Winter discussietopic 2014/2015 deel 5

Topic gezien door 275987 bezoekers
Gestart door Ramon Oost, vr 26 dec 2014 - 20:36

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 3 gasten bekijken dit topic.

Jan van Ooijen

Blijf het toch frappant vinden om te zeggen dat de weermodellen het mis hebben gehad....
Enjoy the weather, it's the only weather you've got!

zwoof

Citaat van: winter op za 27 dec 2014 - 14:14
Helemaal niet modellen zaten relatief goed. Vooral de Hirlam gaf een tijdje regen aan in grote delen. Wij waren misschien iets te optimistisch. Maar de dag is nog niet afgelopen en er komt nog een week met sneeuwbuien aan ma nacht/di ochtend kans op de nodige cm's.

Precies! Het komt over het algemeen weer aardig uit wat berekend was. De meest kritieke gebieden waren ook bekend. Wij zaten aan de rand van het neerslaggebied, wat ook uit is gekomen.  Ik had dan ook nergens op gerekend. Wel gehoopt dat de berekende temps iets lager zouden uitgevallen. Dan was het kleine beetje neerslag als droge sneeuw gevallen hier vandaag. Ook gehoopt dat het neerslaggebied noordelijker was gegaan. Het was niet zo, jammer voor hier, maar kan er best mee leven. Het was een mooi tijdverdrijf om het te volgen. De modellen zaten erg goed.  :D

ron12

Wel een neerslag plaatje van vandaag, toch wel veel regen :'( ::)
Totaal onweersdagen in Nijmegen Jan 2017 tot nu 6 dagen.Zomerse dagen 9 dagen.Tropische op 7 dagen. Nachtvorst 28 dagen,ijsdagen 7 dagen

Weatherman

Wanneer gaat de temperatuur nou zakken ipv stijgen  ???
Hou vooral van onweer en tornado's ect
Winter is ook prachtig, maar kan ook genieten van de zon !! [

MaryP

Toch behoorlijk wat schade in mijn tuin. Door de zware sneeuw liggen er een aantal coniferen plat en diverse afgebroken takken van bomen en struiken.
In Tilburg dreigt de AH XL in te storten onder de zware druk van de sneeuw.

JerryL

Citaat van: Jan van Ooijen op za 27 dec 2014 - 14:30
Blijf het toch frappant vinden om te zeggen dat de weermodellen het mis hebben gehad....
nee we waten inderdaad te optimistisch. Mijn goede voornemen voor het nieuwe jaar wordt dan dus om niet meer zo positief te zijn. Geloof mij maar, das een makkie voor me

JerryL

Citaat van: MaryP op za 27 dec 2014 - 14:38
Toch behoorlijk wat schade in mijn tuin. Door de zware sneeuw liggen er een aantal coniferen plat en diverse afgebroken takken van bomen en struiken.
In Tilburg dreigt de AH XL in te storten onder de zware druk van de sneeuw.
zit toch niet te zeiken, wees blij dat er sneeuw valt daar! Wij hebben helemaal niets!

Eertje68

De Bilt nu 0,2. Temperatuur zakt.
Vind het ook vrijwel perfect kloppen Jan.
Regen, overgaand in natte sneeuw, gedurende de dag overgaand in droge sneeuw :)

Weatherman

Iemand iets over de temperatuur ? hij stijgt nog steeds  :-[
Hou vooral van onweer en tornado's ect
Winter is ook prachtig, maar kan ook genieten van de zon !! [

sneeuw040

hier ligt nu een sneeuwdek  van 7 cm ongeveer en het sneeuwt flink nu
lommel

Franky46

Hier rond de 4 a 6 cm natte drap meer kan ik er niet van maken !

vossejongk

Je zegt 't zelf al: die stijgt. Hou anders gewoon ff buienradar actueel temps in de gaten, ververst elke 5 of 10 minuten.

FR__1908

Hier - in 's-Gravendeel, waar ik momenteel verblijf - sneeuwt het onophoudelijk sinds 04:00 vannacht. Meeste tijd behoorlijk intensief met behoorlijke wind. Denk dat er inmiddels wel zo'n 12 centimeter is gevallen, als het niet meer is. Enige jammere is dat het geen luchtige sneeuw is maar eerder papperig. Desalniettemin prachtige en perfecte sneeuwdag tot nu toe. Ben benieuwd hoe lang dit nog gaat aanhouden.

Kres

Jerry. Het gaat niet om positief of negatief.. Het gaat om realistisch. Enige wat je kan doen is tot je door laten dringen dat op weer geen garanitie kan worden afgegeven. Hoogstens een kansberekening. Daar moet je rekening mee houden.

ron12

Totaal onweersdagen in Nijmegen Jan 2017 tot nu 6 dagen.Zomerse dagen 9 dagen.Tropische op 7 dagen. Nachtvorst 28 dagen,ijsdagen 7 dagen

Weatherman

Citaat van: vossejongk op za 27 dec 2014 - 14:46
Je zegt 't zelf al: die stijgt. Hou anders gewoon ff buienradar actueel temps in de gaten, ververst elke 5 of 10 minuten.
Dat weet ik, en ik kijk ook op buienradar, ik vraag wanneer het juist gaat zakken. de verwachting ?
Hou vooral van onweer en tornado's ect
Winter is ook prachtig, maar kan ook genieten van de zon !! [

works915

De hele dag natte sneeuw in Lelystad. Er blijft niets liggen maar wel leuk om te zien

Wertha

Die AHXL in Tilburg is toch die nabij het station? Zijn die winkels niet gloedjenieuw?
Aantal onweersdagen 2024: 7 | 2023: 17 | 2022: 21

VMMW

Citaat van: Jan van Ooijen op za 27 dec 2014 - 14:30
Blijf het toch frappant vinden om te zeggen dat de weermodellen het mis hebben gehad....

Op zich is het toch op zijn minst opmerkelijk te noemen dat op een locatie waar de meeste centimeters werden voorzien er momenteel niets ligt? Verschil tussen 30/25cm en 0cm = groot... dus in mijn ogen toch wel een misser. Temeer daar het gisterenavond nog zo op de kaarten stond.

pietjelol

Citaat van: VMMW op za 27 dec 2014 - 14:59
Op zich is het toch op zijn minst opmerkelijk te noemen dat op een locatie waar de meeste centimeters werden voorzien er momenteel niets ligt? Verschil tussen 30/25cm en 0cm = groot... dus in mijn ogen toch wel een misser. Temeer daar het gisterenavond nog zo op de kaarten stond.
Het zijn en blijven kaarten en helaas voor jou kunnen die kunnen er ook wel eens naast zitten. Overigs voor hier eigenlijk beter dan verwacht. Wel is waar geen sneeuw die bleef liggen maar toch tot kwart over 2 sneeuw. Is al beter dan overig jaar.

Powered by EzPortal