Winter discussietopic 2014/2015 deel 4

Topic gezien door 250363 bezoekers
Gestart door Johann, ma 22 dec 2014 - 20:55

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 8 gasten bekijken dit topic.

Marsel

Citaat van: Jan van Ooijen op vr 26 dec 2014 - 11:31
Inside info vanuit KNMI :D

Hoe kom jij in hemelsnaam aan dat plaatje? Zou niet moeten kunnen....

J

Wat denken jullie van regio Den Haag. Wel kustgebied maar niet zo zuidwestelijk als Zeeland of kust van België waar nog meer twijfel is volgens de kaarten..

Mrkos

Voor ons Noordelingen houdt het vrijwel zeker op... Wens jullie allen morgen sws veel sneeuw toe!!! Komen vast wel weer meer kansen...

matroesjka-world

Citaat van: Mrkos op vr 26 dec 2014 - 12:10
Voor ons Noordelingen houdt het vrijwel zeker op... Wens jullie allen morgen sws veel sneeuw toe!!! Komen vast wel weer meer kansen...


Zei hij met een brok in z'n keel hahaha  :P  Ja jammer voor ons noordelingen, we volgen de beelden wel op TV..  :'(
Gek op extreem weer, zoals vet veel regen, keiharde stormen en bakken met sneeuw !!!

Unknown-user1778

ik verwacht dat die laatste sneeuwkaart van kmni die jan postte in grote lijnen uit gaat komen.
komt overeen met EC dat al geruime tijd standvast is. het komt ook overeen met het kaartje dat uit Duitsland kwam, met de waarschuwingen.
nog maar 12 uur tot de aanvang winter  ;D

winter67


Unknown-user1778

laatste weer hier in Limburg. Zonnig en stil. Heel stil.. stilte voor de storm  ;D
Wanneer kwam die nieuwe thread van Marsel was het? over de sneeuwstorm des doods van vannacht :P

winter67

Citaat van: J op vr 26 dec 2014 - 12:05
Wat denken jullie van regio Den Haag. Wel kustgebied maar niet zo zuidwestelijk als Zeeland of kust van België waar nog meer twijfel is volgens de kaarten..
Somber meestal natte sneeuw en als er wat valt zal het lichte sneeuw zijn zw maakt kans op veel sneeuw regio Dordrecht.

Mrkos

Citaat van: matroesjka-world op vr 26 dec 2014 - 12:11

Zei hij met een brok in z'n keel hahaha  :P  Ja jammer voor ons noordelingen, we volgen de beelden wel op TV..  :'(
Haha zo is het. Ach en de winter is nog niet om hé. Komt vast wel goed voor ons!

Snowfreak

ach ik denk dat we het gewoon moeten afwachten voor laag en midden belgie. KMI is nog steeds niet echt positief over sneeuw kansen. In ieder geval wens ik mensen in midden-zuid nederland veel plesier!

Mdelaat97

Aldus Hirlam meerendeel regen, jammer!

Tyshane

Leuk om te volgen allemaal weer, was het een dag eerder hadden we prijs op Kerstmis, helemaal mooi.  :)

Maar zo is het natuurlijk ook super. Het laagje wisselt nog maar iets van koers per plot per model, maar de boel wordt steeds meer consistent. Tis nu afwachten geblazen en nemen zoals het komt. Uiteraard hopen we voor ieder die het wil een dik pak, maar eerlijk gezegd zou ik met een dun laagje van 1 cm al blij zijn. Gewoon dat alles even wit is, alles extra is mooi meegenomen.   ::)

Wordt in ieder geval vannacht snowcasten aka lantaarnpaalstaren, heerlijk met de kerstboom op de achtergrond en een whiskietje in den hand.  8)

markwoerden

Op geenstijl inderdaad al een "Horrorsneeuwjachtbom des Doods op komst" topic met zelfs een verwijzing naar dit forum

Unknown-user1778

Hirlam geloof ik niks van. Het is nu maar 3 graden overdag. Vanavond rond de 2 schat ik, en vannacht wanneer het gaat gebeuren op of onder 0 graden  ;D
Laat maar komen die sneeuwdump, ben al een week vrolijk en positief ingesteld!  ;D

Jenkie

Jammer, lijkt erop dat we net buiten de boot vallen. Veel plezier in het zuiden morgen.

TaL

Onweersdagen. 2012: 29, 2013: 24, 2014: 42, 2015: 23, 2016: 16, 2017: 0

Arend

Citaat van: Jan van Ooijen op vr 26 dec 2014 - 12:04
Staafdiagram sneeuwverwachting De Bilt. 98% kans op 1-3cm sneeuw | 75% op 3-10cm en 32% op 10-30cm sneeuw

Je bedoelt ca. 20% 1-3 cm, ca. 45% 3-10 cm en ca. 32 % 10-30 cm sneeuw.
Een zomer zonder onweer, is als een winter zonder sneeuw. Hogedruk maakt alles stuk. Een evenaring is geen record.

gilleeesss

Hmm word spannend voor west vlaanderen en noord nl. Zuid nl krijgt zoiezo sneeuw.

peterk

Citaat van: Arend op vr 26 dec 2014 - 12:33
Je bedoelt ca. 20% 1-3 cm, ca. 45% 3-10 cm en ca. 32 % 10-30 cm sneeuw.

Nee hoor Jan heeft het goed. Je moet bij elkaar optellen. Leuk om na tijdje mee te lezen als gast om nu als lid ook te kunnen posten. Ben benieuwd naar morgen.

jandeventer

met veel moeite mn dochtertje verteld dat er waarschijnlijk hier in de koekstad we naast de winterpot piesen.alle kaartjes laten de grens tot overijssel stokken...jammer maar helaas...

Powered by EzPortal