Winter discussietopic 2014/2015 deel 5

Topic gezien door 275988 bezoekers
Gestart door Ramon Oost, vr 26 dec 2014 - 20:36

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 4 gasten bekijken dit topic.

Ploeps

Dat gecumuleerde overzichtje klopt voor geen meter hoor. Dan zou er in onze omgeving zo'n 12mm gevallen moeten zijn, we halen krap aan de helft.

Het is hier overigens weer gestopt met sneeuwen, alleen nog wat genieter nu. En als ik de radar beelden bekijk, krijgen we hier ook geen sneeuwdek(je) meer. Maar ik laat me graag verrassen  ;D
Liefhebber van weer-uitersten.

winter67

Citaat van: Weerfreak op za 27 dec 2014 - 11:17
Ik weet niet waar je dat vandaan haalt?

Hier volop droge sneeuw op het moment!
Temperatuur kaart en buienradar.

Eendagseend

Citaat van: Jan van Ooijen op za 27 dec 2014 - 11:13
Dat is bij mij :D

Zag het vannacht al sneeuwen in Bommel. Was nog natte sneeuw toen.

Overigens is het in Deelen nog 0.6 graden. Temperatuur is hier dus ook weer opgelopen, en dat met een ZO wind? Toch mooi dat er bij temperaturen van boven 0 al zoveel sneeuw ligt voor begrippen zonder vorst. Zo kan je het natuurlijk ook bekijken. Laat de vorst maar intreden wat mij betreft. Ik baal wel van de laatste pluimverwachtingen :(
2014 Arnhem Laar Oost:
Onweer: 28
Weerlicht: 9
Onweer elders: 2 (resp. in Wageningen en Velp)

2014 Velp:
Natte sneeuw: 1
Droge sneeuw: 2
Zwaarste onweer in 2014: 3 januari 2014 (zwaarste windstoten en zwaarste hagel) en 28 juli (zwaarste regen en blikseminslagen.

2015:
Natte sneeuw: 3 (waarvan 1 korrelsneeuw)
Droge sneeuw: 6
IJsdag: 2
Onweer: 1
Hagel: 2

pascal

Temperatuur blijft maar stijgen, nu 3.3 wanneer komt die koude met sneeuwval.???

karst

voor degene die niet van sneeuw houden, bekijk de webcan Ruinen (drenthe)
http://www.hetweerinruinen.nl/webcam

TimK21

De verwachtingen komen helaas voor hier niet overeen met de werkelijkheid. In Gendringen slechts wat natte drap en miezersneeuw dat gestaag lijkt af te nemen in intensiteit. Een gesloten sneeuwdek zal er dus ook niet van komen.  Overigens vind ik het hele gebied ook wel erg sterk in intensiteit afnemen. Meerdere modellen en meerdere uitvoeren gaven voor hier toch sneeuwval van enige intensiteit tot in het begin van de avond. Al lijkt nu het begin van de middag al een hele kluif om te halen, om dus nog maar niet te praten over intensiteit.
Challenge accepted!

Mrkos

Citaat van: karst op za 27 dec 2014 - 11:25
voor degene die niet van sneeuw houden, bekijk de webcan Ruinen (drenthe)
http://www.hetweerinruinen.nl/webcam
Haha, prachtig groen  ;D

Armand

Mooie foto's en webcams! Zo balen dat het hier niet is gebeurt, want het zat zo lang in de kaarten. Waarschijnlijk in de namiddag nog een schrale troost :) Daar zijn de meeste modellen het wel mee eens!

GeneralDuke

Check de 24u verwachting van winterradar (=sneeuwradar van buienradar). De sneeuw trekt nu inderdaad even weg uit Zuid- en Midden-Limburg, maar na 1 uur trekt het weer zuidwaarts. Ik denk dat dat het moment is dat het laag zijn richting verandert en koers zet richting Luxemburg. Dan wordt het ook weer kouder in het zuiden.

Hier in Midden-Limburg dooit het, +0.5 aan een stenen muur, en de sneeuw is een grijze halfdoorzichtige zooi. Hopelijk maakt die tweede ronde vanmiddag het weer mooi :)

NS ligt helemaal plat rondom een aantal semigrote steden... Wat kunnen ze wel.
Script voor Hellmanngetallen: https://github.com/GeneralDuke9/Hellmann

Jmanig

In Oldenzaal was het even best aan het sneeuwen. Blijft niks van liggen, alleen maar natte drap.
<a href="http://www.hetweeractueel.nl/weer/enschede/actueel/" target="_blank">[img width=189 height=

jornonweer

Citaat van: Eendagseend op za 27 dec 2014 - 11:08
Aaarrrr.... Arnhem zuid nu meer, maar op het plaatje te zien moet er hier in Velp
nog heel wat vallen om aan die 18-20 cm te komen :)
ik denk dat je vergeet dat het eerst om smeltende sneeuw ging
Danger is real, fear is a choice.

Johann

Citaat van: Jan van Ooijen op za 27 dec 2014 - 11:06
Denk ik anders over

Ik ook, als er 1 model is dat er de laatse tijd goed opzat en vooral ook zeer consequent was is wel het ECMWF
Sinds 22 december had het model dit al perfect in de smiezen. Zie - http://www.meteo-service.nl/index.php/topic,5431.msg91593.html#msg91593

Jeroen22


J

Het heeft gesneeuwd hier ja. Sommige plekken ook n laagje maar ook veel gaten en blubber hier in Den Haag. Temp 1.2

winter

Helmond het sneeuwt nog steeds hier al sneeuwdek van 12 cm op de tuintafel/stoelen. Op de wegen iets minder maar nog steeds een pak en sneeuwt nog behoorlijk door dus denk dat die 20cm nog wel mogelijk is in mijn regio.

jones

De depressiekern trekt verder naar het zuidoosten zodat steeds meer delen van België nu opnieuw in een noordoostelijke luchtstroming komen te zitten met dalende temperaturen tot gevolg. In delen van Oost-Vlaanderen is de temperatuur al terug gedaald richting 1°C. Ook hier draait de wind nu weer naar zuidoost.

Vindead

Ik denk dat ik wel kan stellen dat hier nu sprake is van intensieve sneeuwval. Het zal hier natuurlijk ook ietsje kouder zijn dan in hartje Rotterdam. Toen het niet sneeuwde dooide het wel langzaam weer weg, dus ik hoop wel dat het nog iets afkoelt hetgeen wel in de verwachting ligt.

JPP78

Citaat van: wvd op za 27 dec 2014 - 09:58
"pluim"

Grote spreiding op korte termijn, ze hebben het er maar moeilijk mee.
Actuele gegevens van mijn nieuwe weerstation. Workumerwaard/ nabij IJsselmeer.
http://www.weatherlink.com/user/workum

jandeventer

Citaat van: Jan van Ooijen op za 27 dec 2014 - 11:06
Denk ik anders over
totaal niks hier in deventer terwijl in arhnem en omstreken het gewoon sneeuwd en er komt ook niets meer.
zitten precies in dat grote gapende gat....life sux for a boy named seu
jaloers modus aan en teleurgestelde dochtertje

Weatherman

Nu toch wel dik 10 cm hier in Tilburg.  Sneeuwt nog. Maar geloof dat het nog wel even duurt.

Ps wordt de activatie nog hoger ?
Hou vooral van onweer en tornado's ect
Winter is ook prachtig, maar kan ook genieten van de zon !! [

Powered by EzPortal