Winter discussietopic 2014/2015 deel 5

Topic gezien door 276253 bezoekers
Gestart door Ramon Oost, vr 26 dec 2014 - 20:36

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

gilleeesss

Ja hier ook aan het sneeuwen (natte/smeltende sneeuw)

Unknown-user1778

Citaat van: Weerfreak op vr 26 dec 2014 - 23:50
Dat de neerslag wat noordelijker trekt betekend niet gelijk dat de kern ook noordelijker trekt! Kern volgt de koers die EC en hirlam schetsen. Opnieuw puik werk van die modellen tot zover! :)

Ben echt benieuwd waar die kern uiteindelijk komt te liggen. Ik zie hem zoals sommige aangeven inderdaad niet echt zakken.
Maar het is zo'n log groot ding dat heeft misschien ettelijke uren nodig om echt een duidelijk signaal af te kunnen geven.
Te bedenken dat hij nu boven engeland zit en pas over 18 - 24u boven de grens van NL/BE/DE zit.

jeffrey83


Nopie

Winter weer blijft ook volgende week volgens GFS, nieuwe jaar start koud ::) maandag & dinsdag wel (lichte)dooi.

BrieffiesWF

Heerlijk om dit allemaal te volgen! Zojuist 30 pagina's doorgespit aan nieuwe informatie. Hoogkarspel (Noord-Holland) lijkt zich net als Hoorn in de schemerzone te bevinden.   

Nu mijn bijdrage als leek: hier: http://earth.nullschool.net/#current/wind/surface/level/orthographic=-352.01,53.65,3000 is de kern live en als het ware interactief te beleven. Misschien waren jullie hiervan al op de hoogte, maar het levert toch een leuk plaatje op.

Nu is het afwachten....

Iedereen veel plezier en weinig overlast gewenst op deze (hopelijk) eerste echte sneeuwdag van het jaar!


gilleeesss

Autos beginnen witt te worden, maar rest is gewoon 1 natte bende hier, maar hirlam voorspelde dit, maar zal hier rap weer overgaan in regen voor een lange tijd :( beloofd wel wat te worden in zuid NL :o

zwoof

Citaat van: WinschoterWeer op vr 26 dec 2014 - 23:20
Ik wens een ieder, die van sneeuw houdt, een fantastische dag toe morgen ! Het Noorden en Noordoosten (wat vorig jaar zo fantastisch winterde aan het eind van de vorige winter, het was een prachtig winterstaartje ) zal deze keer worden overgeslagen zoals het nu lijkt !!! Als winterliefhebber is dat dus voor mijn gevoel erg jammer, maar hopelijk zijn wij Noorderlingen dan ook van het gezeur af van anderen over dat wij altijd alles krijgen. Want ik heb al vaker de laatste jaren een uitdiepend lagedrukgebied onder ons Noorden zien kantelen zodat we niets of weinig aan sneeuw kregen. Ik hoop voor de haters en klagers dat ze nu hun zoete wraak hebben. haha. Ik ga fijn met de auto afzakken naar het zuiden/oosten en genieten met het gezin van de sneeuw, want het zuiden en westen ligt voor ons Noorderlingen blijkbaar vaak minder ver weg dan andersom vreemd genoeg....Ik wens iedereen...sneeuwliefhebber of geen sneeuwliefhebber hoe dan ook een goed weekend ! Zin in morgen !!!  ;D

Haha mooi stukje! Jij maakt er een onvervalste wij en zij van. Ik uit het midden-oosten ben neutraal  :)


marctsm

vanuit west-vlaanderen eerste meldingen van droge sneeuw (op facebook)
https://www.facebook.com/groups/475952919122661/

#weerliefhebbers is wel een gesloten groep, maar leden worden door ons snel binnengelaten.

Vigo

Waar valt momenteel sneeuw zeeland ofzo :)

DannyNL

Citaat van: BrieffiesWF op za 27 dec 2014 - 00:06
Heerlijk om dit allemaal te volgen! Zojuist 30 pagina's doorgespit aan nieuwe informatie. Hoogkarspel (Noord-Holland) lijkt zich net als Hoorn in de schemerzone te bevinden.   

Nu mijn bijdrage als leek: hier: http://earth.nullschool.net/#current/wind/surface/level/orthographic=-352.01,53.65,3000 is de kern live en als het ware interactief te beleven. Misschien waren jullie hiervan al op de hoogte, maar het levert toch een leuk plaatje op.

Nu is het afwachten....

Iedereen veel plezier en weinig overlast gewenst op deze (hopelijk) eerste echte sneeuwdag van het jaar!
Prachtig om die luchtstromingen zo te kunnen zien.  8)

marctsm

Hier in ruddervoorde (west-vlaanderen) is het ook goed aan het sneeuwen nu, dikke vlokken.!!

Lucifer

Citaat van: marctsm op za 27 dec 2014 - 00:15
Hier in ruddervoorde (west-vlaanderen) is het ook goed aan het sneeuwen nu, dikke vlokken.!!

Heb je daar een zicht welke de invloed van neerslagsafkoeling is op de temperatuur?

gilleeesss

Citaat van: Lucifer op za 27 dec 2014 - 00:17
Heb je daar een zicht welke de invloed van neerslagsafkoeling is op de temperatuur?

Hier 1.5°C gezakt in een uur tijd nu denkik(tijdens de regen, overgaand in natte sneeuw) in izegem, zuid west vlaanderen

jornonweer

kern ligt perfect op koers met de berekening van gfs momenteel!
Danger is real, fear is a choice.

marctsm

Citaat van: Lucifer op za 27 dec 2014 - 00:17
Heb je daar een zicht welke de invloed van neerslagsafkoeling is op de temperatuur?
weerstation geeft 3° buiten (ik moet er wel bij vertellen dat de meter in de garage hangt (aan de noorderkant)

Wittekerst

Sint jansteen meld natte drap. Wel grote vlokken tussen de miezer door.
Zal nog wel even duren eer het blijft liggen.

Sven Vlissingen

Vlissingen langzaam over naar mengeling regen en kletsnatte sneeuw...... :)

DannyNL

Middelharnis (ZH Eilanden) meld zich met iets in kracht toenemende windvlagen en (mot)regen die zo te zien makkelijk over kan gaan in natte sneeuw.

winter

Uit België vanaf de westkust de eerste meldingen van natte sneeuw!
Dit hadden de modellen niet verwacht zo vroeg. Door de hoge intensiteit veranderd de regen in sneeuw. De intensiteit blijkt op sommige plekken zo hoog dat er zelfs al een witte wereld wordt gemeld!

Leuk voor mensen die facebook gebruiken. Een andere weersite noodweer benelux heeft Belgische mensen die bij de reacties bij de berichten aangeven wat voor neerslag het valt.

Powered by EzPortal