Winter discussietopic 2014/2015 deel 5

Topic gezien door 275963 bezoekers
Gestart door Ramon Oost, vr 26 dec 2014 - 20:36

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 3 gasten bekijken dit topic.

Ries

Sjongejonge, we gaan volgens de pluimen gewoon weer verder met de herfst...verschrikkelijk

winter67

Over een half uur een (sneeuw) bui Dordrecht hopelijk stijgt de temperatuur even niet dan kan ik even weer een mooi sneeuw laagje zien :o

benjamin112

Temperaturen stijgen plots snel in het zuiden..

frankaloe

Citaat van: benjamin112 op zo 28 dec 2014 - 23:25
Temperaturen stijgen plots snel in het zuiden..
uhhh stijgen???
straks -2 en nu -5 hier......
http://88.159.160.138/view/viewer_index.shtml?id=303 webcam
niets zo veranderlijk als het weer

chucky1975

Daarom wacht ik nog wel even op het goede spul  ;D geduld is een schone zaak ::)
Zag al op diverse beelden/foto's dat het nou niet echt de "soort sneeuw"was dat ik ook graag wilde hebben.
Het zag er allemaal erg nattig uit en dan de vorst er over heen krijg je "ellende" :-[ :P
We moeten maar gewoon afwachten en zoals jullie allemaal weten er hoeft maar iets kleins te veranderen wind/temp en it's a whole new ball game ;D
Het is wat het is

glenn

De weerkaart van Belgie is ronduit koud heel het land diep in de vorst en aan zee zelfs temperaturen van -3.5°c !!!

bron kaartje:KMI

Floris!

Groningen meldt flinke regen... Welke winter?

Eendagseend

Het zag er van de week nog hoopvol uit... :(
2014 Arnhem Laar Oost:
Onweer: 28
Weerlicht: 9
Onweer elders: 2 (resp. in Wageningen en Velp)

2014 Velp:
Natte sneeuw: 1
Droge sneeuw: 2
Zwaarste onweer in 2014: 3 januari 2014 (zwaarste windstoten en zwaarste hagel) en 28 juli (zwaarste regen en blikseminslagen.

2015:
Natte sneeuw: 3 (waarvan 1 korrelsneeuw)
Droge sneeuw: 6
IJsdag: 2
Onweer: 1
Hagel: 2

JCD

Citaat van: Eendagseend op ma 29 dec 2014 - 00:11
Het zag er van de week nog hoopvol uit... :(

Het kan inderdaad verkeren. Er leek even echt een fatsoenlijke winterprik aan te komen. Aan de andere kant kunnen we daar dus blijkbaar hoop uit putten en kan de pluim er over een paar dagen totaal anders uitzien.

glenn

Citaat van: JCD op ma 29 dec 2014 - 00:21
Het kan inderdaad verkeren. Er leek even echt een fatsoenlijke winterprik aan te komen. Aan de andere kant kunnen we daar dus blijkbaar hoop uit putten en kan de pluim er over een paar dagen totaal anders uitzien.

Ik heb net is alle leden apart bekeken bij gfs en het is nog lang niet zeker hoe lang die WC ons zal blijven vergezellen zo komen de leden 3-5-10-19 en de controle run van GFS op vrijdag met sneeuw ik zie hier ook kansen op een nieuwe rug verschijnen bij sommige leden en ook berekenen de oper en de control en de paralel run vrijdag opnieuw een randstoring van de route zal afhangen hoe het vervolg is en of er vrijdag mogelijk opnieuw sneeuw valt of gewoon regen

Caps

Regen in het westen, met een grondtemperatuur van 0,8C

JerryL

Zojuist een stortbui overgaand in flinke hagel.. nu alleen nog maar een harde wind. Wederom een slappe hap winter. Koningwinter toont zich een mietje. Als dit het is voor deze winter.... dat ik dat zeg...... kom dan maar met de lente want dit is waardeloos. Twee schijt winters op een rij. Zelfs nachtvorst kan er niet af.

JerryL

Citaat van: Floris! op zo 28 dec 2014 - 23:45
Groningen meldt flinke regen... Welke winter?
zal wel de winter van 2015 naar 2016 zijn. Deze is namelijk alweer voorbij in het oosten nooit geweest in het westen.

winter67

Citaat van: JerryL op ma 29 dec 2014 - 01:05
zal wel de winter van 2015 naar 2016 zijn. Deze is namelijk alweer voorbij in het oosten nooit geweest in het westen.
Deze winter afschrijven? Doe maar niet vanaf volgend weekend kan het nog alle kanten op. En je bent zeker vergeten dat we januari en februari nog krijgen die naar mijn mening nog vrij koud kunnen gaan worden.

Dickje

Laat de temperatuur maar even stijgen zodat dat ijs hier in de straat verdwijnt. Het is inderdaad behoorlijk onbegaanbaar ook hier in Den Bosch. Overal van die grote ijshompen en wiel/bandensporen waar geen doorkomen aan is. Weg ermee en opnieuw beginnen met de winter.

Eendagseend

Het sneeuwt in Velp en alles wordt nu wit. Ook de straten en daken. Het was nog wit van de sneeuw van zaterdag maar op de weg ook ijs, maar deze sneeuwlaag komt eroverheen.

Edit: ik wist niet eens dat het zonagnacht en ook vanavond zelfs nog matig heeft gevroren  ???
Het was maar liefst -5.9 graden vanavond hier? Zozo. Toch in ieder geval een winters weekend mogen beleven  maar de temperatuur heeft in 1 avond enorme sprongen gemaakt. Van +1 naar -6 terug naar +0. Gek weer.

Ben in het donker van vrijdag af aan tot en met nu steeds aan het lantaarnpaalstaren :D dat woord zag ik ook inderdaad ook een paar keer voorbij komen eerder in het topic.

Oeps, foto staat ondersteboven  ::) excuses. Het is de eerste keer dat ik een foto maak met ipad. Maar zo ziet het er op dit moment uit. Ben er helemaal ondersteboven van in positieve zin  :P
2014 Arnhem Laar Oost:
Onweer: 28
Weerlicht: 9
Onweer elders: 2 (resp. in Wageningen en Velp)

2014 Velp:
Natte sneeuw: 1
Droge sneeuw: 2
Zwaarste onweer in 2014: 3 januari 2014 (zwaarste windstoten en zwaarste hagel) en 28 juli (zwaarste regen en blikseminslagen.

2015:
Natte sneeuw: 3 (waarvan 1 korrelsneeuw)
Droge sneeuw: 6
IJsdag: 2
Onweer: 1
Hagel: 2

jornonweer

zelfs in maart kan het nog veel sneeuwen, zie 2 jaar geleden. dus stop allemaal met dat gejammer haha als het in april nog geen serieuze winter is geweest dan mogen jullie pas echt klagen  :P
Danger is real, fear is a choice.

JCD

Nog even genieten van de laatste stuiptrekking van deze winterprik. In Tilburg zijn we dik bedeeld geweest, alleen jammer dat het geen langer leven beschoren is.

Eendagseend

Het sneeuwt hier nu en dan behoorlijk, een moment eventjes zwaar. Het sneeuwt nu meest matig tot zwaar. Sneeuwdek groeit rap aan, dikke grote witte vlokken, heb je helemaal geen lantaarnpaalstaren meer voor nodig : )
Denk dat er nu 1 cm ligt/bijgekomen is.

Update 03.13 uur: de volgende bui is nu de regen ingezet die weer eventjes overgaat in sneeuw. Wellicht nog door de intensiteit nu de temps nog net op 0 graden ligt, maar dat zullen wel een van de laatste stuiptrekkingen zijn denk ik. Toch blij dat ik nog wakker was om het nog even wit te zien worden.
2014 Arnhem Laar Oost:
Onweer: 28
Weerlicht: 9
Onweer elders: 2 (resp. in Wageningen en Velp)

2014 Velp:
Natte sneeuw: 1
Droge sneeuw: 2
Zwaarste onweer in 2014: 3 januari 2014 (zwaarste windstoten en zwaarste hagel) en 28 juli (zwaarste regen en blikseminslagen.

2015:
Natte sneeuw: 3 (waarvan 1 korrelsneeuw)
Droge sneeuw: 6
IJsdag: 2
Onweer: 1
Hagel: 2

Eveline

Als ik lees Hoe bar het overal gesteld is met de wegen, de fietspaden Door bevroren sneeuw, is het misschien maar beter ook dat alles weg smelt. Dan over een tijdje gewoon weer een nieuw mooi sneeuwdek!

Powered by EzPortal