Winter discussietopic 2014/2015 deel 5

Topic gezien door 274647 bezoekers
Gestart door Ramon Oost, vr 26 dec 2014 - 20:36

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

jorentje1997

Citaat van: jens6 op vr 26 dec 2014 - 22:52
roeselare west vlaanderen

Bedankt (misschien kan je het ook even invullen op je profiel, dan kunnen we het allemaal snel zien)

Oostende nog doodgewone regen.

jens6

Citaat van: gilleeesss op vr 26 dec 2014 - 22:55
Ik zal eens gaan kijken uit m'n raam dan :)

hier gewoon regen momenteel (dicht bij waar je woont ook :d)

Inderdaad! Die natte flenze zag ik ook niet via het raam of door lantarenpaal te staren wel op de autoruit natte flenzen. Leuk om te zien. Temperatuur gezakt van 3.7 naar 3 graden trouwens.

dennis089

heb het idee dat die kern 'stil ligt' boven Engeland... zou die zich aan het draaien zijn  :P
heb nog altijd hoop dat de kern meer boven Luxemburg gaat uitkomen dan Limburg!

winter67

Piet
4graden w en zw 3 graden zuiden meerendeels natte sneeuw, regen :( >:(

DSDLimburg

Citaat van: dennis089 op vr 26 dec 2014 - 22:51
Leuke uitleg van de druk. Vooral het stukje dat in principe lage druk naar hoge druk gebieden stroomt en hoge druk gebieden op hun beurt naar lage druk gebieden =)
Thanks! Ben er blij mee :)
Hier heb je een site daar kun je heel veel info over van alles vinden, voor als je eens een uurtje niks te doen hebt  ;) https://sites.google.com/site/johannsmeteouitleg/
seizoen 2018/2019

schapekop

Citaat van: winter67 op vr 26 dec 2014 - 23:06
Piet
4graden w en zw 3 graden zuiden meerendeels natte sneeuw, regen :( >:(

Piet moet lekker het lokale weer van zijn straat gaan doen.

dennis089

Weet niet of en hoe actueel deze kaart is.. vond hem op wetterzentrale.de
Hier lijkt de kern in ieder geval meer over Luxemburg.. daar teken ik dus voor :P


Civiccoupe


jens6

Citaat van: jorentje1997 op vr 26 dec 2014 - 22:55
Bedankt (misschien kan je het ook even invullen op je profiel, dan kunnen we het allemaal snel zien)

Oostende nog doodgewone regen.

Gebeurd :)

jornonweer

Citaat van: dennis089 op vr 26 dec 2014 - 23:05
heb het idee dat die kern 'stil ligt' boven Engeland... zou die zich aan het draaien zijn  :P
heb nog altijd hoop dat de kern meer boven Luxemburg gaat uitkomen dan Limburg!
jup kern gaat nu stilaan naar het zzo toe
Danger is real, fear is a choice.

Remy

Hier dooit het nu officieel ook,en gelijk is het onder de bomen net een regenbui van alle aan geklonterde regen sneeuw en ijs.
CO2 Is geen klimaat thermostaat.

joboy52

Citaat van: jornonweer op vr 26 dec 2014 - 23:10
jup kern gaat nu stilaan naar het zzo toe

En lijkt nu z'n normale koers weer te vervolgen

ron12

Citaat van: Remy op vr 26 dec 2014 - 23:12
Hier dooit het nu officieel ook,en gelijk is het onder de bomen net een regenbui van alle aan geklonterde regen sneeuw en ijs.
Vorst is de land uit
Totaal onweersdagen in Nijmegen Jan 2017 tot nu 6 dagen.Zomerse dagen 9 dagen.Tropische op 7 dagen. Nachtvorst 28 dagen,ijsdagen 7 dagen

joboy52


dennis089

Dit was de 12z EC, daar ging ie toch ook over Luxemburg! Ik blijf hopen.  ;D



Nu we het over die weerkaarten hebben en ik dus geen idee heb van wanneer de EC12z was en de GFS 18z.
Iemand die toevallig weet wanneer welke model berekeningen binnenkomen?

Dan schrijf ik die tijden eens op een kladblokje en weet ik in ieder geval wanneer wat binnendruppelt  ;D

Ben voornamelijk geintresseerd in de EC en GFS modellen en wanneer hun uitdraaien dus klaar zijn :)

Vindead

Tweet
Weerplaza.nl ?@Weerplaza  1m1 minute ago
We zijn weer 6 uur verder dus nieuwe berekeningen. Alkmaar-Enschede als grens lijkt nu DenHelder-Hoogeveen te worden. Meeste in M en Z.

WinschoterWeer

Ik wens een ieder, die van sneeuw houdt, een fantastische dag toe morgen ! Het Noorden en Noordoosten (wat vorig jaar zo fantastisch winterde aan het eind van de vorige winter, het was een prachtig winterstaartje ) zal deze keer worden overgeslagen zoals het nu lijkt !!! Als winterliefhebber is dat dus voor mijn gevoel erg jammer, maar hopelijk zijn wij Noorderlingen dan ook van het gezeur af van anderen over dat wij altijd alles krijgen. Want ik heb al vaker de laatste jaren een uitdiepend lagedrukgebied onder ons Noorden zien kantelen zodat we niets of weinig aan sneeuw kregen. Ik hoop voor de haters en klagers dat ze nu hun zoete wraak hebben. haha. Ik ga fijn met de auto afzakken naar het zuiden/oosten en genieten met het gezin van de sneeuw, want het zuiden en westen ligt voor ons Noorderlingen blijkbaar vaak minder ver weg dan andersom vreemd genoeg....Ik wens iedereen...sneeuwliefhebber of geen sneeuwliefhebber hoe dan ook een goed weekend ! Zin in morgen !!!  ;D

joboy52

Citaat van: dennis089 op vr 26 dec 2014 - 23:18
Dit was de 12z EC, daar ging ie toch ook over Luxemburg! Ik blijf hopen.  ;D

Nu we het over die weerkaarten hebben en ik dus geen idee heb van wanneer de EC12z was en de GFS 18z.
Iemand die toevallig weet wanneer welke model berekeningen binnenkomen?

Dan schrijf ik die tijden eens op een kladblokje en weet ik in ieder geval wanneer wat binnendruppelt  ;D

Ben voornamelijk geintresseerd in de EC en GFS modellen en wanneer hun uitdraaien dus klaar zijn :)

Even van wetterzentrale gehaald (voor het GFS model)  ;)

"Das amerikanische GFS (Global Forecast System)-Modell ist identisch mit dem früheren AVN/MRF, nur hat es jetzt eine höhere Auflösung und wird 4 mal am Tag bis 384h im voraus gerechnet. Die Wetterzentrale-Karten benutzen die 0, 6, 12 und 18 UTC Daten und sind normalerweise um 5, 11, 17 und 23 UTC fertig. Die Auflösung des verwendeten Gitters beträgt intern ca. 40 km und für die Kontinent-Kartendarstellung 1 Grad (ca. 100km). Die Mitteleuropa-Karten haben eine höhere Auflösung (0.5 Grad = ca. 50km)."

Blizzard

Koers extrapolerend over de afgelopen 6 uur obv buienradar (europees) is recht over NL heen.
Lijkt niet af te buigen naar ZZO tot dusver.

gilleeesss

Citaat van: dennis089 op vr 26 dec 2014 - 23:18
Dit was de 12z EC, daar ging ie toch ook over Luxemburg! Ik blijf hopen.  ;D


Nu we het over die weerkaarten hebben en ik dus geen idee heb van wanneer de EC12z was en de GFS 18z.
Iemand die toevallig weet wanneer welke model berekeningen binnenkomen?

Dan schrijf ik die tijden eens op een kladblokje en weet ik in ieder geval wanneer wat binnendruppelt  ;D

Ben voornamelijk geintresseerd in de EC en GFS modellen en wanneer hun uitdraaien dus klaar zijn :)

Gifje van EC 12z staat op pagina 1 ergens, de 18z gfs is ook al binnen, toch grotendeels

Powered by EzPortal