Winter discussietopic 2014/2015 deel 5

Topic gezien door 275776 bezoekers
Gestart door Ramon Oost, vr 26 dec 2014 - 20:36

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

willempie

Citaat van: Weerfreak op za 27 dec 2014 - 02:52
Sneeuw blijft gewoon al liggen. Eigenlijk is het al getransformeerd naar droge sneeuw. ;D

Klopt idd!! Hier in den Haag ook! Echt schitterend!!
dat beloofd wat voor vandaag!!:)

onweerdetectie1449

Zoetermeer meld ook al droge sneeuw  ;D

Eendagseend

In Velp (vast ook in Arnhem Zuid) is de wind toegenomen met windstoten. Nog heel eventjes en de eerste neerslag is gearriveerd. Nu woon ik aan de Veluwezoom, dus ook niet ver van de heuvels. Mijn ervaring leert dat in Velp het sneeuwdek vaak wat
dikker is dan in Arnhem Zuid.
2014 Arnhem Laar Oost:
Onweer: 28
Weerlicht: 9
Onweer elders: 2 (resp. in Wageningen en Velp)

2014 Velp:
Natte sneeuw: 1
Droge sneeuw: 2
Zwaarste onweer in 2014: 3 januari 2014 (zwaarste windstoten en zwaarste hagel) en 28 juli (zwaarste regen en blikseminslagen.

2015:
Natte sneeuw: 3 (waarvan 1 korrelsneeuw)
Droge sneeuw: 6
IJsdag: 2
Onweer: 1
Hagel: 2

sneeuw040

Heey allemaal

Ten zuiden van Eindhoven eerste half uur regen op dit moment natte sneeuw. Ligt veel water op de weg. Toen ik  naar huis fietsen eerste regen 10m later veranderde dit naar natte sneeuw ben erg benieuwd morgen!!

jornonweer

Citaat van: sneeuw040 op za 27 dec 2014 - 03:09
Heey allemaal

Ten zuiden van Eindhoven eerste half uur regen op dit moment natte sneeuw. Ligt veel water op de weg. Toen ik  naar huis fietsen eerste regen 10m later veranderde dit naar natte sneeuw ben erg benieuwd morgen!!
waar woon je ergens? woon je ver van lommel? (belgie)? misschien kan je je locatie invullen op je account zodat de rest kan zien vanwaar je bent :) is niet verplicht natuurlijk he!
Danger is real, fear is a choice.

sneeuw040

Citaat van: jornonweer op za 27 dec 2014 - 03:18
waar woon je ergens? woon je ver van lommel? (belgie)? misschien kan je je locatie invullen op je account zodat de rest kan zien vanwaar je bent :) is niet verplicht natuurlijk he!

Ik woon Idd dicht in de buurt van Lommel alleen dan net in NL!

squirrel41

Rond 02.30 is het in gouda de regen in natte sneeuw overgegaan en rond 3.00 grote vlokken en blijven
de eerste vlokken op de auto om 03.30 liggen. :)

vossejongk

Hier op dit moment nog geen vlokjes, radar geeft wel aan dat er zeer fijne neerslag zou vallen, maar het verdampt denk ik op weg naar beneden. Nog eventjes wachten :)

lander20

hier in noorden van BE rond 3u was het nog vooral regen met natte vlokken nu momenteel zware sneeuwval en alles word stilletjes aan wit :) + flink wat wind

temperatuur licht dalende dus sneeuw zal meer en meer een vaste vorm krijgen ben benieuwd hoeveel sneeuw we kunne krijgen? ...

temp +- 0.8°
dauwpunt 0.4°

DannyNL

En ineens ligt er binnen een kwartier tijd een witte laag sneeuw van ongeveer een cm op de straten van Middelharnis


Mdelaat97

Hier in Reusel matige natte sneeuwval.  Maar denk dat het niet lang gaat duren wil ook hier droge sneeuw vallen.

Eendagseend

Velp al een beetje gespetter gehad, maar mag nog geen naam hebben. Het ging overigens als verwacht nog om gewoon regendrupjes.
2014 Arnhem Laar Oost:
Onweer: 28
Weerlicht: 9
Onweer elders: 2 (resp. in Wageningen en Velp)

2014 Velp:
Natte sneeuw: 1
Droge sneeuw: 2
Zwaarste onweer in 2014: 3 januari 2014 (zwaarste windstoten en zwaarste hagel) en 28 juli (zwaarste regen en blikseminslagen.

2015:
Natte sneeuw: 3 (waarvan 1 korrelsneeuw)
Droge sneeuw: 6
IJsdag: 2
Onweer: 1
Hagel: 2

lander20

temp 0.4°
dauwpunt 0.0°

word witter en witter hier :)

nu straks word het even spannend op sommige plekken zal het lang blijven sneeuwen in delen van belgie zal het even droger worden met mogelijk even iets hogere dauwpunten om dan terug naar beneden te gaan!

de regio's waar een sneeuwlaag aan het vormen is en het blijft sneeuwen tot laat na de middag daar zal de temp moeilijk kunnen stijgen door de neerslag en zal er zich een flink dek kunnen vormen!

noorden van belgie en zuiden(oosten) van nl maken hier het meeste kans op >10cm sneeuw in het beste geval meer dan 20cm maar die kans is niet zo groot denk ik!


edit: vlokken worden ook veel kleiner dan net wat goed is! (sneeuw is dan normaal droger dacht ik?)

Rufes

Alkmaar: Regen & wat vlokken natte sneeuw.

vossejongk



Laagje is nog steeds aan 't uitdiepen :)

ries1407

Straten beginnen hier ook wit te worden. Luchtdruk 999,1 mbar., bij +0,8 C. Windchill -4,6 C.
Zo het loof niet valt voor St. Martijn (11 nov.) zo zal 't een harde winter zijn.

Eveline

In Scherpenzeel (nabij Amersfoort) wind en flink regen! Had gehoopt dat het al aan het sneeuwen zou zijn.. nog even slapen en verder hopen dat het over een paar uur buiten wit is! Als ik buienradar kijk lijkt het laagje Veel noordelijker te trekken, neerslaggebied is ook veel kleiner?

Kermisspin

Heey goedemorgen,

Ligt het aan mij of ligt het laag idd. een stukkie noordelijker?
Hier momenteel dooi.  ;)
Volvo for life!

Unknown-user1778

Laagje lijkt mij eerlijk gezegd precies de koers te varen die EC12 en GFS18 voorspelden. Dit was over België naar luxemburg en dan met de kern gedeeltelijk over België en Luxemburg.

Die weg lijkt de 996 kern ook te gaan volgen zo te zien. Weerfreak had gelijk. :p


Powered by EzPortal