Winter discussietopic 2014/2015 deel 5

Topic gezien door 275797 bezoekers
Gestart door Ramon Oost, vr 26 dec 2014 - 20:36

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 4 gasten bekijken dit topic.

Joep

Sneeuwdek een feit al op diverse plekken

Foto M. verhoef weerplaza


Sanne

In Apeldoorn vooralsnog alleen regen... :(

Vincent

Citaat van: riddler op za 27 dec 2014 - 06:32
Goeiemorgen, wakker door de wind, die uit een ongebruikelijke hoek om het huis giert. Maar nog dik 2C en regen, terwijl winterradar hier al oranje kleurt. Maakt niet uit, wat niet is, kan nog komen  :D

Het is vooral tamelijk nat inderdaad en winderig. :)

geldersscheepje

Gouda dikke vlokken inmiddels een sneeuwrekje van 2-3 cm. Kerstboomverlichting aan en genieten maar... :)

Joep

Hellevloetsluis,dik pakje sneeuw

foto maartje/m. wolvenne

ron12

Totaal onweersdagen in Nijmegen Jan 2017 tot nu 6 dagen.Zomerse dagen 9 dagen.Tropische op 7 dagen. Nachtvorst 28 dagen,ijsdagen 7 dagen

Sneeuwbui


ron12

Totaal onweersdagen in Nijmegen Jan 2017 tot nu 6 dagen.Zomerse dagen 9 dagen.Tropische op 7 dagen. Nachtvorst 28 dagen,ijsdagen 7 dagen

MSB

Zeewolde op dit moment alleen wind en regen  :(
Lang leven de winter

Unknown-user1778

hier in 1,5u 4cm's sneeuw gevallen. Het had heel mooi kunnen worden als de dooi niet had ingezet... helaas in de warme luchtstroom terecht gekomen  >:(  :o

matroesjka-world

Als ik 3 uur vooruit kijk op buienradar, dan komt het wel naar het noorden, kijk ik 24 uur vooruit dan niet.
Welke zou kloppen?   :o
Gek op extreem weer, zoals vet veel regen, keiharde stormen en bakken met sneeuw !!!

Joep

Sneeuw vooral in zuidelijke helft ZEIST -

Het sneeuwt op dit moment vooral in de zuidelijke helft van het land. Onder de lijn Leiden - Arnhem vormt zich een sneeuwdek. Rond Rotterdam was zaterdagochtend tegen 07.00 uur al 5 centimeter gevallen, zo meldt weerbureau weeronline.nl.

In de provincie Zuid-Holland zijn sneeuwschuivers de wegen opgegaan. Ook wordt er op grote schaal gestrooid. Het verkeer wordt gewaarschuwd voor gladheid en beperkt zicht door de combinatie van sneeuw en harde wind.

De meeste sneeuw zal vallen in Limburg en het oosten van Brabant. Daar kan 10 centimeter vallen, maar mogelijk nog meer. In het noorden van het land valt hooguit 1 centimeter of zelfs helemaal niets.


telegraaf
foto uit zoetermeer

Joep

Sneeuw zal op steeds meer plaatsen blijven liggen.

Temps op klomphoogte

ron12

Totaal onweersdagen in Nijmegen Jan 2017 tot nu 6 dagen.Zomerse dagen 9 dagen.Tropische op 7 dagen. Nachtvorst 28 dagen,ijsdagen 7 dagen

jeffrey83

Hier grote druppels, temperatuur zakt wel flink nu naar 1,3 graden.. Ik vrees dat het net allemaal te laat komt gezien de
Neerslag al bijna voorbij is.. 

F.Fredje

Nou, de honden (husky en ovcharka) zijn er uit geweest en helemaal in hun element met die sneeuw, niet te houden zo enthousiast.
De eerder door mij gerapporteerde 5 cm is wat overdreven: er ligt nu een cm of 2, hooguit 3, en op de (klinker)weg is het een natte bende. Ook uit de bomen komt veel ontdooide sneeuw gedruppelt. Het zal kiele kiele worden of de temp het gaat houden om de sneeuw te laten liggen. Het getoeter van de treinen geeft wel aan dat het treinverkeer hier in de omgeving redelijk op zijn gat ligt.

jeffrey83

En as we speak....  Sneeuw dat vrijwel direct blijft liggen!

matroesjka-world

Citaat van: jeffrey83 op za 27 dec 2014 - 08:10
Hier grote druppels, temperatuur zakt wel flink nu naar 1,3 graden.. Ik vrees dat het net allemaal te laat komt gezien de
Neerslag al bijna voorbij is..

Komt nog iets aan vanaf de Noordzee, gaat over Zeeland heen, als ik het goed zie..
Gek op extreem weer, zoals vet veel regen, keiharde stormen en bakken met sneeuw !!!

jeffrey83

En nu weer regen!

Ik denk dat we op de grens zitten :)

boxer


Powered by EzPortal