Winter discussietopic 2014/2015 deel 4

Topic gezien door 250435 bezoekers
Gestart door Johann, ma 22 dec 2014 - 20:55

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 4 gasten bekijken dit topic.

Joep

Morgen regent het flink in het ZW/W, in een strook in midden v/h land en Limburgse heuvels kan er 2 tot 7 cm sneeuw vallen, plaatselijk 10 cm.

piet p

Borislav

Hij gebruikt de duitsers .. slecht.
Borislav Lekic

Joep

De komende nacht neemt de bewolking toe en later in de nacht bereikt een neerslaggebied het zuiden en zuidwesten van het land. In eerste instantie gaat het regenen maar door aanvoer van koude lucht uit het zuidoosten en afkoeling vanwege 'doorvallende neerslag', gaat de regen over in natte (smeltende) sneeuw. De minima lopen uiteen van +2 in Zeeland tot -1º in het noordoosten. De zuidoostenwind trekt aan tot matig of vrij krachtig.
Zaterdag overdag is het bewolkt weer en in het zuiden en midden valt geruime tijd (natte) sneeuw: later overgaand in droge sneeuw. Vooral daar waar de neerslag intensief is, kan een sneeuwdek van tussen 3 en 8 cm ontstaan. In het zuidoosten groeit het sneeuwdek mogelijk aan tot 10-15 centimeter. In het noorden en noordoosten zijn de neerslagkansen klein en is soms een flets zonnetje te zien. Het kwik komt maximaal maar net iets boven nul: in Zeeland temperaturen tot +3º. Zaterdagavond bijna 'nationwide' temperaturen onder nul.
De wind krimpt naar het oosten tot noordoosten en is matig tot vrij krachtig, langs de kust en op het IJsselmeer krachtig.

Weerman Jan Visser, Purmerend, 26 december 2014, 18 uur


KeesK

Citaat van: Borislav op vr 26 dec 2014 - 17:23
yr.no update voor zaanstad : Van 8 mm neerslag naar 17.5 mm neerslag.

Dat zou prachtig zijn (mits het als sneeuw valt natuurlijk  ;) )

Borislav

Citaat van: KeesK op vr 26 dec 2014 - 18:27
Dat zou prachtig zijn (mits het als sneeuw valt natuurlijk  ;) )

Natte sneeuw overgaand in sneeuw. 

Raar dat hij ineens meer dan het dubbele aangeeft..

benieuwd wat ecmwf straks gaat doen.
Borislav Lekic

glenn

KMI wil duidelijk geen risico nemen en heeft reeds een stukje in deze namiddag voor heel Belgie waarschuwingscode orangje gegeven.
Ze spreken van mogelijk veel sneeuw over een groot deel van Belgie:
Persoonlijk denk ik dat de kans er in bestaat dat het KMI morgen een code rood uitgeeft voor de Ardennen en voor Noord Belgie mocht de sneeuwval echt intens zijn dit samen met veel wind kan voor de nodige ellende zorgen


West Belgie : 0-5 cm
Centrum      :  5-10 cm
Noorden/Kempen : 5-20 cm
Ardennen : 15-40 cm sneeuw

Weatherman

Buienradar 24u blijft top, vanaf 05.00 tot 18.00 sneeuw. RTL4 blijft voorzichtig met de cm'ters
Hou vooral van onweer en tornado's ect
Winter is ook prachtig, maar kan ook genieten van de zon !! [

Borislav

Hirlam zit momenteel nog steeds goed met de werkelijkheid van het laagje.
Borislav Lekic

Marcellang

Citaat van: glenn op vr 26 dec 2014 - 18:31
Noorden/Kempen : 5-20 cm
Op dit soort momenten baal ik Glenn dat ik niet meer een kwartiertje bij je vandaan woon  ::)
Hier met die sneeuwdump !!!!!!
Weer terug in NL.........

winter67

Ligt het aan mij of is de RTL weerman voorzichtig.

Weatherman

Citaat van: winter67 op vr 26 dec 2014 - 18:36
Ligt het aan mij of is de RTL weerman voorzichtig.
ja dat zei ik net ook, heel voorzichtig.
Hou vooral van onweer en tornado's ect
Winter is ook prachtig, maar kan ook genieten van de zon !! [

bisoutjee

ja daar verbaasde ik me net ook over. Ik vond het toch best vreemd dat er niet meer wordt gewaarschuwd...code oranje zou toch best op z`n plaats zijn, is mijn mening althans

Nopie

Citaat van: Joep op vr 26 dec 2014 - 17:59
Morgen regent het flink in het ZW/W, in een strook in midden v/h land en Limburgse heuvels kan er 2 tot 7 cm sneeuw vallen, plaatselijk 10 cm.

piet p

Lijkt me sterk regen, zal minstens natte sneeuw zijn.

winter67

Citaat van: bisoutjee op vr 26 dec 2014 - 18:41
ja daar verbaasde ik me net ook over. Ik vond het toch best vreemd dat er niet meer wordt gewaarschuwd...code oranje zou toch best op z`n plaats zijn, is mijn mening althans
Code oranje is nog te voorbarig het is nog geen eens zeker of er inderdaad zulke sneeuwhoogtes komen ook al verwacht ik ongeveer 8cm in zw door dat trage laagje.

zwoof

Hoop dat de storing toch ietsjes noordelijker overtrekt. Aan de rand van de storing verwacht ik er niet heel veel van voor hier. Onzekerheid troef dus voor Twente, waarbij de temps ook nog eens gunstig moeten uitvallen.  We zitten hier met z'n allen druk te speculeren over wat het gaat worden. Er worden wedjes gemaakt.  Nul cm, gebroken dek of enkele centimeters. De hoogste inzet is maar liefst 6 cm.  Ik vraag me af of dit al bestaat bij de gokkantoren. Lijkt me wel lachen. ;D

Weerextrem

Citaat van: winter67 op vr 26 dec 2014 - 18:45
Code oranje is nog te voorbarig het is nog geen eens zeker of er inderdaad zulke sneeuwhoogtes komen ook al verwacht ik ongeveer 8cm in zw door dat trage laagje.

De meeste weer instanties zijn er al uit van code oranje, maar ze willen geen gezichtsverlies lijden als dat toch niet zo is. Het probleem is dat media erg sensationeel is.

Het komt echt wel goed mannen en vrouwen!!!

pietjelol

ik weet niet of meerdere dat hebben maar ik vind het ineens wel heel apart stil buiten? (Misschien ook te maken met kerst?)

Borislav

ecmwf is er...

zit hij zuidelijker of heb ik t fout ?
Borislav Lekic

Harry de Hond

Citaat van: Borislav op vr 26 dec 2014 - 19:03
ecmwf is er...

zit hij zuidelijker of heb ik t fout ?
Post een plaatje, dan kunnen we het bekijken.
Juist.

Weerextrem

Citaat van: Borislav op vr 26 dec 2014 - 19:03
ecmwf is er...

zit hij zuidelijker of heb ik t fout ?

Nee hoor, op lijn met Hirlam, Harmonie


Powered by EzPortal