Winter discussietopic 2014/2015 deel 5

Topic gezien door 275807 bezoekers
Gestart door Ramon Oost, vr 26 dec 2014 - 20:36

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

winter

Helmond matige sneeuwval nu. Ook de takken/bomen hebben het hier zwaar.
Denk dat we nu rond de 15 cm aankomen  ;D

Weerplaza geeft aankomende week weer sneeuw aan voor mijn woonplaats waarschijnlijk sneeuwbuien vanuit het noorden?

Kres

Wat valt er nog te zeggen over het verdere verloop van dit koude periode ?
Wordt het nog getemperd of houden we hier daar matige vorst in de nachten ?

ron12

Valt al een tijdje geen sneeuw meer in Nijmegen, hier ligt 8.8 cm bij 0.3 graden nu. Nu wachten op opklaringen en dat de temperatuur gaat kelderen naar-10 of zo komende nacht :P
Totaal onweersdagen in Nijmegen Jan 2017 tot nu 6 dagen.Zomerse dagen 9 dagen.Tropische op 7 dagen. Nachtvorst 28 dagen,ijsdagen 7 dagen

Straatje96

Dit is een foto tijdens de zware sneeuwval en een schitterende sneeuwpop hoort er natuurlijk ook bij ;D.

F.Fredje

Voor degenen die geen sneeuw hebben vandaag: wees blij want dit is niet de sneeuw die je graag ziet. Het is overal een grote natte papbende en langs lanen en in de bossen, waar ik net vandaan kom, is het flink gevaarlijk door omvallende bomen en afbrekende takken.
Wat mij betreft mag de temp flink omhoog zodat we deze vergissing van koning winter weer snel kunnen vergeten.

VMMW

Wat een teleurstelling. Modellen sloegen de bal mis... de voorbije dagen (tot en met gisterenavond!) bevond mijn gemeente (Lummen, Belgische Limburg) zich telkens in het gebied waarvoor de meeste sneeuw berekend werd.

Er ligt hier momenteel niets en het ziet er niet naar uit dat er nog iets gaat vallen.

JerryL

Nou, in zaanstad is het allemaal diep triest. Alleen maar warm water. Spoel deze dag maar door, wordt niets meer. Schijt weer :( volgend jaar beter. Wat een facade!

Weatherman

Citaat van: winter op za 27 dec 2014 - 14:01
Helmond matige sneeuwval nu. Ook de takken/bomen hebben het hier zwaar.
Denk dat we nu rond de 15 cm aankomen  ;D

Weerplaza geeft aankomende week weer sneeuw aan voor mijn woonplaats waarschijnlijk sneeuwbuien vanuit het noorden?
Ik vind het van weerplaza niet bijzonder, zeker niet verder op.
Hou vooral van onweer en tornado's ect
Winter is ook prachtig, maar kan ook genieten van de zon !! [

petje

Citaat van: F.Fredje op za 27 dec 2014 - 14:09
Voor degenen die geen sneeuw hebben vandaag: wees blij want dit is niet de sneeuw die je graag ziet. Het is overal een grote natte papbende en langs lanen en in de bossen, waar ik net vandaan kom, is het flink gevaarlijk door omvallende bomen en afbrekende takken.
Wat mij betreft mag de temp flink omhoog zodat we deze vergissing van koning winter weer snel kunnen vergeten.

het is ook nooit goed

JerryL

Citaat van: F.Fredje op za 27 dec 2014 - 14:09
Voor degenen die geen sneeuw hebben vandaag: wees blij want dit is niet de sneeuw die je graag ziet. Het is overal een grote natte papbende en langs lanen en in de bossen, waar ik net vandaan kom, is het flink gevaarlijk door omvallende bomen en afbrekende takken.
Wat mij betreft mag de temp flink omhoog zodat we deze vergissing van koning winter weer snel kunnen vergeten.
had hier best wat mogen vallen. Hebben al twee jaar geen sneeuw gehad. Weeeeer een wanstalig gedrocht van een winter. Moei van

winter

Citaat van: VMMW op za 27 dec 2014 - 14:09
Wat een teleurstelling. Modellen sloegen de bal mis... de voorbije dagen (tot en met gisterenavond!) bevond mijn gemeente (Lummen, Belgische Limburg) zich telkens in het gebied waarvoor de meeste sneeuw berekend werd.

Er ligt hier momenteel niets en het ziet er niet naar uit dat er nog iets gaat vallen.

Helemaal niet modellen zaten relatief goed. Vooral de Hirlam gaf een tijdje regen aan in grote delen. Wij waren misschien iets te optimistisch. Maar de dag is nog niet afgelopen en er komt nog een week met sneeuwbuien aan ma nacht/di ochtend kans op de nodige cm's.

PatrickM

Citaat van: F.Fredje op za 27 dec 2014 - 14:09
Voor degenen die geen sneeuw hebben vandaag: wees blij want dit is niet de sneeuw die je graag ziet. Het is overal een grote natte papbende en langs lanen en in de bossen, waar ik net vandaan kom, is het flink gevaarlijk door omvallende bomen en afbrekende takken.
Wat mij betreft mag de temp flink omhoog zodat we deze vergissing van koning winter weer snel kunnen vergeten.

Wellicht duikt de 2m temperatuur nog onder 0 terwijl het sneeuwt vandaag, dan is het al een stuk beter denk ik. Bovendien gaat het sowieso vriezen en morgen wordt het een prachtige (ijs)dag. Ik zou daar van genieten, maar helaas geen sneeuw hier. ::)

F.Fredje

Citaat van: petje op za 27 dec 2014 - 14:10
het is ook nooit goed
Jawel hoor, een mooi pak (droge) sneeuw en daarna week een oostelijke stroming met flink wat zon, dan is t wel goed.

xzaz

De winter is nog niet eens begonnen!

Weatherman

Citaat van: xzaz op za 27 dec 2014 - 14:20
Ik weet niet wanneer die wordt ververst maar, hier ligt zeker meer dan 10 cm.
Hou vooral van onweer en tornado's ect
Winter is ook prachtig, maar kan ook genieten van de zon !! [

ron12

Geen wonder dat hier niets valt, Nijmegen zit in een gat ::)http://www.buienradar.nl/
Totaal onweersdagen in Nijmegen Jan 2017 tot nu 6 dagen.Zomerse dagen 9 dagen.Tropische op 7 dagen. Nachtvorst 28 dagen,ijsdagen 7 dagen

Streamertje

Volgens het kaartje zou hier 5-10 cm moeten liggen,maar de realiteit is anders. Paar cm misschien op auto's en tuinen maar verder niets. Valt nu natte drab...

ron12

Citaat van: Weatherman op za 27 dec 2014 - 14:24
Ik weet niet wanneer die wordt ververst maar, hier ligt zeker meer dan 10 cm.
morgen 8 uur
Totaal onweersdagen in Nijmegen Jan 2017 tot nu 6 dagen.Zomerse dagen 9 dagen.Tropische op 7 dagen. Nachtvorst 28 dagen,ijsdagen 7 dagen

Eertje68

Sneeuwt aardig door in Barneveld. Natte sneeuw gaat toch over in droge sneeuw :)
Blijft nu ook liggen op de kletsnatte hoofdwegen.
Is nog niet over vandaag ;)

Weerfreak 1337

Citaat van: ron12 op za 27 dec 2014 - 14:08
Valt al een tijdje geen sneeuw meer in Nijmegen, hier ligt 8.8 cm bij 0.3 graden nu. Nu wachten op opklaringen en dat de temperatuur gaat kelderen naar-10 of zo komende nacht :P

Wordt een glijbaan vannacht met alle drap op de grond!

Onweersdagen 2018: 69
vooral met Mark.

Powered by EzPortal