Winter discussietopic 2014/2015 deel 5

Topic gezien door 275760 bezoekers
Gestart door Ramon Oost, vr 26 dec 2014 - 20:36

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Jan van Ooijen

Citaat van: VMMW op za 27 dec 2014 - 14:59
Op zich is het toch op zijn minst opmerkelijk te noemen dat op een locatie waar de meeste centimeters werden voorzien er momenteel niets ligt? Verschil tussen 30/25cm en 0cm = groot... dus in mijn ogen toch wel een misser. Temeer daar het gisterenavond nog zo op de kaarten stond.

Het gaat altijd bij dit soort laagjes om de kleinste detail, 0.5 graden verschil kan de hele boel al op zijn kop zetten
Enjoy the weather, it's the only weather you've got!

JCD

Citaat van: Vriezzer op za 27 dec 2014 - 14:58
Die AHXL in Tilburg is toch die nabij het station? Zijn die winkels niet gloedjenieuw?

Dat complex is al tientallen jaren oud. Er omheen is inderdaad wel veel nieuwbouw neergezet de afgelopen jaren.

Armand

Tuurlijk is het lastig om de positie precies te voorspellen. Maar ik vind niet dat ze bij de professionele weerbureaus al meteen met bizarre aantallen cm'ers sneeuw moeten gaan gooien. Zeker niet als het onzeker is. Je kunt wel zeggen waar op dat moment de kans op sneeuw het grootste is, maar ze moeten niet meteen met 30 cm gaan gooien, dan zaai je onnodig paniek (of vreugde) ;)

Caps

Hier in het westland blijft het maar vollop sneeuwen, denk als het echt droge sneeuw zou wezen dat het ruim 20 cm zou wezen, maar de grond temperatuur is iets te hoog nog

Rick1987Venray

In Venray is het rap aan het wegsmelten!

Weerfreak 1337

Als je uit een zachte periode komt, moet je ook niet gelijk verwachten dat je direct de beste sneeuwkwaliteit krijgt hè ;) Als je daar eens over nadenkt mag je nog best tevreden zijn dat er uberhaupt sneeuw ligt. :)


Onweersdagen 2018: 69
vooral met Mark.

grizzrh

Doenrade, Limburg

karst

in Dordt sneeuwt het al onophoudelijk de hele dag, droge sneeuw, gestrooide wegen worden weer wit (pap), vrees het ergste voor vanavond en vannacht, Spiegelglad ;D

petje

zo aan buienradar te zien komen we zo in de droge periode te zitten..

benieuwd als het afzakt of er straks nog wat gaat vallen hiero..

Rick1987Venray

Inderdaad benieuwd of aan t thuisfront nog wat gaat vallen. Was vanmorgen nog niks gevallen (Selfkant)

Remy

Citaat van: Weerfreak op za 27 dec 2014 - 15:14
Als je uit een zachte periode komt, moet je ook niet gelijk verwachten dat je direct de beste sneeuwkwaliteit krijgt hè ;) Als je daar eens over nadenkt mag je nog best tevreden zijn dat er uberhaupt sneeuw ligt. :)
Bovendien is kwaliteitssneeuw alleen voor het Noorden :D Daarom mochten jullie deze prut hebben  ::)
CO2 Is geen klimaat thermostaat.

zwoof

Citaat van: Armand op za 27 dec 2014 - 15:10
Tuurlijk is het lastig om de positie precies te voorspellen. Maar ik vind niet dat ze bij de professionele weerbureaus al meteen met bizarre aantallen cm'ers sneeuw moeten gaan gooien. Zeker niet als het onzeker is. Je kunt wel zeggen waar op dat moment de kans op sneeuw het grootste is, maar ze moeten niet meteen met 30 cm gaan gooien, dan zaai je onnodig paniek (of vreugde) ;)

Volgens mij is er nooit gezegd dat er 30 cm zou vallen. Ook niet hier. Alleen kans op tot wel.... volgens de modellen. Tja het is maar hoe je het dan opvat. Ik vind wel dat we van alle (enigszins reële) mogelijkheden vooraf geïnformeerd mogen worden. :D

Weerfreak 1337

Citaat van: Remy op za 27 dec 2014 - 15:19
Bovendien is kwaliteitssneeuw alleen voor het Noorden :D Daarom mochten jullie deze prut hebben  ::)

Nou.... dat ben ik niet met je eens  ;D Januari 2013... december 2010, december 2009(toen ook vooral noorden)... heerlijke sneeuw toen in deze regio.  ::)

Onweersdagen 2018: 69
vooral met Mark.

F.Fredje

Citaat van: Remy op za 27 dec 2014 - 15:19
Bovendien is kwaliteitssneeuw alleen voor het Noorden :D Daarom mochten jullie deze prut hebben  ::)
Moeten we zeker ook nog dank je wel zeggen? ;)

winter67

Dordrecht 5cm gevallen in 3 uur op me container op me auto 16cm.

Weatherman

Citaat van: winter67 op za 27 dec 2014 - 15:25
Dordrecht 5cm gevallen in 3 uur op me container op me auto 16cm.
Alleen die temperatuur blijf maar stijgen, dat is niet tof.
Hou vooral van onweer en tornado's ect
Winter is ook prachtig, maar kan ook genieten van de zon !! [

karst


winter67

De straat word wit ondanks de natte wegen komt denk ik omdat het hier best wel hard sneeuwd

DSDLimburg

Puth kan ook nu sneeuw melden van enige betekenis :D We gaan zien wat de avond/ nacht ons nog gaat brengen 8)
seizoen 2018/2019

winter67

Citaat van: Weatherman op za 27 dec 2014 - 15:26
Alleen die temperatuur blijf maar stijgen, dat is niet tof.
Daalt juist vanmiddag was het 1.8 graad nu 0.4

Powered by EzPortal