Winter discussietopic 2014/2015 deel 5

Topic gezien door 275964 bezoekers
Gestart door Ramon Oost, vr 26 dec 2014 - 20:36

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 4 gasten bekijken dit topic.

xzaz

Citaat van: mauriceb op zo 04 jan 2015 - 13:43
Hij heeft dan ook al 63 tweets :) weet niet wie het is maar hij houdt zich schijnbaar bezig met wat er hier op het forum afspeelt :)
De zelfde reden als ik dat (denk ik) doe. Voor hardlopen is het nogal belangrijk wat voor weer het is. In regen hardlopen is niet zo erg maar die storm is wel een spelbreker.  :-X
De winter is nog niet eens begonnen!

Weerfreak 1337

Ik stel voor dat we discussies over andere mensen in het koffiehoekje of op de chat doen, en hier gewoon ontopic blijven. ;)

Onweersdagen 2018: 69
vooral met Mark.

Reutel

Helemaal mee eens. Ga vandaag eens naar buiten en kijk naar boven mensen, het is heerlijk weer!  ;)

jones

Recente update van WSI, weet niet hoe betrouwbaar deze is:




WSI Europe: Colder Weather to Become More Common Northern/Western Europe as Winter Progresses

Andover, MA, 22 December 2014 — WSI (Weather Services International) expects widespread below-normal temperatures across Scandinavia, UK, and parts of northwestern mainland Europe for the January-March period, with above-normal temperatures common elsewhere.

According to WSI Meteorologist Dr. Todd Crawford: "We feel that the transition to a colder pattern as we head towards the last week of December and into early January is a 'shot across the bow' with regards to the pattern during the remainder of the winter. Most of our seasonal signals point to increased chances for North Atlantic blocking (negative NAO) as we head into the back half of winter, and our forecast reflects this expectation for colder risks with time. The occurrence of a sudden stratospheric warming event would increase the odds of cold even further, and we continue to monitor this possibility. We feel that the cold risks will be focused across northern and western sections of Europe during the next three months."

In January, WSI forecasts:
Nordic Region – Colder than normal west, warmer than normal east
UK – Colder than normal
Northern Mainland – Warmer than normal
Southern Mainland – Warmer than normal

In February, WSI forecasts:
Nordic Region – Colder than normal
UK – Colder than normal
Northern Mainland – Colder than normal
Southern Mainland – Warmer than normal

In March, WSI forecasts:
Nordic Region – Colder than normal
UK – Colder than normal
Northern Mainland – Colder than normal
Southern Mainland – Warmer than normal

www.wsi.com/news-scheduled-forecast-releases.htm


vossejongk

Da's een verwachting van 22 December. Ben benieuwd hoe ze er nu tegenaan kijken...

pietjelol

Op lt lijkt het wat frisser te gaan worden. Maarja dat is nog ver weg. In ieder geval deze week een paar dagen wat frisser weer

Weerfreak 1337

Citaat van: Reutel op zo 04 jan 2015 - 15:06
Helemaal mee eens. Ga vandaag eens naar buiten en kijk naar boven mensen, het is heerlijk weer!  ;)

Het is inderdaad heerlijk weer. Vandaag even de appelboom gesnoeid die eindelijk van al zijn bladeren ontdaan is...  :o

Vannacht landelijk temperaturen rond of onder nul! :) Heerlijk fris, helder en daarmee een typisch vorstnachtje voor de boeg. :D

Onweersdagen 2018: 69
vooral met Mark.

Marsel

Heerlijke dag vandaag. Dan merk je ineens hoeveel positiefs zonlicht met een mens kan doen in deze 'donkere kille tijden'.

ron12

Totaal onweersdagen in Nijmegen Jan 2017 tot nu 6 dagen.Zomerse dagen 9 dagen.Tropische op 7 dagen. Nachtvorst 28 dagen,ijsdagen 7 dagen

4seasons

Lol  ;D


Een stormchaser rijdt met de camera aan in Montreal, dus meegenieten van een rit door de sneeuw.
(op de weg beetje papperig)

http://tvnweather.com/live

Weerfreak 1337

Citaat van: ron12 op zo 04 jan 2015 - 17:25
Berenkoud in het verre oosten

En kijk dan eens naar die vorstgrens in het westen van Rusland... de winter is heel ver weg.

Onweersdagen 2018: 69
vooral met Mark.

Jan van Ooijen

Citaat van: Weerfreak op zo 04 jan 2015 - 17:40
En kijk dan eens naar die vorstgrens in het westen van Rusland... de winter is heel ver weg.

Nee hoor als ik sommige lees, zonder enige onderbouwing. Mooie kleurtjes op kaartjes posters. Maar goed, even zonder dolle.... inderdaad de winter is ver weg en zie nu al zelfs kaartjes voor maart op twitter verschijnen. Als we alleen naar Rusland al kijken.... de aankomende dagen -23 overdag en dan 4 dagen later +2. Zegt wel genoeg neem ik aan
Enjoy the weather, it's the only weather you've got!

Armand

Over seizoensvoorspellingen valt gewoon niks te zeggen. Nu niet, vroeger niet, gisteren niet en waarschijnlijk in de toekomst ook niet.

Nu weer flink aan het afkoelen, aan de grond al lichte vorst hier; -1.2. Voorlopig moeten we het doen met hele kleine speldenprikjes van de winter. Zoals deze nachten met vorst. Komende zondag zijn er misschien ook enkele winterse buien mogelijk, maar dat is nog te ver om over te oordelen.

Ijsbloem

 :D Dat over die ganzen was cynisch bedoeld.
Verder ontopic a.u.b.
Op weg naar weer wat koudere winters ?
Zou zo maar kunnen , te beginnen in winter 2017.

Danny

Laten we de nieuwste GFS run eens bekijken. Wat zeggen de kaarten voor aankomend weekend:

Nog steeds wind op de kaarten maar geen bijzondere verwachtingen meer voor Nederland. De kern van het lage druk systeem dat de wind moet gaan veroorzaken in onze omgeving wordt in deze run van GFS veel noordelijker berekend dan in eerdere runs het geval leek te zijn. Het Azoren hoog, dat zijn invloed op het Europese vaste land flink uitoefent zorgt voor de noord verplaatsing van het lage druk systeem.  De wind is tevens weer een flink stuk afgezwakt. Deze 2 factoren bij elkaar geven voor Nederland nog steeds een flinke portie wind maar of het tot storm komt is, als deze run uit zou komen nog maar de vraag. Als ik de kleuren op de kaart vergelijk met de legenda kom ik voorlopig niet veel verder al windkracht 7 of misschien 8 in het noorden.

We gaan afwachten wat de volgende runs weer gaan brengen.....


Reutel

Citaat van: Marsel op zo 04 jan 2015 - 17:17
Heerlijke dag vandaag. Dan merk je ineens hoeveel positiefs zonlicht met een mens kan doen in deze 'donkere kille tijden'.

Daarom neem ik in de winter ook een wekelijks "zonnebad" onder de lampen. Warmte tot in mijn botten!  8)  ;D

winter

Mooie stukje van Weerplaza over de Elfstedentocht: http://www.weerplaza.nl/weerinhetnieuws/Elfstedentocht%2c+vergane+glorie%3f/2150
Citaat uit de tekst:
De koudste maanden van het jaar zijn januari en februari, maar het ziet er naar uit dat deze maanden dit jaar met boven gemiddelde temperaturen zullen gaan verlopen.

Vanavond om half 11 op Nederland 1 een documentaire van andere tijden sport over de Elfstedentocht  :)

Jan van Ooijen

Zeldzaamheid ;) Aankomende dagen nog wat nachtvorst alvorens we weer naar 7 - 9 graden gaan en mogelijk wel dubbele cijfers. Voor nu is het voor de winterliefhebber maar magertjes, ook na de hoopvolle kaarten in de strato en pvsplitten

Enjoy the weather, it's the only weather you've got!

MaartenDeBilt

Citaat van: Danny op zo 04 jan 2015 - 19:45
Laten we de nieuwste GFS run eens bekijken. Wat zeggen de kaarten voor aankomend weekend:

Nog steeds wind op de kaarten maar geen bijzondere verwachtingen meer voor Nederland. De kern van het lage druk systeem dat de wind moet gaan veroorzaken in onze omgeving wordt in deze run van GFS veel noordelijker berekend dan in eerdere runs het geval leek te zijn. Het Azoren hoog, dat zijn invloed op het Europese vaste land flink uitoefent zorgt voor de noord verplaatsing van het lage druk systeem.  De wind is tevens weer een flink stuk afgezwakt. Deze 2 factoren bij elkaar geven voor Nederland nog steeds een flinke portie wind maar of het tot storm komt is, als deze run uit zou komen nog maar de vraag. Als ik de kleuren op de kaart vergelijk met de legenda kom ik voorlopig niet veel verder al windkracht 7 of misschien 8 in het noorden.

We gaan afwachten wat de volgende runs weer gaan brengen.....

De windverwachting is inderdaad iets afgenomen maar de windstoten zijn nog best intens te noemen, met name voor de noordelijke helft van ons land. Afwachten wat dit ons gaat brengen.



xzaz

Dat is trouwens het schoolvoorbeeld van een WC.  :'(
De winter is nog niet eens begonnen!

Powered by EzPortal