Winter discussietopic 2014/2015 deel 5

Topic gezien door 275787 bezoekers
Gestart door Ramon Oost, vr 26 dec 2014 - 20:36

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

DSDLimburg

pluim midden en zuidoost, op korte termijn  geen winter te bekennen op LT durfen weer wat leden voor kou te gaan. Al zijn dat tot nu toe een paar enkele!
seizoen 2018/2019

winter

Reactie op hierboven. Op kortere termijn zelfs al een behoorlijk verschil tussen GFS en ECMWF. 5 graden of 10 graden overdag vind ik een heel groot verschil.


DSDLimburg

Citaat van: winter op di 30 dec 2014 - 10:39
Reactie op hierboven. Op kortere termijn zelfs al een behoorlijk verschil tussen GFS en ECMWF. 5 graden of 10 graden overdag vind ik een heel groot verschil.


Ik heb het over winter, en niet over een verschil in graden van de pluimen!!!
seizoen 2018/2019

SniperEye

Vanaf globaal het weekend van 10 januari laten een aantal leden in de pluim een dalende trend zien. 

jens

gfs laat een interessante ontwikkeling zien, het hoog lijkt zich te gaan verbinden met het poolhoog, ik ben benieuwd naar het vervolg
onweersdagen 2013:6
hevige onweersdagen 2013:2

Weerfreak 1337

Citaat van: jens op di 30 dec 2014 - 11:31
gfs laat een interessante ontwikkeling zien, het hoog lijkt zich te gaan verbinden met het poolhoog, ik ben benieuwd naar het vervolg

Laten we het maar als een beginnetje en een verbetering in de kaarten beschouwen. :)


Edit: het vervolg is dan weer minder natuurlijk > hervatting westdrift.

Onweersdagen 2018: 69
vooral met Mark.

ron12

Wat gaaf dit  ;) Kwam een mooie foto tegen op Spaceweather.com, poollicht en sneeuw een mooie kombinatie, foto komt Moermansk Rusland  8)
Totaal onweersdagen in Nijmegen Jan 2017 tot nu 6 dagen.Zomerse dagen 9 dagen.Tropische op 7 dagen. Nachtvorst 28 dagen,ijsdagen 7 dagen

JerryL

Citaat van: Jan van Ooijen op di 30 dec 2014 - 10:03
Ik staar me niet blind op die SSW en kijk de gewone kaarten, we weten wat er vorig jaar is gebeurt
inderdaad, toen hadden we ook geen winter......

ron12

Waarschijnlijk een zeer lange koudegolf op weg naar Canada, waarschijnlijk wordt het daar -45 graden, kaartje voor eind volgende week. Normaal daar begin Januari is rond de -28 graden. Was op de Duitser zo juist
Totaal onweersdagen in Nijmegen Jan 2017 tot nu 6 dagen.Zomerse dagen 9 dagen.Tropische op 7 dagen. Nachtvorst 28 dagen,ijsdagen 7 dagen

Zynex

Koud in Noord-Amerika is warm hier, meestal dan. ga er maar vanuit dat dat weer zo is!

Ijsbloem

 :D Vorige winter was er geen SSW, maar vwb dit lichtpuntje in
de duisternis voor winterliefhebbers....
Ik hoop dat de visie van Cohen uit gaat komen want niets wijst er vooralsnog op
dat Europa hiervan gaat profiteren . De vortex boven het noorden van
Europa blijft namelijk koud.
Verder komt er maar geen trendbreuk in ' te warme maanden, ook december einigd
weer boven normaal.
Zzzzzzz(uid)uuuuuuuuuucht :(
Op weg naar weer wat koudere winters ?
Zou zo maar kunnen , te beginnen in winter 2017.

Extremissimorum

 :'(Ik zie toch wat (kleine) sneeuwkansjes voor 3 januari jl.
Hoe zit het daarmee? Iemand uitleg?

Jelte

Citaat van: Jan van Ooijen op di 30 dec 2014 - 10:03
Ik staar me niet blind op die SSW en kijk de gewone kaarten, we weten wat er vorig jaar is gebeurt

Ik weet vooral nog heel goed wat er niet is gebeurd...  ;)

winter

Pluim ECMWF toch een stuk kouder dan gister, op midden lange termijn zelfs wat kansen op winterweer! (het weekend/ma/di)

Edwin

Als je iets niet kan zien in de pluim dan is het wel winter. Dat is wat jij wil zien, denk ik. Ik zie gewoon temperaturen tussen de 3 en 6 graden, redelijk vaak regen en relatief veel wind. Winter...onzin
Never Stop Exploring

xzaz

Citaat van: Edwin op wo 31 dec 2014 - 10:18
Als je iets niet kan zien in de pluim dan is het wel winter. Dat is wat jij wil zien, denk ik. Ik zie gewoon temperaturen tussen de 3 en 6 graden, redelijk vaak regen en relatief veel wind. Winter...onzin
Ach hij doet zijn naam wel eer aan. Een lid maakt nog geen winterpluim.
De winter is nog niet eens begonnen!

DSDLimburg

Nee geen winter (weer), niet op de korte termijn. En ook niet op de midden lange termijn, en ook niet op de lange termijn tot nu toe!! En de pluim is niet echt kouder te noemen. Het is even nu niet anders. Vriendelijke groet DSDLimburg . Verder wens ik iedereen een goeie roetjs en een gezond 2015!! Zo als we dat hier zeggen in het zuiden. ( nu maar wachten op een koudere pluim ;) )
seizoen 2018/2019

Der RoX

Positief blijven! 2% kans op -10 graden de 8e ;)
WiNtEr!!11!1!@

Rayonhoofd

Ha,ha. Precies rox, dat noem ik nog eens positief blijven  ;D.

Wie weet heeft Thialf wel goede voornemens voor 2015. Voorlopig ziet het beeld er uit als een typisch Hollandse winter; een temperatuur die schommelt rond de 5 graden, bijna geen dagelijkse gang en een grauw en soms nat weerbeeld.

Alvast de beste (winter-) wensen voor iedereen  :-*

"Het kan vriezen, het kan dooien, maar als je op je  muil gaat, is men vergeten om te strooien "

karst

Ik wens iedereen een heel gezond en een heel mooi Meteo jaar 2015

Powered by EzPortal