeuwdump is niet in de pluimen terug te vinden. interessant! houdt het wel spannend. :)

Powered by EzPortal