Winter discussietopic 2014/2015 deel 5

Topic gezien door 272527 bezoekers
Gestart door Ramon Oost, vr 26 dec 2014 - 20:36

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.


joboy52

Citaat van: Joep op vr 26 dec 2014 - 21:47
temps op dit moment

Ligt nog vrij hoog voor (natte) sneeuw, maar zal dus gaan dalen

Remy

Hier onder nul en mistig,waarschijnlijk nog tot vlak voor de neerslag komt.
CO2 Is geen klimaat thermostaat.

DSDLimburg

Het komt steeds dichter bij, eens kijken wat we gaan krijgen :D
seizoen 2018/2019

winter

Zal niet lang meer duren voor de eerste neerslagmeldingen. Als ik zo kijk op buienradar europa, zal toch een groot gedeelte van Nederland neerslag gaan krijgen. Dus ook het noorden. (ECMWF gaf dat ook al aan--> zie gifje jan)

schapekop

In het noordoosten glad door opvriezing. Morgen in het midden en zuiden (natte) sneeuw
In Groningen en Drenthe zijn de wegen glad door bevriezing. Van het zuidwesten uit trekt vannacht een gebied met regen en natte sneeuw het land binnen. Overdag gaat de neerslag op steeds meer plaatsen over in droge sneeuw. In het midden en zuiden van het land vormt zich dan een sneeuwdek van enkele centimeters, lokaal mogelijk 5-10 cm. In de loop van de dag wordt het van het noorden uit droog en kan het op veel plaatsen door bevriezing glad worden.
Uitgifte: 26/12/2014 21:34 uur LT  BRON: KNMI

jornonweer

komt het nu eerder of denk ik dat maar? aangezien het nu al in west belgie is.. >:(
Danger is real, fear is a choice.

Weatherman

Hoop wel dat de temperatuur vlug zakt.
Hou vooral van onweer en tornado's ect
Winter is ook prachtig, maar kan ook genieten van de zon !! [

jens6

Citaat van: jornonweer op vr 26 dec 2014 - 22:02
komt het nu eerder of denk ik dat maar? aangezien het nu al in west belgie is.. >:(

is toch beter voor ons (roeselare) west vlaanderen? zal het hier dan niet eerder beginnen sneeuwen dan voorzien?

winter

Temperaturen in de oostenlijke provincies beginnen onder een steeds meer zuidoostelijke -oostelijke wind te dalen.
Waar de wind een uur geleden nog uit zuid kwam, draait de wind nu naar zuidoosten en waarschijnlijk rond middernacht naar het oosten. Dus ben benieuwd of ik misschien nog meldingen kan van sneeuw als er op tijd neerslag valt :P

weerinkatwijk

Citaat van: jornonweer op vr 26 dec 2014 - 22:02
komt het nu eerder of denk ik dat maar? aangezien het nu al in west belgie is.. >:(
EC berekent voor 12 uur al de eerste neerslag.... Loopt dus op schema voor dat model!

gilleeesss

Citaat van: jens6 op vr 26 dec 2014 - 22:05
is toch beter voor ons (roeselare) west vlaanderen? zal het hier dan niet eerder beginnen sneeuwen dan voorzien?

Temps nog te hoog hoor voor sneeuw te krijgen, in de lucht weet ik niet, wss ook :) (je woont niet ver van me hha :d)

winter

Citaat van: gilleeesss op vr 26 dec 2014 - 22:08
Temps nog te hoog hoor voor sneeuw te krijgen, in de lucht weet ik niet, wss ook :) (je woont niet ver van me hha :d)

Dus je kan er niets over zeggen. Bij een scandilaag overdag ook gewoon +2/+3 graden. Maar tijdens de buien dalen de temperaturen meteen onder 1 graden en valt er gewoon sneeuw. Bij intensieve neerslag binnen enkele minuten witte plekken te zien. Dus we weten eigenlijk nog steeds niets. We moeten gewoon wachten op de meldingen. Als er zometeen gemeld wordt dat er al in Zeeland natte sneeuw valt, zal het voor de rest van het land waarschijnlijk ook in vaste vorm vallen dus geduld people.

daaanvdb

Citaat van: winter op vr 26 dec 2014 - 22:10
Dus je kan er niets over zeggen. Bij een scandihoog overdag ook gewoon +2/+3 graden. Maar tijdens de buien dalen de temperaturen meteen onder 1 graden en valt er gewoon sneeuw. Bij intensieve neerslag binnen enkele minuten witte plekken te zien.
Bij een Scandihoog juist (diep)vriestemperaturen. Ik denk dat je een scandi-laag bedoelt met een blokkade op de oceaan en een noordelijke stroming ;)

winter

Citaat van: daaanvdb op vr 26 dec 2014 - 22:11
Bij een Scandihoog juist (diep)vriestemperaturen. Ik denk dat je een scandi-laag bedoelt met een blokkade op de oceaan en een noordelijke stroming ;)

Ja dat bedoel ik  ;D

daaanvdb

Citaat van: winter op vr 26 dec 2014 - 22:13
Ja dat bedoel ik  ;D

;D Net als in december 2010, overdag idd licht boven nul maar wel vaak sneeuwbuien (die bleven liggen).

Joep

Ik weet niet zeker maar het lijkt alsof de kern net iets noordelijker trekt dan verwacht.

http://www.sat24.nl/nl/eu?ir=true

winter67

Heerlijke pluim zw overdag -4 zondag -11 avond  ;D

Joep

Prima pluim voorlopig  ;)

ps is trouwens gezellig hier met 625 mensen  :D

dennis089

hopelijk krijgt die kern nog een stomp richting het zuiden... hij moet onder limburg doorgaan. het liefst over luxemburg  :P

Powered by EzPortal