Stormkansen 8 tot 15 januari

Topic gezien door 56398 bezoekers
Gestart door Jan van Ooijen, ma 05 jan 2015 - 20:07

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

4seasons

Citaat van: TaL op za 10 jan 2015 - 12:09
Koufront is hier nog niet maar toch al rukwinden boven de 100 km/uur

Bij mij zijn er al dakpannen afgewaaid.

En niemand die komt om te herstellen, men gaat met deze zware windstoten niet het dak op.

Afwachten dus tot de wind gaat liggen of veel minder wordt.


Diem

De wind doet hier nauwelijks onder voor 28 oktober 2013.
Het gaat lekker tekeer, in Rotterdam bijvoorbeeld staat af en toe een windkracht 8.
Zoveel wind had ik niet verwacht, kijken wat het koufront brengt 8)

MamaAs

Waait hier wel hard, maar alle pannen liggen er bij ons nog op en koufront is al geweest.
Hier komt het niet eens in de buurt van 28 oktober.

Diem

Opvallend dat het in Rotterdam harder waait dan in grote delen van het noordwesten.

MamaAs

En het is hier weer rustig  :D

ron12

Totaal onweersdagen in Nijmegen Jan 2017 tot nu 6 dagen.Zomerse dagen 9 dagen.Tropische op 7 dagen. Nachtvorst 28 dagen,ijsdagen 7 dagen

4seasons

Hier veel wind met regen.

Niet lekker, hoop niet dat ik lekkage krijg (dak)  :'(


Jasneker

Na een wat winderige nacht toch even frisse woei gehad in Sneek, tussen 11 en half een stevige toppers ertussen.
Bakje regen gehad nu, en de temperatuur valt als een blok naar beneden van 11 graden nu naar 7 graden in een half uurr tijd, denk dat we nu in het koude deel zitten na het passeren van het front.
Wind is stevig afgenomen, en de lucht word ook al weer wat helderder, toch nog redelijk doorstaande wind, maar de rukwinden zijn stevig lager.

4seasons

Ik ben NIET blij


Enorme regenbui

Extremissimorum

Citaat van: MamaAs op za 10 jan 2015 - 12:39
Waait hier wel hard, maar alle pannen liggen er bij ons nog op en koufront is al geweest.
Hier komt het niet eens in de buurt van 28 oktober.

Citaat van: Diem op za 10 jan 2015 - 12:44
Opvallend dat het in Rotterdam harder waait dan in grote delen van het noordwesten.

Klopt. Koufront is hier ook nu overgetrokken, zonder veel bijzonders. Niet dat je dan buiten zou willen zijn -want dan word je nat.
Paar stevige windvlagen en flink wat regen en dat was het dan. Niets bijzonders, nu bijna windstil.

Citaat van: 4seasons op za 10 jan 2015 - 12:24
Bij mij zijn er al dakpannen afgewaaid.

En niemand die komt om te herstellen, men gaat met deze zware windstoten niet het dak op.

Afwachten dus tot de wind gaat liggen of veel minder wordt.

Waar is bij jou? Het is handig om je locatie toe te voegen. Dat kan bij profiel > profiel wijzigen > forumprofiel

Extremissimorum

Hardste windstoot nu in Stavoren: 111 km/u.

In Hoorn hardste windstoot rond de 90. Mwoah...
Windkracht 9 is bereikt in Vlissingen en op de Houtribdijk.

De rest windkracht 8 max. Den Helder zelfs maximaal windkraacht 7.

Diem

Koufront bereikt het zuidwesten ;D

4seasons


Jelte

Citaat van: 4seasons op za 10 jan 2015 - 13:51
Op Vlieland schijnt heerlijk de zon  :)

http://vlieland.webcam.nl/strandhotel/

Ja, hier ook. Heerlijk weer, beetje winderig.

Amijeee

Leeuwarden ook rustig en een zonnetje!  :D

winter

Harde windstoten hier op dit moment. Net nadat het hard begon te regenen.

Wertha

Weert is aan de beurt. Veel regen, qua wind valt er - zoals verwacht - niet veel bijzonders te melden.
Aantal onweersdagen 2024: 3 | 2023: 17 | 2022: 21

Extremissimorum

Moet zeggen: nu toch nog af een toe een flink venijnige windstoot.

Hardste windstoot is en blijft 111 km/u in Stavoren. Windkracht 9 nu ook waargenomen bij Hoek van Holland, Vlieland en Lauwersoog.

In heel het land minimaal windkracht 6, hetgeen toch als best hard gezien mag worden voor het binnenland.

Ook morgen zijn er aan de kuststreken windstoten tot 80 km/u te verwachten.

Maandag zelfs windstoten tot 90 km/u en 80 in het binnenland.

Dinsdag even een adempauze, maar woensdagavond begint het weer. Donderdag wordt zeker een dag om in de gaten te houden, wanneer er zelfs zware storm mogelijk is in combinatie met windstoten tot boven de 100 km/u in het binnenland.

Lijkt mij nu wel tijd om de naam van dit topic aan te passen?

4seasons

Ik ben blij.

Dak is weer gerepareerd  :)



ron12

Maandag weer een storm in aantocht ;) 
Totaal onweersdagen in Nijmegen Jan 2017 tot nu 6 dagen.Zomerse dagen 9 dagen.Tropische op 7 dagen. Nachtvorst 28 dagen,ijsdagen 7 dagen

Powered by EzPortal