Winter discussietopic 2014/2015 deel 5

Topic gezien door 275866 bezoekers
Gestart door Ramon Oost, vr 26 dec 2014 - 20:36

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 4 gasten bekijken dit topic.

benjamin112


jens

ik vraag mij af of de temperatuur overmorgen wel zo hard zal oplopen als de modellen aangeven, boven zeeland en brabant ligt toch een sneeuwdek van een tiental cm en hier in mechelen ligt toch ook 4cm sneeuw. Het zou me niet verbazen moest de temperatuur niet boven de 1 graad uitkomen in het zuiden. Ik verwacht in het binnenland vooral sneeuwbuien s'ochtends, mogelijk mede getriggerd door opglijding( het koelt voor de buien nog serieus af richting-10). In de kuststrook verwacht ik regen en het is oppassen geblazen wat verder van de kust, daar zou de neerslag mogelijk wel eens als ijzel kunnen vallen
onweersdagen 2013:6
hevige onweersdagen 2013:2

Jeanclaude


Weatherman

Citaat van: jens op za 27 dec 2014 - 19:47
ik vraag mij af of de temperatuur overmorgen wel zo hard zal oplopen als de modellen aangeven, boven zeeland en brabant ligt toch een sneeuwdek van een tiental cm en hier in mechelen ligt toch ook 4cm sneeuw. Het zou me niet verbazen moest de temperatuur niet boven de 1 graad uitkomen in het zuiden. Ik verwacht in het binnenland vooral sneeuwbuien s'ochtends, mogelijk mede getriggerd door opglijding( het koelt voor de buien nog serieus af richting-10). In de kuststrook verwacht ik regen en het is oppassen geblazen wat verder van de kust, daar zou de neerslag mogelijk wel eens als ijzel kunnen vallen
dat word dan weer een barre fietstocht.
Hou vooral van onweer en tornado's ect
Winter is ook prachtig, maar kan ook genieten van de zon !! [

coelho

Eerste post hier na een half jaartje meelezen. Hier heb ik uiteindelijk 13cm gemeten. Vanochtend oogde het erg papperig en lagen veel struiken plat doordat er een hoop sneeuw aan vastgeplakt zat. Vanaf ongeveer 13.30 grote vlokken wat drogere sneeuw. Dus toen met zoon maar een heuse iglo gebouwd.


Nopie

Citaat van: jens op za 27 dec 2014 - 19:47
ik vraag mij af of de temperatuur overmorgen wel zo hard zal oplopen als de modellen aangeven, boven zeeland en brabant ligt toch een sneeuwdek van een tiental cm en hier in mechelen ligt toch ook 4cm sneeuw. Het zou me niet verbazen moest de temperatuur niet boven de 1 graad uitkomen in het zuiden. Ik verwacht in het binnenland vooral sneeuwbuien s'ochtends, mogelijk mede getriggerd door opglijding( het koelt voor de buien nog serieus af richting-10). In de kuststrook verwacht ik regen en het is oppassen geblazen wat verder van de kust, daar zou de neerslag mogelijk wel eens als ijzel kunnen vallen

Ach de winter houd het daarna toch weer voor gezien volgens EC.

jeffrey83

Citaat van: jens op za 27 dec 2014 - 19:47
ik vraag mij af of de temperatuur overmorgen wel zo hard zal oplopen als de modellen aangeven, boven zeeland en brabant ligt toch een sneeuwdek van een tiental cm en hier in mechelen ligt toch ook 4cm sneeuw. Het zou me niet verbazen moest de temperatuur niet boven de 1 graad uitkomen in het zuiden. Ik verwacht in het binnenland vooral sneeuwbuien s'ochtends, mogelijk mede getriggerd door opglijding( het koelt voor de buien nog serieus af richting-10). In de kuststrook verwacht ik regen en het is oppassen geblazen wat verder van de kust, daar zou de neerslag mogelijk wel eens als ijzel kunnen vallen

Sneeuw?  10 cm?  Gewoon heel de dag regen gehad hier in Zeeland hoor.

jens

Citaat van: jeffrey83 op za 27 dec 2014 - 20:06
Sneeuw?  10 cm?  Gewoon heel de dag regen gehad hier in Zeeland hoor.
in het noorden van zeeland en het zuidoosten van zeeland ligt toch sneeuw dacht ik?
onweersdagen 2013:6
hevige onweersdagen 2013:2

winter

Citaat van: jens op za 27 dec 2014 - 19:47
ik vraag mij af of de temperatuur overmorgen wel zo hard zal oplopen als de modellen aangeven, boven zeeland en brabant ligt toch een sneeuwdek van een tiental cm en hier in mechelen ligt toch ook 4cm sneeuw. Het zou me niet verbazen moest de temperatuur niet boven de 1 graad uitkomen in het zuiden. Ik verwacht in het binnenland vooral sneeuwbuien s'ochtends, mogelijk mede getriggerd door opglijding( het koelt voor de buien nog serieus af richting-10). In de kuststrook verwacht ik regen en het is oppassen geblazen wat verder van de kust, daar zou de neerslag mogelijk wel eens als ijzel kunnen vallen

Volgens ECMWF/GFS overdag max temp van tussen de -3 en -5 dus die 1 graden zit nog ver weg :P

SnowBoots

Hier in Ede leek het rond de middag redelijk hopeloos, temperatuur net te hoog, sneeuwval stokte. Maar rond 14.00u begon het toch weer (tot ca. 18.00u), waarmee er in totaal toch wel 5-10cm sneeuw ligt..  8)

winter67


Eveline

Citaat van: SnowBoots op za 27 dec 2014 - 20:20
Hier in Ede leek het rond de middag redelijk hopeloos, temperatuur net te hoog, sneeuwval stokte. Maar rond 14.00u begon het toch weer (tot ca. 18.00u), waarmee er in totaal toch wel 5-10cm sneeuw ligt..  8)

Ja, Scherpenzeel ook. Uiteindelijk toch nog kunnen sleeën en een megasneeuwpop gemaakt :-)

Extremissimorum

Citaat van: winter67 op za 27 dec 2014 - 20:29
http://wetter3.de/pulldown_3.html?0
Iemand uitleg ziet er denk ik mooi uit?

Ik zie op KT kou die ons niet bereikt, op MT een westzijder stroming (W NW en ZW) en op LT niets om serieus te nemen want LT...

Maar wat zie jij dan? Misschien zie ik iets over het hoofd.

jens

Citaat van: winter op za 27 dec 2014 - 20:18
Volgens ECMWF/GFS overdag max temp van tussen de -3 en -5 dus die 1 graden zit nog ver weg :P
dat zijn de temps voor morgen, ik heb het over de temps voor overmorgen ;D
onweersdagen 2013:6
hevige onweersdagen 2013:2

winter67

Citaat van: Extremissimorum op za 27 dec 2014 - 20:39
Ik zie op KT kou die ons niet bereikt, op MT een westzijder stroming (W NW en ZW) en op LT niets om serieus te nemen want LT...

Maar wat zie jij dan? Misschien zie ik iets over het hoofd.
Vanaf 3 januari blokkade Groenland?

JerryL

Citaat van: Eendagseend op za 27 dec 2014 - 15:56
Nou nou, kan het wat vrediger? Ik erger me aan dit soort feedback, ja ook naar anderen toe. Misschien uit frustratie dat er geen sneeuw is gevallen op de plek waar deze feedback vandaan komt? Bomen zijn ook leven, mag men daar niet druk om maken?

En lieve mensen, laten we nou blij zijn dat er tenminste sneeuw is gevallen. Voor hetzelfde geldt was het alleen maar bij regen of natte sneeuw gebleven voor degenen die sneeuw hebben gehad. Het is jammer dat het nu niet kouder is geworden en de sneeuw wegsmelt, maar we hebben tenminste weer eens sneeuw gekregen. Koester die momenten juist :) ( behalve als je tuin aan flarden ligt dan) :(

Ja sorry hoor, maar dat klaag momentje kwam dus echt ongelegen. Terwijl de ''westerlingen'' zich verbijten dat het regent en groen blijft komt iemand klagen dat er zoveel sneeuw valt. Het is ten delen frustratie, geef ik toe, maar kom op he wees blij dat er sneeuw valt. Wij hebben hier al twee jaar niets gehad.

JerryL

Citaat van: Jan van Ooijen op za 27 dec 2014 - 16:43
Op naar 4 januari ;)

Nou leuk voor het oosten, maar van mij mag je deze skippen, weer niets in het Westen.

glenn

Persoonlijk denk ik dat deze winyerprik wel is langer kan gaan uitpakken dan de weermodellen vandaag voorspellen vanaf morgen berekenen ze met gevallen sneeuwdek boven europa vaak na sneeuwval veranderen kaarten compleet in de positieve zin dusja afwachten.
Pluim gfs voor luxemburg is duidelijk ronduit winters gemiddelde tot 10 januari niet hoger dan 1°c.
Trouwens maandag mogelijk een volgende sneeuwstoring mogelijk

Lothiriel

Hier sneeuwt het opnieuw na een uurtje droog, en nu blijft de sneeuw wel liggen. Little too late helaas :P Maar het ziet er wel mooi uit natuurlijk :-)
Winter 2015-2016 in Leuven
3 dagen smeltende sneeuw | 2 dagen sneeuw | 8 vorstdagen | 2 ijsdagen

Extremissimorum

Citaat van: winter67 op za 27 dec 2014 - 20:41
Vanaf 3 januari blokkade Groenland?

Ah, dat. Dat zie ik als LT, maar is misschien wel interessant om in de gaten te houden. Mogelijk ook stormpje?

Ik zou je nu echter eerder richten op maandag.

Powered by EzPortal