Winter discussietopic 2014/2015 deel 5

Topic gezien door 276039 bezoekers
Gestart door Ramon Oost, vr 26 dec 2014 - 20:36

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 5 gasten bekijken dit topic.

Jan van Ooijen

Citaat van: Hector Pascal op di 13 jan 2015 - 11:01
Tja, dan had je ook een kaartje van januari 1963 kunnen plaatsen, zo lust ik er nog wel 10. Punt is dat de kaarten nu goed ogen en we moeten afwachten hoe het uit gaat pakken. Bovendien, hoe weet je dat het een prikje is??

Ik ga me nu niet rijk rekenen en hele verhalen ophangen over winters weer om vervolgens de volgende run te moeten mededelen dat alles weg is. Dit heet terughoudendheid. Ken ook mensen die al vanaf oktober lopen te schreeuwen en daar is tot nu toe ook niets van terecht gekomen
Enjoy the weather, it's the only weather you've got!

Hector Pascal

Noteer maar vast in de agenda; tussen 10 en 17 februari wordt de Elfstedentocht gereden... ;)
Nul bestaat niet.

Hector Pascal

Citaat van: Jan van Ooijen op di 13 jan 2015 - 11:22
Ik ga me nu niet rijk rekenen en hele verhalen ophangen over winters weer om vervolgens de volgende run te moeten mededelen dat alles weg is. Dit heet terughoudendheid. Ken ook mensen die al vanaf oktober lopen te schreeuwen en daar is tot nu toe ook niets van terecht gekomen
Volgens mij ging het daar niet om, er werd gevraagd of de pluim winters is. En dat is ie. Dus nu gaan we afwachten of het inderdaad winter wordt. Ik ben namelijk ook van de terughoudendheid, het moet namelijk nog wel allemaal gebeuren.
Nul bestaat niet.

Nopie

Het zal wel weer de zoveelste kwakkel periode worden, met soms wat natte sneeuw. NO zal wel weer het meest profiteren.

Edwin

Van die kwakkel temperaturen waarbij het overdag gewoon dooit en in de nachten vriest, dat is misschien winters te noemen, maar zeker geen winter. Op die manier hoef ik geen sneeuw want het blijft och niet liggen, of het wordt van die ijs shit op de wegen. Dit zijn voor mij meer van die tussen weg opties, maar het kan uiteraard een aanzet zijn tot meer ;). Als het geen winter mag worden vind ik temperaturen rond 10 graden helemaal niet erg, zolang het maar niet elke dag aan het plenzen is en hard waait, zoals nu.
Never Stop Exploring

WinschoterWeer

Citaat van: Nopie op di 13 jan 2015 - 11:27
Het zal wel weer de zoveelste kwakkel periode worden, met soms wat natte sneeuw. NO zal wel weer het meest profiteren.

Hou nog toch eens op....met het NO zus en zo....kijk nou zelf eens waar onlangs de sneeuw is gevallen de afgelopen keer.... hier geen vlok gezien nog..., maar je bent welkom hoor in het NO !  :P


flyerke

hopelijk wordt het in de volgende run bevestigd en wordt het nog wat kouder ... Vorig jaar had ik ook reacties gelezen van nu gaat het gebeuren en telkens een zware teleurstelling. Dus ik wacht af ... Maar toch, als zowel gfs als EC met een mooie setting lijken te komen mag een mens beginnen dromen ...
Winter is coming

Eendagseend

Citaat van: Jan van Ooijen op di 13 jan 2015 - 10:07
Ik noem deze pluim niet winter hoor, winter is bij mij temperaturen overdag onder nul en in de nacht minstens matige vorst

Ik vind het in ieder geval wel iets van winterachtig en tenminste beter weer dan wat we nu hebben. In ieder geval betere vooruitzichten dan in de winter van 2013/2014 :) maar ik ben het met je eens dat echte winter flink vriesweer mag opleveren en voor mij ook een dik pak sneeuw.
2014 Arnhem Laar Oost:
Onweer: 28
Weerlicht: 9
Onweer elders: 2 (resp. in Wageningen en Velp)

2014 Velp:
Natte sneeuw: 1
Droge sneeuw: 2
Zwaarste onweer in 2014: 3 januari 2014 (zwaarste windstoten en zwaarste hagel) en 28 juli (zwaarste regen en blikseminslagen.

2015:
Natte sneeuw: 3 (waarvan 1 korrelsneeuw)
Droge sneeuw: 6
IJsdag: 2
Onweer: 1
Hagel: 2

Rayonhoofd

Jongens, jongens (en meisjes) toch. Dit is een winterdiscussieforum !

Prachtig om te lezen dat mensen zo zwaar "teleurgesteld" zijn in het weer, dat er enorm veel slagen om de arm worden gehouden bij iets hoopgevende kaarten en men  heel veel met de volgende teksten komt:
- "ik reken op niks, dan kan het alleen maar meevallen"
- "overdag onder nul en 's nacht minimaal matige vorst noem ik pas winter"
- "het is koud in de VS, dus wordt het hier toch niks"
- "doe dan maar lente" (in januari ???)
- "Scandihoog slecht ontwikkeld, wordt zo weer weggeblazen door de WC"
- "Wil niet van die drabsneew, dan liever niks"
- "Geweldige pluim voor de neerslaghoeveelheden en de windstoten"  :o  (Volgens mij is dit een winterdiscussietopic ?)

Het is zoals Johan zegt: Leuke evoluties in de kaarten, dus we hebben tenminste al een virtuele verbetering. De hoop bij velen die dit forum bezoeken (op de lente-liefhebbers en de gasnotafreaks na) is natuurlijk dat ze gaan uitkomen. Beste mensen, vanaf nu wordt het LEUK om de ontwikkelingen te volgen, waarbij natuurlijk de kans bestaat dat de kaarten op de dag zelf er anders bij gaan liggen.







"Het kan vriezen, het kan dooien, maar als je op je  muil gaat, is men vergeten om te strooien "


Armand

Even een paar feiten op een rijtje:
- het wordt in ieder geval kouder.
- kansen op sneeuw nemen toe.

Hoe dit precies gaat aflopen weet niemand, maar de kans op (licht)winters weer zijn aanzienlijk groot.

Ook de nieuwe GFS pluim voor Zuidoost is mooi! Die komt al meer in de buurt van Jan's benaming voor winter ;)


flyerke

en wat belangrijk is in mijn ogen, de grootste kou wordt verdreven in de VS dus minder stuwkracht op de oceaan.

Even een offtopicvraagje, Ik zou me graag willen verdiepen in het weer, kaarten lezen, gewoon algemene info over het weer enzovoorts. Er zijn daar wss verschillende boeken over geschreven. Welke raden jullie mij aan? Niet te technisch dat mensen zonder weerkundige achtergrond er ook wat van begrijpen?
Winter is coming


Weerfreak 1337

De hoeveelheid strijdbijlen lijken alleen maar toe te nemen in de amateur-weerwereld. Ben er een beetje klaar mee.  >:( JA, echt klaar mee!

Respecteer elkaar. We kunnen toch niet van iedereen verwachten dat hij of zij het volle verstand van het weer heeft?! We zijn immers geen MeteoGroup of Weerplaza... We zijn hier toch om van elkaar te leren en gezellig over het weer te discussiëren?? Stop dan met dat afkraken van elkaar.

We mogen elkaar best wijzen op punten die niet helemaal goed zijn. Maar steeds vaker wordt dat op de negatieve manier gedaan! Dit weert ook nog eens nieuwe mensen af om zich aan te melden op dit forum.

Ik hoop dat ik hiermee jullie even wakker schud. ;)

Groeten, Weerfreak

Onweersdagen 2018: 69
vooral met Mark.

SniperEye

Citaat van: Jan van Ooijen op di 13 jan 2015 - 11:22
Ik ga me nu niet rijk rekenen en hele verhalen ophangen over winters weer om vervolgens de volgende run te moeten mededelen dat alles weg is. Dit heet terughoudendheid. Ken ook mensen die al vanaf oktober lopen te schreeuwen en daar is tot nu toe ook niets van terecht gekomen

Ik snap  het voorbehoud wat je neemt goed. Ten eerste krijg jij de strontkar over je heen als het net weer anders loopt, en ten tweede, garantie tot aan de deur. In het verleden zijn wel vaker dit soort kaarten opgedoken die later door details anders uitpakten.

Extremissimorum

Citaat van: Weerfreak op di 13 jan 2015 - 15:07
De hoeveelheid strijdbijlen lijken alleen maar toe te nemen in de amateur-weerwereld. Ben er een beetje klaar mee.  >:( JA, echt klaar mee!

Respecteer elkaar. We kunnen toch niet van iedereen verwachten dat hij of zij het volle verstand van het weer heeft?! We zijn immers geen MeteoGroup of Weerplaza... We zijn hier toch om van elkaar te leren en gezellig over het weer te discussiëren?? Stop dan met dat afkraken van elkaar.

We mogen elkaar best wijzen op punten die niet helemaal goed zijn. Maar steeds vaker wordt dat op de negatieve manier gedaan! Dit weert ook nog eens nieuwe mensen af om zich aan te melden op dit forum.

Ik hoop dat ik hiermee jullie even wakker schud. ;)

Groeten, Weerfreak

Amen! Helemaal mee eens. Discussie betekent ook: respect voor elkaar en dus niet haat jegens iemand uiten.

Citaat van: Armand op di 13 jan 2015 - 14:16
Even een paar feiten op een rijtje:
- het wordt in ieder geval kouder.
- kansen op sneeuw nemen toe.

Hoe dit precies gaat aflopen weet niemand, maar de kans op (licht)winters weer zijn aanzienlijk groot.

Ook de nieuwe GFS pluim voor Zuidoost is mooi! Die komt al meer in de buurt van Jan's benaming voor winter ;)



Kijk eens naar de sneeuwkansen. 75% kans op sneeuw dinsdag. Nu nog in Noordwest Nederland... 7 vorstdagen is nog steeds 'bar' weinig. Maar ik heb hoop op wat sneeuw morgen. Al is het natte sneeuw...



Off topic: weet iemand een site waar je oude pluimen kan vinden? Dan doel ik vooral op EC, GFS.

matroesjka-world

Gek op extreem weer, zoals vet veel regen, keiharde stormen en bakken met sneeuw !!!

simonelgersma


Hector Pascal

Citaat van: matroesjka-world op di 13 jan 2015 - 16:29

Wat bedoel je met deze link Jasneker? Ik snap het niet  :-[
Hij reageert op het voorgaande bericht.
Nul bestaat niet.


Powered by EzPortal