Winter discussietopic 2014/2015 deel 4

Topic gezien door 250310 bezoekers
Gestart door Johann, ma 22 dec 2014 - 20:55

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 4 gasten bekijken dit topic.

Unknown-user1778

http://www.kanisfluh.net/live.jpg

Dit beeld hoop ik straks ook te gaan zien hier in Limburg  ;D
Wel snel/ nu kijken, het is een actueel livecam beeld van de alpen. dus over een paar uurtjes is hij donker/ nacht :P

Johann, jij zal je nu wel helemaal in je nopjes voelen daar in Der Schweiz niet? :)
Mooie beelden op die webcams nu, week geleden was het nog veel groen.

Voor de liefhebbers;
http://www.weeractief.info/alpen/bergcams.html

Jan van Ooijen

Nieuwe KNMI Guidance

Op de Noordzee vanmiddag en vanavond nog een enkele bui. In de loop van de nacht van het westen uit frontale neerslag. De fase van regen en/of natte sneeuw zal mijns inziens niet zo lang duren alvorens de meeste neerslag als droge sneeuw zal gaan vallen. In de ochtend zal de temperatuur van net iets boven nul in de onderste paar honderd voet daar weinig invloed op hebben. In de middag wordt de luchtkolom geleidelijk kouder en zal de neerslag zeker als droge sneeuw vallen. De neerslag heeft in de ochtend zijn grootste intensiteit, gedurende deze periode beweegt het laag ten zuiden van ons langs en vind op middelbare niveaus de meeste opglijding plaats. In de middag en avond beweegt het neerslaggebied met het wegtrekken van het laag geleidelijk naar het zuidoosten. De intensiteit slechts langzaam af. De noordelijke begrenzing zal ongeveer liggen van het zuidelijk deel van Noord-Holland naar de Achterhoek. Op veel plaatsen zal in de loop van de ochtend een sneeuwdek van enkele centimeters gaan ontstaan, meer naar het zuidoosten zal dit al gauw 5-10 cm in 6 uur zijn, voor Noord-Brabant en Limburg komen we dicht tegen de criteria voor code oranje aan. Ook het criterium van 3 cm/uur lijkt in de ochtend een relevante optie. In de middag neemt de intensiteit weliswaar af maar blijft het nog wel geruime tijd doorsneeuwen met een intensiteit van 0,5-1 cm/uur. De totale accumulatie in het oosten van Noord-Brabant en Limburg kan tot middernacht oplopen naar 10-20 cm, lokaal mogelijk nog meer.
Enjoy the weather, it's the only weather you've got!

jornonweer

Citaat van: Harry de Hond op vr 26 dec 2014 - 14:22
Nee, nu komt t niet meer bij de omgeving Tilburg terecht. Jammer joh.
laat hem, hij heeft het moeilijk met dingen te begrijpen, je zou hem beter helpen ipv slechte informatie geven.
Danger is real, fear is a choice.

Borislav

Citaat van: Jan van Ooijen op vr 26 dec 2014 - 14:42
Nieuwe KNMI Guidance

Op de Noordzee vanmiddag en vanavond nog een enkele bui. In de loop van de nacht van het westen uit frontale neerslag. De fase van regen en/of natte sneeuw zal mijns inziens niet zo lang duren alvorens de meeste neerslag als droge sneeuw zal gaan vallen. In de ochtend zal de temperatuur van net iets boven nul in de onderste paar honderd voet daar weinig invloed op hebben. In de middag wordt de luchtkolom geleidelijk kouder en zal de neerslag zeker als droge sneeuw vallen. De neerslag heeft in de ochtend zijn grootste intensiteit, gedurende deze periode beweegt het laag ten zuiden van ons langs en vind op middelbare niveaus de meeste opglijding plaats. In de middag en avond beweegt het neerslaggebied met het wegtrekken van het laag geleidelijk naar het zuidoosten. De intensiteit slechts langzaam af. De noordelijke begrenzing zal ongeveer liggen van het zuidelijk deel van Noord-Holland naar de Achterhoek. Op veel plaatsen zal in de loop van de ochtend een sneeuwdek van enkele centimeters gaan ontstaan, meer naar het zuidoosten zal dit al gauw 5-10 cm in 6 uur zijn, voor Noord-Brabant en Limburg komen we dicht tegen de criteria voor code oranje aan. Ook het criterium van 3 cm/uur lijkt in de ochtend een relevante optie. In de middag neemt de intensiteit weliswaar af maar blijft het nog wel geruime tijd doorsneeuwen met een intensiteit van 0,5-1 cm/uur. De totale accumulatie in het oosten van Noord-Brabant en Limburg kan tot middernacht oplopen naar 10-20 cm, lokaal mogelijk nog meer.

fijn , ik pis weer naast de pot.
Borislav Lekic

Weatherman

Citaat van: jornonweer op vr 26 dec 2014 - 14:46
laat hem, hij heeft het moeilijk met dingen te begrijpen, je zou hem beter helpen ipv slechte informatie geven.
Dankje, dat is nog eens super aardig van je  :) ik heb al geleerd niet te reageren.

Btw: het ziet er wel heel goed uit voor morgen he  ;D
Hou vooral van onweer en tornado's ect
Winter is ook prachtig, maar kan ook genieten van de zon !! [

Edwin

Stiekem hoop ik wel op 10 cm hier in de Achterhoek
Never Stop Exploring

Erik V

Dat er sneeuw komt Is vrijwel zeker voor ons landje maar wat ik belangrijker vind....wat doet de temperatuur? 2 dagen winterpret of langer?

Adios

Wat is het verschil tussen code oranje en rood tav sneeuwval?

PatrickM

Citaat van: Erik V op vr 26 dec 2014 - 14:52
Dat er sneeuw komt Is vrijwel zeker voor ons landje maar wat ik belangrijker vind....wat doet de temperatuur? 2 dagen winterpret of langer?

1 dag, maandag ruim boven 0 en regen zoals het er nu voorstaat.

Nopie

Voor het westen ziet het er ook niet verkeerd uit, cm of 5 :D vrees alleen dat we er zondag nog van kunnen genieten en vanaf maandag de temps weer boven 0 gaan, en als ik de pluim zien voor volgende week dan ziet het er ook niet echt winters uit. Maar goed wie weet veranderd er nog het een en ander na morgen.

Erik V

Ik had nog geen pluim gezien eigenlijk.Ook niet terug gelezen hoor..

Harry de Hond

Citaat van: Weatherman op vr 26 dec 2014 - 14:49
Dankje, dat is nog eens super aardig van je  :) ik heb al geleerd niet te reageren.

Btw: het ziet er wel heel goed uit voor morgen he  ;D
Citaat van: jornonweer op vr 26 dec 2014 - 14:46
laat hem, hij heeft het moeilijk met dingen te begrijpen, je zou hem beter helpen ipv slechte informatie geven.

Ik vind het helemaal niet erg wanneer men een beperking heeft en daardoor dingen minder/minder snel snapt. Ik vind het vervelend als steeds dezelfde vragen worden gesteld door dezelfde personen. Beperking of niet, je kan alles wat je wilt weten steeds terug lezen. De informatie die voor handen is wordt hier continue weergegeven op het forum. En zelfs met al die informatie blijft het wachten tot het moment zelf, dat geldt voor iedereen. Als iedereen nou eens stopt met de vervelende gezeur om wat elke kleine afwijking voor hem of haar betekent dan is het voor mij eens stuk leuker lezen. Het zorgt voor allemaal non-informatie.
Juist.

daankemp

Is dit een beetje betrouwbaar? En is dit werkelijk in cm's? Dan ziet het er voor hier(oost zeeland) goed uit ;D ;D

https://twitter.com/PaulBegijn/status/548463463241383936/photo/1


martijn

Ligt de kern van het laag nog op de verwachte trek richting of zit die noordelijker of zuidelijker?

Tyshane

Citaat van: daankemp op vr 26 dec 2014 - 15:02
Is dit een beetje betrouwbaar? En is dit werkelijk in cm's? Dan ziet het er voor hier(oost zeeland) goed uit ;D ;D

https://twitter.com/PaulBegijn/status/548463463241383936/photo/1

Dat lijkt redelijk goed overeen te komen met de verwachtingen en eerder geplaatste kaartjes, maar morgen zal alles duidelijk worden, we gaan het zien! :)

joboy52

Citaat van: martijn op vr 26 dec 2014 - 15:06
Ligt de kern van het laag nog op de verwachte trek richting of zit die noordelijker of zuidelijker?

Moeilijk te zeggen, volgens mij ligt die nog op koers

Tyshane

Citaat van: martijn op vr 26 dec 2014 - 15:06
Ligt de kern van het laag nog op de verwachte trek richting of zit die noordelijker of zuidelijker?
Lit er een beetje aan welk model je volgt, al met al redelijk op koers allemaal...  ;)

Ed74

Citaat van: martijn op vr 26 dec 2014 - 15:06
Ligt de kern van het laag nog op de verwachte trek richting of zit die noordelijker of zuidelijker?

Ik ben ook wel benieuwd. Heeft iemand een linkje waar we dit live kunnen volgen?

Borislav

Borislav Lekic

joboy52


Powered by EzPortal