Winter discussietopic 2014/2015 deel 4

Topic gezien door 250392 bezoekers
Gestart door Johann, ma 22 dec 2014 - 20:55

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 4 gasten bekijken dit topic.

Thunderfreak

Citaat van: JerryL op vr 26 dec 2014 - 11:28
Nou deze valt tegen ten aanzien van de andere. Zaanstad krijgt in dit model dus alleen maar regen en pas rond 15.00 uur de kruimels. Nee deze hoeft het niet te worden..... liever het model waarbij de sneeuw om 03.00 gaat beginnen....

je kan beter alle optie's open houden, snap ook wel dat je liever die roze all the way kaarten wilt volgen maar als je die andere ook in overweging neemt kan het nooit gaan tegen vallen.

--Neem het weer zoals het is,je kan het niet afdwingen

Jan van Ooijen

Enjoy the weather, it's the only weather you've got!


xzaz

Citaat van: Jan van Ooijen op vr 26 dec 2014 - 11:31
Inside info vanuit KNMI :D
Dat is een mooi kaartje, waar kan ik tekenen? Ik geloof overigens niet zo in die 'natte sneeuw'.
De winter is nog niet eens begonnen!

benjamin112

Waarom geven weeronline etc, nog temps aan max 4 graden hier in het zuiden.

Hector Pascal

Citaat van: MamaAs op vr 26 dec 2014 - 11:22
Kijk, dat is beter voor ons. Nog iets noordelijker aub *zet sneeuwmagneet op volle kracht aan*
Eindelijk eens iets positief nieuws voor onze regio...
Nul bestaat niet.

Thunderfreak

Citaat van: benjamin112 op vr 26 dec 2014 - 11:41
Waarom geven weeronline etc, nog temps aan max 4 graden hier in het zuiden.

Vraag ik mij ook af, idem KNMI. De wind draait al vrij snel naar O-ZO hoek waardoor er totaal geen invloed meer is vanaf zee. De kern trekt ook niet over de zuidelijke provincie. (Anders was dat de verklaring)

--Neem het weer zoals het is,je kan het niet afdwingen

boxer

Citaat van: Jan van Ooijen op vr 26 dec 2014 - 11:31
Inside info vanuit KNMI :D

We zullen morgenavond zien of ze eindelijk een x gelijk hebben bij het KNMI.

jorentje1997

Citaat van: Thunderfreak op vr 26 dec 2014 - 11:44
Vraag ik mij ook af, idem KNMI. De wind draait al vrij snel naar O-ZO hoek waardoor er totaal geen invloed meer is vanaf zee. De kern trekt ook niet over de zuidelijke provincie. (Anders was dat de verklaring)

Ik blijf het me toch afvragen, als er totaal geen invloed meer is vanaf zee waarom is de kans op sneeuw hier aan de kusten dan zoveel kleiner dan in andere gebieden ( in Oostende verwacht ik persoonlijk niks afgaande op de voorspellingen)?

willempie

Ik vind het ook apart dat weerplaza zegt dat er langs de Hollandse kust geen sneeuwdek vormt. De wind is toch o-zo dan heeft de zee helemaal geen invloed

Koen-IJM

Citaat van: Jan van Ooijen op vr 26 dec 2014 - 11:31
Inside info vanuit KNMI :D

Dat is wel heel zuur voor mijn regio. Nog geen cm  :(

Thunderfreak

Citaat van: jorentje1997 op vr 26 dec 2014 - 11:47
Ik blijf het me toch afvragen, als er totaal geen invloed meer is vanaf zee waarom is de kans op sneeuw hier aan de kusten dan zoveel kleiner dan in andere gebieden ( in Oostende verwacht ik persoonlijk niks afgaande op de voorspellingen)?

Hirlam zegt dat,als je naar EC kijkt die geeft een heel ander beeld en meer realistisch (Dat zou je verwachten) daarom heeft EC mijn vertrouwen in de winter al voor een lange tijd.

--Neem het weer zoals het is,je kan het niet afdwingen

Koen-IJM

Citaat van: willempie op vr 26 dec 2014 - 11:48
Ik vind het ook apart dat weerplaza zegt dat er langs de Hollandse kust geen sneeuwdek vormt. De wind is toch o-zo dan heeft de zee helemaal geen invloed

Is standaard met sneeuw-situaties. Maar uit de praktijk blijkt vaak dat het ook  langs de kust in dit soort situaties gewoon gaat sneeuwen.

winter

Citaat van: willempie op vr 26 dec 2014 - 11:48
Ik vind het ook apart dat weerplaza zegt dat er langs de Hollandse kust geen sneeuwdek vormt. De wind is toch o-zo dan heeft de zee helemaal geen invloed

Zij gaan uit van hun eigen weermodel die dat aangeeft. Als ik de Hirlam bekijk en ECMWF weldegelijk kans op een dicht sneeuwdek aan de kust. Ik ga er ook vanuit dat de kust wel degelijk een vast sneeuwdek krijgt. Vooral Zeeland en Zuid-Holland waar de neerslagintensiteit hoog is heeft een kans op een vast sneeuwdek. Regio Rotterdam zou zomaar eens zeer verrast kunnen worden morgen als de NOS en RTL dadelijk ook gaan vertellen dat er alleen natte sneeuw gaat vallen en regen.

weerinkatwijk

Citaat van: jorentje1997 op vr 26 dec 2014 - 11:47
Ik blijf het me toch afvragen, als er totaal geen invloed meer is vanaf zee waarom is de kans op sneeuw hier aan de kusten dan zoveel kleiner dan in andere gebieden ( in Oostende verwacht ik persoonlijk niks afgaande op de voorspellingen)?
Uit ervaring kan ik zeggen dat bij dit soort situaties de kans op een extra verrassing vlak aan zee altijd aanwezig is, neerslag activeert dan vaak nog even voor het land optrekt. Hier in Katwijk heeft dat op 17 December 2010 voor (verwachting was vlak aan de kust regen) 17centimeter sneeuw gezorgd..... Blijft natuurlijk wel dat als de wind naar zee draait, het ook gelijk een graad of 4 in de plus is, vlak aan de kust is het toch nog lastiger te voorspellen, wordt dus puur afwachten wat het hier aan de kust gaat doen! (Ik heb overigens goede hoop op een leuke laag sneeuw hier, GFS en EC laten het hier aan zee gewoon sneeuwen!)

Borislav

Positie van het laag is momenteel zuidelijker dan de WRF kaart.
Borislav Lekic

jorentje1997

Citaat van: weerinkatwijk op vr 26 dec 2014 - 11:54
Uit ervaring kan ik zeggen dat bij dit soort situaties de kans op een extra verrassing vlak aan zee altijd aanwezig is, neerslag activeert dan vaak nog even voor het land optrekt. Hier in Katwijk heeft dat op 17 December 2014 voor (verwachting was vlak aan de kust regen) 17centimeter sneeuw gezorgd..... Blijft natuurlijk wel dat als de wind naar zee draait, het ook gelijk een graad of 4 in de plus is, vlak aan de kust is het toch nog lastiger te voorspellen, wordt dus puur afwachten wat het hier aan de kust gaat doen! (Ik heb overigens goede hoop op een leuke laag sneeuw hier, GFS en EC laten het hier aan zee gewoon sneeuwen!)

Wat wonen wij toch op spannende plaatsen  :). Bedankt voor de informatie. Heb hier ook al regelmatig cadeautjes ontvangen door ons zeetje en met deze aflandige wind zou het inderdaad wel eens goed kunnen komen, en anders.. tripje naar de Ardennen.  ;D

Ijsbloem

 :( Amsterdam volgens het knmi ook bijna niets.
Op weg naar weer wat koudere winters ?
Zou zo maar kunnen , te beginnen in winter 2017.

Jan van Ooijen

Staafdiagram sneeuwverwachting De Bilt. 98% kans op 1-3cm sneeuw | 75% op 3-10cm en 32% op 10-30cm sneeuw

Enjoy the weather, it's the only weather you've got!

Eveline

Citaat van: Ijsbloem op vr 26 dec 2014 - 12:01
:( Amsterdam volgens het knmi ook bijna niets.

Ja en gisteren hadden jullie volgens een kaartje nog 30 cm.  Blijft afwachten!

Powered by EzPortal