Winter discussietopic 2014/2015 deel 4

Topic gezien door 250404 bezoekers
Gestart door Johann, ma 22 dec 2014 - 20:55

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 3 gasten bekijken dit topic.

Armand

Leuke sneeuwgrafiek voor ZO Nederland :)


martijn

Hopelijk trekt alles nog iets noordelijker

Lothiriel

Wederom regen voor heel Vlaanderen (behalve noorden Antwerpen en Limburg). Dat laagje mag voor mij dus nog wat zakken of ik ga enorm teleurgesteld zijn :(
Winter 2015-2016 in Leuven
3 dagen smeltende sneeuw | 2 dagen sneeuw | 8 vorstdagen | 2 ijsdagen

Jur

Citaat van: martijn op vr 26 dec 2014 - 10:19
Zit er nog kans in dat het allemaal iets noordelijker trekt?

Hou nou eens op...

Hector Pascal

Het laagje moet juist noordelijker wil ik ook sneeuw krijgen. Zou ook leuk zijn voor de kinderen...
Nul bestaat niet.

Unknown-user1778

Niet volgens elk weermodel loth. Ik verwacht dat het grootste deel als sneeuw komt :)
Denk ook dat de huidige trekrichting nu ongeveer veilig mag worden aangenomen. Het is nog maar 14u weg tot de sneeuw ons gaat aandoen :)

Joep

Het gaat (een beetje en soms nat) sneeuwen DEN HAAG - Niet overal en of het blijft liggen daar waar het is gevallen, is nog maar de vraag. Maar het gaat sneeuwen zaterdag. Sommige plaatsen krijgen zelfs mogelijk te maken met een echt sneeuwdek.

Het KNMI verwacht dat er in de nacht van vrijdag op zaterdag van het zuidwesten uit kans is op gladheid door natte en later ook droge sneeuw. In het midden en zuiden van het land kan zich zaterdag overdag plaatselijk een sneeuwdek van enkele centimeters vormen, zo stelt het instituut.

Volgens Weeronline.nl krijgt de zuidelijke helft van het land in de loop van komende nacht en zaterdagochtend te maken met (natte) sneeuw. De neerslag komt vanuit het westen en begint in Zeeland. Langs de kust zal de neerslag vooral als regen of natte sneeuw vallen, maar verder naar het binnenland als sneeuw naar beneden komen. ,,Vooral de provincies Noord-Brabant, Limburg, Gelderland en Utrecht krijgen te maken met een witte wereld". Weeronline.nl heeft het over ,,mogelijk plaatselijk 10 centimeter of meer".

Weerplaza voorspelt dat de sneeuwzone een groot deel van de zaterdag boven het land ligt en daardoor langdurig voor gladheid en hinder kan zorgen op de wegen. In het noorden blijft het zo goed als droog.

telegraaf

winter67

Ec ziet er wederom anti winters alle dagen zijn opgewarmd en weer geen spoor van ooststroming >:(

Thunderfreak

Citaat van: Hector Pascal op vr 26 dec 2014 - 10:23
Het laagje moet juist noordelijker wil ik ook sneeuw krijgen. Zou ook leuk zijn voor de kinderen...

Jah en dan dan komt er weer regen in het zuiden als het Noordelijker gaat, zo is er altijd iemand teleurgesteld. Gelukkig is de winter pas begonnen en begint de winter in Europa gestalte te krijgen.

--Neem het weer zoals het is,je kan het niet afdwingen

Vincent

Citaat van: Thunderfreak op vr 26 dec 2014 - 10:25
Jah en dan dan komt er weer regen in het zuiden als het Noordelijker gaat, zo is er altijd iemand teleurgesteld. Gelukkig is de winter pas begonnen en begint de winter in Europa gestalte te krijgen.

Als er nu op meer plekken sneeuw valt heb je al een grote voorsprong op vorige winter.  :P

Johann

Voor de (sneeuw)liefhebbers bijgevoegd de berekende sneeuwhoogte (cm) van het ECMWF (EC00)tot zondagochtend. Vergeleken met de afgelopen 3 dagen is het model zeer consistent qua neerslag en verdeling!


Joep

Waarschuwingen duitsland, rood is >20 cm, geel tot 10 cm

wetteronline/h ter braak


Jan van Ooijen

Citaat van: Johann op vr 26 dec 2014 - 10:27
Voor de (sneeuw)liefhebbers bijgevoegd de berekende sneeuwhoogte (cm) van het ECMWF (EC12)tot zondagochtend. Vergeleken met de afgelopen 3 dagen is het model zeer consistent qua neerslag en verdeling!



Is de 00 run er niet?
Enjoy the weather, it's the only weather you've got!

Johann

Citaat van: Jan van Ooijen op vr 26 dec 2014 - 10:34
Is de 00 run er niet?

Dat is deze Jan ;-) (00Z + 54H) Zal even de tekst veranderen (foutje)

Diem

Citaat van: Johann op vr 26 dec 2014 - 10:27
Voor de (sneeuw)liefhebbers bijgevoegd de berekende sneeuwhoogte (cm) van het ECMWF (EC12)tot zondagochtend. Vergeleken met de afgelopen 3 dagen is het model zeer consistent qua neerslag en verdeling!
Dat vind ik wel hele extreme verschillen tussen dit kaartje en wat RTV Rijnmond zegt: natte sneeuw en regen.
We gaan het meemaken :P

Thunderfreak

Citaat van: Diem op vr 26 dec 2014 - 10:35
Dat vind ik wel hele extreme verschillen tussen dit kaartje en wat RTV Rijnmond zegt: natte sneeuw en regen.
We gaan het meemaken :P

RTV Rijnmond gaf gister ook -13 aan.

Zo betrouwbaar zijn ze. Zodra de wind Oost is, is er geen invloed van zee resulteert in (natte) sneeuw

--Neem het weer zoals het is,je kan het niet afdwingen

Johann

Citaat van: Diem op vr 26 dec 2014 - 10:35
Dat vind ik wel hele extreme verschillen tussen dit kaartje en wat RTV Rijnmond zegt: natte sneeuw en regen.
We gaan het meemaken :P

Wat zegt Rijnmond TV? (welk model, instituut?)

Thunderfreak


--Neem het weer zoals het is,je kan het niet afdwingen

MamaAs

Citaat van: Johann op vr 26 dec 2014 - 10:27
Voor de (sneeuw)liefhebbers bijgevoegd de berekende sneeuwhoogte (cm) van het ECMWF (EC00)tot zondagochtend. Vergeleken met de afgelopen 3 dagen is het model zeer consistent qua neerslag en verdeling!


Hoe kan het dat in de sneeuwrun wij hier wel in de prijzen vallen, maar in de berekende sneeuwhoogte hier niets ligt?
Door de grondtemperatuur? Dat niets blijft liggen?

pietjelol

Ik zie wel wat het wordt. Al heb ik nog steeds het gevoel dat het toch wat noordelijker komt (Misschien ook omdat ik het hoop)

Powered by EzPortal