Winter discussietopic 2014/2015 deel 6

Topic gezien door 395936 bezoekers
Gestart door Jan van Ooijen, wo 14 jan 2015 - 08:32

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

draakje

Enorm grote natte sneeuwvlokken in Hoogeveen, het begint nu wit te worden

Lothiriel

Die sneeuw in Friesland is dus al meer dan ik op de 27ste hier gezien heb :D.
Winter 2015-2016 in Leuven
3 dagen smeltende sneeuw | 2 dagen sneeuw | 8 vorstdagen | 2 ijsdagen

Extremissimorum

Citaat van: Joep op wo 14 jan 2015 - 14:18
Friesland de eerste sneeuw

foto's H. van Leur, Ead aldus, Weeronline

Duh, denk ik: blij want er valt natte sneeuw met wat droge varianten. Blijft er wat liggen op auto's en gras woehoe! En dan: Friesland, zelfde gebied, wel sneeuw die overal blijft liggen.  :-\ Maar kansen genoeg aankomend weekend en volgende week!

Citaat van: Weerfreak op wo 14 jan 2015 - 13:56
Schaatsliefhebbers zullen er een hekel aan hebben, maar als dat uitkomt valt er de komende week/weken (heel) veel (soms ook natte) sneeuw.   ;) :)

Hieronder even een kaart uit de run genomen. Op de extreem lange termijn nog kouder, maar zoals het woord al zegt: lange termijn.

Schaatsliefhebber spreekt: sneeuw is ook mooi, voordelig voor waterafkoeling, wat eerst moet gebeuren. Eerst bakken sneeuw, en dan de diepvries in hoop ik... 8)



Hier nu felle opklaringen en droog weer (weer).

Schaatsliefhebber

Het allermooiste is inderdaad als er eerst heel veel sneeuw valt, nog voor dat er ijs ligt.:)

Armand

Een paar weken geleden waren jullie toch vanalles aan het vertellen over die SSW. Dat zou best wel eens de oorzaak kunnen zijn voor deze stromingsverandering, of zit ik hier helemaal fout?

winter67

Het zal weer een korte flop worden zoals altijd in Nederland

grizzrh

Ben benieuwd wat de berekeningen van de pluim vanavond zijn ???
Doenrade, Limburg

NewWeatherfan

en Jan maar klagen dat er geen winter op de kaarten voor de komende 14 dagen stond, das dus behoorlijk omgeslagen de afgelopen 24 uur

ben benieuwd

winter67

Citaat van: grizzrh op wo 14 jan 2015 - 15:20
Ben benieuwd wat de berekeningen van de pluim vanavond zijn ???
Warmer + sterkere zw tot w stroming

Johannes96

Helemaal wit in Heerenveen, in het gras toch zo'n 2,5 cm, foto gemaakt om 13.45 uur

Joep

Inderdaad zware sneeuwbuien in Heereveen

foto j visser

JPP78

Hier in het westen van Fryslân kwam het als natte sneeuw en is het niet blijven liggen, iets meer in het binnenland dus wel. Ik hoop dat het warme IJsselmeer water snel zijn invloed zal verliezen anders pissen we volgende week ook weer naast de pot.... maar ja die bak met warmwater is niet zomaar afgekoeld....
Actuele gegevens van mijn nieuwe weerstation. Workumerwaard/ nabij IJsselmeer.
http://www.weatherlink.com/user/workum

Rayonhoofd

Allerbeste Winter,

Je krijgt helemaal gelijk; HET WORDT WEER EEN ENORME FLOP en DE Z-ZW STROMING zal vanavond in de kaarten te zien zijn zoals nog nooit gezien sinds het begin van de jaartelling.

Ik hoop dat je dan oprecht blij bent  ??? :o
"Het kan vriezen, het kan dooien, maar als je op je  muil gaat, is men vergeten om te strooien "

Stephanie

Leuke plaatjes uit Friesland :)
Zo begint het toch wel weer een beetje te kriebelen ::)

Weatherman

Citaat van: Rayonhoofd op wo 14 jan 2015 - 15:46
Allerbeste Winter,

Je krijgt helemaal gelijk; HET WORDT WEER EEN ENORME FLOP en DE Z-ZW STROMING zal vanavond in de kaarten te zien zijn zoals nog nooit gezien sinds het begin van de jaartelling.

Ik hoop dat je dan oprecht blij bent  ??? :o
winter67, want we hebben al een user winter die niks over de zw en w stroming zegt.
Hou vooral van onweer en tornado's ect
Winter is ook prachtig, maar kan ook genieten van de zon !! [

JerryL

Citaat van: Weerfreak op wo 14 jan 2015 - 14:16
Limburg had toen idd een domper. Op het laatste moment werd de koers toch iets anders, waardoor de meeste sneeuw uitbleef daar.

Wha! Alleen voor Limburg, NoordHolland piste er ook lelijk naast. Lag eerst nog in de 3 tot 10 CM grens..... nee afknapper vanjewelste.

winter67

Citaat van: Weatherman op wo 14 jan 2015 - 15:50
winter67, want we hebben al een user winter die niks over de zw en w stroming zegt.
Ja wat is er?

JerryL

Citaat van: winter67 op wo 14 jan 2015 - 15:25
Warmer + sterkere zw tot w stroming

Heuj! Ga je mond spoelen. Niet vloeken in deze winterseKerk! Opduvelen met je zuidelijke windjes!

TimK21

Ik ben toch geen volger van een kindercreche hier of wel?

Winter67, kap eens met dat infantiele geprovoceer met totaal on-onderbouwde 'verwachtingen'.
En de rest, mijn god hey, neem die vent toch niet serieus en spring er niet met z'n allen bovenop.
Challenge accepted!

Weatherman

Citaat van: winter67 op wo 14 jan 2015 - 15:56
Ja wat is er?
ik citeerde rayonhoofd want die had het tegen jou maar zei winter maar bedoelde dus jou.
Hou vooral van onweer en tornado's ect
Winter is ook prachtig, maar kan ook genieten van de zon !! [

Powered by EzPortal