Winter discussietopic 2014/2015 deel 5

Topic gezien door 275859 bezoekers
Gestart door Ramon Oost, vr 26 dec 2014 - 20:36

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 3 gasten bekijken dit topic.

Lothiriel

Citaat van: Jan van Ooijen op za 27 dec 2014 - 22:15
Ik zeg altijd:

Enjoy the weather, it's the only weather you've got!

Precies dit! En de winter is al beter dan vorig jaar (dat was nu ook niet moeilijk, maar toch!). Morgen een lekkere ijsdag, dat is ook wat waard  ;D
Winter 2015-2016 in Leuven
3 dagen smeltende sneeuw | 2 dagen sneeuw | 8 vorstdagen | 2 ijsdagen

Kres


Vomera

Helaas hier ook 0 komma 0 niks haha, jammer volgende keer beter. Het laag bleef te lang boven (zuid) limburg hangen waardoor het aardig warm werd. tmax was 4,0 graden en daalde pas in de latere uren. Alleen maar regen gehad.
Daarbij heb ik toch het vermoeden dat de Ardennen invloed hebben op de temps hier (fohn werking) waardoor het iedere keer te warm is en/of neerslag in de vorm van het witte goed wat ik al een tijd niet heb gezien, doet verpieteren..
Hopelijk binnenkort nieuwe kansen!! We blijven duimen. ;D

benjamin112

Vriest goed hier. Al het smeltwater nu bevroren een grote schaatsbaan.

DSDLimburg

Ik kan nu hier iets van sneeuw melden niet veel, maar toch!
seizoen 2018/2019

winter

In mijn woonplaats nu een VIEZE IJSKOUDE wind. Je hoort de sneeuw ook verstuiven. Vandaag konden we wel tenminste echte harde sneeuw(ijs)ballen maken ::)

Zie een klein beetje potentie in de kaarten. Namelijk hopen op een Noorder stroming met sneeuwbuien :)

ron12

Oudjaars nacht dat wordt kou lijden  8)
Totaal onweersdagen in Nijmegen Jan 2017 tot nu 6 dagen.Zomerse dagen 9 dagen.Tropische op 7 dagen. Nachtvorst 28 dagen,ijsdagen 7 dagen

JerryL

Citaat van: SnowBoots op za 27 dec 2014 - 21:47
"Ernstig tekort gedaan"... Door het wéér...?! Manman..
Je kunt volgen mij heel goed inschatten wat ik precies bedoel. Als Winterliefhebber is dit gewoon net zo erg als voor voetballiefhebbers waarbij hun clubbie verliest! Ook dan vergaat de wereld niet, maar heb je even een kutmoment

TaL

Lol, dit lijkt een onweerstopic wel.

Hier enkel tussen 1-2 uur sneeuw gehad en voor de rest bakken, bakken regen. Mijn tuin en oprit staat blank, weilanden ook alsook delen van fietspaden en dergelijke. Pluviometer loopt over dus is hier zeker meer dan 30 mm regen gevallen.

Gelukkig vandaag een tripje naar de Ardennen gedaan en heb mij daar kostelijk geamuseerd met 16 cm, moet wel zeggen dat je echt boven 600 meter moest gaan of je had niets. Maar goed, geen 30 cm maar wel 16, en het was heerlijk  8)

Des te harder was het teruggaan naar de verzopen kust.  :P
Onweersdagen. 2012: 29, 2013: 24, 2014: 42, 2015: 23, 2016: 16, 2017: 0

JerryL

Citaat van: JCD op za 27 dec 2014 - 21:43
Hoe kun je ooit tekort gedaan worden door het weer?

Verder eens met SniperEye. Jan, Johann, Ramon en alle andere kenners waren duidelijk en de voorspelling kwam nagenoeg uit. Het was al dagen duidelijk dat het voor de omgeving Zaanstad een moeilijk verhaal zou worden. Op basis van de voorspellingen kan ik me wel voorstellen dat mensen zuid - Limburg en delen van Belgie balen, maar dat is in jouw situatie niet het geval.

Maakt het nou uit of het moeilijk zou worden. Dan mag ik dus niet balen? Onzin toch. We weten ook elk jaar dat we het Songfestival niet halen. Toch hopen we altijd weer en zijn we massaal teleurgesteld als het niets wordt. Voelt hetzelfde.  Maar goed, streep er onder en wachten op de echte winter dan maar. Vooralsnog is voor Zaanstad deze winter niet veel beter dan de vorige. Maar goed, wat niet is kan nog komen, maar die regel lees je ook veel in het wintertopic van vorig jaar en we weten waar dat eindigde. Wellicht snap je dan ook een beetje mijn ''hoge C''

MamaAs

Oh ik baal er ook echt wel van hoor dat wij geen sneeuw hebben gehad.
Maar ik ga niets afstrepen ' ja maar in 20zoveel hebben jullie WEL sneeuw gehad en ik niet '.
Ik kan het hier toch niet laten sneeuwen  >:(
Toch kan ik me wel even opvreten als ik die sneeuw lijn niet zie opschuiven.
Mijn remedie, want onweer is hier ook vrij zeldzaam haha, is gewoon even een dagje niet op het forum kijken, niet op buienradar, het even loslaten en niets meer aan het handje  ;)

Vroeg of laat, gaat het hier wel sneeuwen.....geduld.

SnowBoots

Snap ik wel - is ook niet leuk dat er in een deel van het land vanalles gebeurt qua weer, en bij jou dan niet.. het is alleen altijd nogal negatief gedoe, terwijl dat niet echt bijdraagt, en niemand hier kan er iets aan veranderen... steek die energie dan liever in de prognoses voor de volgende winterse situatie! =) (of pak morgen ff de trein naar Tilburg, en kom er zelf van genieten!)

winter67

Ben ik de  enigste hier die denkt dat het zaterdag bijdraaid aangezien de kou dichtbij is?

SnowBoots

Ontopic: beter dat de temperatuur lekker onderuit gaat! Spannend ook, of dat de komende week een beetje kan blijven volhouden!

wesleylollol

Alles maar dan ook alles is ijs geworden  1 en al ijsbaan
Kijk allemaal  asjeblieft  uit

Floris!

Citaat van: SnowBoots op za 27 dec 2014 - 23:47
Ontopic: beter dat de temperatuur lekker onderuit gaat! Spannend ook, of dat de komende week een beetje kan blijven volhouden!

Ja, wil ik ook graag, maar de realiteit is dat het vanaf volgend weekend weer 'lekker' onbestendig wordt met 5-10 graden overdag. Kans op voortzetting is helaas zo goed als 0.

Dickje

Ik hoop dat de temperatuur stijgt. Die sneeuw hier in Den Bosch was geweldig, maar het is inmiddels een complete ijsbaan geworden. De honden uitlaten is bijna een mission impossible aanhet worden. >:(

grizzrh

Citaat van: Floris! op zo 28 dec 2014 - 00:26
Ja, wil ik ook graag, maar de realiteit is dat het vanaf volgend weekend weer 'lekker' onbestendig wordt met 5-10 graden overdag. Kans op voortzetting is helaas zo goed als 0.

Kans op voortzetting weet jij niet en het systeem wat het berekend ook nog niet.. Volgend weekend is gewoon LT dus niet betrouwbaar.
Doenrade, Limburg

jornonweer

Citaat van: JerryL op za 27 dec 2014 - 23:19
Maakt het nou uit of het moeilijk zou worden. Dan mag ik dus niet balen? Onzin toch. We weten ook elk jaar dat we het Songfestival niet halen. Toch hopen we altijd weer en zijn we massaal teleurgesteld als het niets wordt. Voelt hetzelfde.  Maar goed, streep er onder en wachten op de echte winter dan maar. Vooralsnog is voor Zaanstad deze winter niet veel beter dan de vorige. Maar goed, wat niet is kan nog komen, maar die regel lees je ook veel in het wintertopic van vorig jaar en we weten waar dat eindigde. Wellicht snap je dan ook een beetje mijn ''hoge C''
hey, ook ik ben teleurgesteld maar je moet het proberen slimmer aan te pakken, als je je verwachtingen niet te hoog stelt, des te minder de teleurstelling als het mis loopt en des te meer vrolijkheid als het toch goed loopt  8)
Danger is real, fear is a choice.

jornonweer

ik vind het hier trouwens echt leuk, mensen helpen elkaar, oke soms zijn er mensen jaloers op elkaar etc, maar dat maakt ons net de mens! bedankt allemaal voor dit leuke jaar op het forum! laten we allemaal nog lekker veel onweer,sneeuw,vrieskou, storm krijgen of wat jullie ook graag willen, ik gun het jullie allemaal  8) ;D
Danger is real, fear is a choice.

Powered by EzPortal