Winter discussietopic 2014/2015 deel 5

Topic gezien door 276042 bezoekers
Gestart door Ramon Oost, vr 26 dec 2014 - 20:36

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 5 gasten bekijken dit topic.

Marcellang

Citaat van: zwoof op za 27 dec 2014 - 15:51
Hehe! Er komen vast wel weer nieuwe kansen deze winter en wie weet moeten we de blazers nog wel weer starten om de Friese wateren sneeuwvrij te maken voor de tocht der tochten.  :P
Idd hehe! de heli's hebben vorige maand een verfje gehad en zijn doorgesmeerd, dus die zijn er ook klaar voor  :P
Maarrrr toch wel een btje jammer dit, ok, de nieuwe kansen volgens Johann zijn al weer in de maak  :-*
Hier met die sneeuwdump !!!!!!
Weer terug in NL.........

benjamin112

Zo rond de 8 cm hier. Is wel aan het smelten nu snel die tempratuur omlaag is nu inmiddels droog. :'(

GeneralDuke

Als ik via WetterOnline zo'n kaart van EC probeer te genereren lukt dat niet vanwege een account dat ik niet heb. Is er een omweg om toch aan fancy kaarten te komen (andere website?) of moet dat met zo'n account?

Hier in Midden-Limbo komen we in het gat in de neerslag terecht. Op de tuintafel ligt nog een centimeter of 4/5, maar het is wel flink aan het wegdooien. De weg is een teringzooi, waarschijnlijk gaan er heel wat auto's glibberen en glijden vannacht en morgen. Ben benieuwd...
Script voor Hellmanngetallen: https://github.com/GeneralDuke9/Hellmann

Eendagseend

De temperatuur is eindelijk aan het dalen hier. In Deelen is het nu nog maar 0,1 graad. Het sneeuwt nog steeds en.... Op de autoruiten begint de sneeuw zowaar weer grip te krijgen. Met andere woorden, die worden nu wat witter hier in Velp, dichtbij de Veluwezoom.

Edit: het begint harder te sneeuwen :D
Laat het neerslaggebied nu maar tergend langzaam naar het zuiden zakken of stagneren, wat mij betreft maar volgens mij wordt het hier straks droog als ik de buienradar moet geloven.
2014 Arnhem Laar Oost:
Onweer: 28
Weerlicht: 9
Onweer elders: 2 (resp. in Wageningen en Velp)

2014 Velp:
Natte sneeuw: 1
Droge sneeuw: 2
Zwaarste onweer in 2014: 3 januari 2014 (zwaarste windstoten en zwaarste hagel) en 28 juli (zwaarste regen en blikseminslagen.

2015:
Natte sneeuw: 3 (waarvan 1 korrelsneeuw)
Droge sneeuw: 6
IJsdag: 2
Onweer: 1
Hagel: 2

Rick1987Venray

Welk neerslag gebied zou dan vanavond nog in Limburg (midden en zuid) sneeuw moeten geven? Wat nu boven midden limburg hangt is nogal snel aan het oplossen!

Remy

Gisteren was alles heel de dag wit van de rijp dus ik klaag niet.Mooi ook dat er al nieuwe sneeuw in de queue zit :)
Kan ik mijn sneeuwschuiver eindelijk weer gebruiken.
Mits het doorgaat natuurlijk,vandaag alleen veel wind gehad bij een ideale koelkast temperatuur tussen de nul en een graad boven nul.
CO2 Is geen klimaat thermostaat.

GeneralDuke

Citaat van: Rick1987Venray op za 27 dec 2014 - 16:10
Welk neerslag gebied zou dan vanavond nog in Limburg (midden en zuid) sneeuw moeten geven? Wat nu boven midden limburg hangt is nogal snel aan het oplossen!

Check de sneeuwradar van buienradar, en de 24h verwachting daarvan. Dat wat nu rond Nijmegen hangt zou nog even komen buurten.
Script voor Hellmanngetallen: https://github.com/GeneralDuke9/Hellmann

Eendagseend

Citaat van: Rick1987Venray op za 27 dec 2014 - 16:10
Welk neerslag gebied zou dan vanavond nog in Limburg (midden en zuid) sneeuw moeten geven? Wat nu boven midden limburg hangt is nogal snel aan het oplossen!

Op 3 uur vooruit op buienradar, zie ik dat vanuit Duitsland nog een en ander nadert? Hoplijk is het dan niet al verder afgezakt naar het ZO.

De sneeuwvrije plekken op auto's is weer een dun poederlaagje gevormd in de straat :)
Voor tegenvallende begrippen is dit ineens een pluspuntje. Maar het gras in de tuin bij de overburen is witter zag ik door hun ruiten :P
2014 Arnhem Laar Oost:
Onweer: 28
Weerlicht: 9
Onweer elders: 2 (resp. in Wageningen en Velp)

2014 Velp:
Natte sneeuw: 1
Droge sneeuw: 2
Zwaarste onweer in 2014: 3 januari 2014 (zwaarste windstoten en zwaarste hagel) en 28 juli (zwaarste regen en blikseminslagen.

2015:
Natte sneeuw: 3 (waarvan 1 korrelsneeuw)
Droge sneeuw: 6
IJsdag: 2
Onweer: 1
Hagel: 2

pietjelol

Citaat van: GeneralDuke op za 27 dec 2014 - 15:57
Als ik via WetterOnline zo'n kaart van EC probeer te genereren lukt dat niet vanwege een account dat ik niet heb. Is er een omweg om toch aan fancy kaarten te komen (andere website?) of moet dat met zo'n account?

Hier in Midden-Limbo komen we in het gat in de neerslag terecht. Op de tuintafel ligt nog een centimeter of 4/5, maar het is wel flink aan het wegdooien. De weg is een teringzooi, waarschijnlijk gaan er heel wat auto's glibberen en glijden vannacht en morgen. Ben benieuwd...
http://www.wetterzentrale.de/

TimK21

Inmiddels sinds een uur of 2 in gendringen weer wat motsneeuw. Maar mag geen naam hebben. Helaas!
Challenge accepted!

Straatje96

Er wordt gesproken over nog wat sneeuw voor limburg komende uren. Hoe moet ik dat zien? Trekt het front met een krul naar het zuidoosten of hoe?

weerinkatwijk

Voor het eerst vandaag overdag blijft er in Katwijk sneeuw liggen, Helaas is de intensiteit laag.... maar op deze manier toch nog een licht winters beeld! Ik ben tevreden

Jan van Ooijen

Enjoy the weather, it's the only weather you've got!

Weatherman

Hou vooral van onweer en tornado's ect
Winter is ook prachtig, maar kan ook genieten van de zon !! [

Weerfreak 1337

De sneeuw begint meer en meer te blijven liggen nu. :) En voorlopig sneeuwt het nog wel even.

Onweersdagen 2018: 69
vooral met Mark.

Rick1987Venray

Wat is de trekrichting van die band neerslag over Noord-Brabant? Trekt deze in zn geheel nog naar zuid oost?

Marcellang

Citaat van: Rick1987Venray op za 27 dec 2014 - 16:54
Wat is de trekrichting van die band neerslag over Noord-Brabant? Trekt deze in zn geheel nog naar zuid oost?
Dat is wel de verwachting ja  :)
Hier met die sneeuwdump !!!!!!
Weer terug in NL.........

winter

Citaat van: Jan van Ooijen op za 27 dec 2014 - 16:43
Op naar 4 januari ;)


Ik zat ook al te kijken naar de komende week of er sneeuwkansen zijn. Ben wel iets minder positief maar er is nog steeds kans op een scandi-laag als ik zo kijk ben hartstikke benieuwd waar de pluimen vanavond meekomen.

Weatherman

Citaat van: winter op za 27 dec 2014 - 17:03

Ik zat ook al te kijken naar de komende week of er sneeuwkansen zijn. Ben wel iets minder positief maar er is nog steeds kans op een scandi-laag als ik zo kijk ben hartstikke benieuwd waar de pluimen vanavond meekomen.
Wat denk jij van zondag op maandag ?
Hou vooral van onweer en tornado's ect
Winter is ook prachtig, maar kan ook genieten van de zon !! [


Powered by EzPortal