Winter discussietopic 2014/2015 deel 4

Topic gezien door 250403 bezoekers
Gestart door Johann, ma 22 dec 2014 - 20:55

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 6 gasten bekijken dit topic.

Borislav

GFS zit weer zuidelijker dan de 00z , maar dit model heeft altijd moeite met de berekening van laagjes.

Ec en Hirlam nog goed.

Harmonie zit extreem zuidelijk.
Borislav Lekic

ThaGhostNL

Citaat van: Johann op vr 26 dec 2014 - 10:38
Wat zegt Rijnmond TV? (welk model, instituut?)

Geen idee welke ze gebruiken, Ze doen zaken met Ed Aldus
My brain is like my internet browser. I got like 19 tabs open, 3 of them are glitching and where the fuck is that music comming from.

winter67

Citaat van: Tha-Ghost op vr 26 dec 2014 - 10:47
Geen idee welke ze gebruiken, Ze doen zaken met Ed Aldus
Ze gebruiken geen modellen ze gebruiken gewoon een eigen werrstationnetje in hw.

knarf

Ik lees niks over ijzel,is daar helemaal geen aanleiding voor?

matroesjka-world

Het kaartje van 23-12 zag er zo mooi voor ons uit he?
Er kan zoveel veranderen in een paar dagen tijd... We gaan van 8 tot 15 cm naar helemaal niets ..  :(

Maar niet getreurd, over 19 dagen reis ik af naar Lapland, das pas sneeuwzeker  ::) ::)

Ik wens het zuiden en midden des lands heel veel plezier in de sneeuw  :-*
Gek op extreem weer, zoals vet veel regen, keiharde stormen en bakken met sneeuw !!!

jorentje1997

Citaat van: knarf op vr 26 dec 2014 - 10:50
Ik lees niks over ijzel,is daar helemaal geen aanleiding voor?

Voor ijzel is het meeste kans bij een omgekeerd scenario (eerst koude dan warme lucht) waardoor de gronden nog koud zijn en de regen aanvriest.  ;)

Edit: nieuws GFS mag van mij zo blijven, (bijna) iedereen in de prijzen.

Borislav

Positieve modellen voor NL (Uitzondering van Noord-oosten) :   Hirlam - ECMWF - JMA
Minder positief :  GFS - GFSP
Slecht : WRF - Harmonie
Borislav Lekic

Franky46

Ja ik geloof dat Venlo de volle laag krijgt morgen gans de dag we zullen zien waar dit toe leidt ! Ik zag net hier de hele week koud met in de nachten matige vorst ! ;D

fgfredje

Als je dit bekijkt denk je mmm niet verkeerd. Maar het veranderd per dag momenteel
http://www.donnerwetter.de/wetter/14-tage/gronau/DE17403.html

winter67

Waarom is zw pluim kouder dan no en midden? Zondag -3 en zaterdag 0 graad?

Jan van Ooijen

Hierbij de nieuwe Hirlam, de kou-instroom lijkt in deze run ook eerder te komen wat alleen maar ten goede komt. Eerst regen overgaand in natte sneeuw/sneeuw



Enjoy the weather, it's the only weather you've got!

Thunderfreak

Citaat van: winter67 op vr 26 dec 2014 - 11:15
Waarom is zw pluim kouder dan no en midden? Zondag -3 en zaterdag 0 graad?

Sneeuw ;-)

--Neem het weer zoals het is,je kan het niet afdwingen

Borislav

Oei , volgens die hirlam gif , regen bij mij.
Borislav Lekic

Snowfreak


PatrickM

Hoop niet dat Hirlam goed zit, bijna alleen maar regen.. Ik ga voor EC dan maar. ::)

MamaAs

Kijk, dat is beter voor ons. Nog iets noordelijker aub *zet sneeuwmagneet op volle kracht aan*

Vincent

Citaat van: Jan van Ooijen op vr 26 dec 2014 - 11:17
Hierbij de nieuwe Hirlam, de kou-instroom lijkt in deze run ook eerder te komen wat alleen maar ten goede komt. Eerst regen overgaand in natte sneeuw/sneeuw

Blijft goed lang bij Amsterdam hangen ook.   ;D

Thunderfreak

Morgen een lekker dagje met de auto op pad, camera mee. Valt het wel hier mooi meegenomen en anders opzoeken dat vreemde spul wat al bijna 2 jaar niet gezien is  8)

--Neem het weer zoals het is,je kan het niet afdwingen

Lothiriel

Citaat van: dennis089 op vr 26 dec 2014 - 10:23
Niet volgens elk weermodel loth. Ik verwacht dat het grootste deel als sneeuw komt :)
Denk ook dat de huidige trekrichting nu ongeveer veilig mag worden aangenomen. Het is nog maar 14u weg tot de sneeuw ons gaat aandoen :)

Laten we het hopen :). Als er geen sneeuw komt dan heb ik het liever koud en droog. Koud + regen heb ik een hekel aan!

Het is jammer dat niet iedereen kan delen in de sneeuwpret! Ofwel niks in Noord-Nederland of wel regen in België.
Winter 2015-2016 in Leuven
3 dagen smeltende sneeuw | 2 dagen sneeuw | 8 vorstdagen | 2 ijsdagen

JerryL

Citaat van: Jan van Ooijen op vr 26 dec 2014 - 11:17
Hierbij de nieuwe Hirlam, de kou-instroom lijkt in deze run ook eerder te komen wat alleen maar ten goede komt. Eerst regen overgaand in natte sneeuw/sneeuw



Nou deze valt tegen ten aanzien van de andere. Zaanstad krijgt in dit model dus alleen maar regen en pas rond 15.00 uur de kruimels. Nee deze hoeft het niet te worden..... liever het model waarbij de sneeuw om 03.00 gaat beginnen....

Powered by EzPortal