Winter discussietopic 2014/2015 deel 4

Topic gezien door 250285 bezoekers
Gestart door Johann, ma 22 dec 2014 - 20:55

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 3 gasten bekijken dit topic.

Weerfreak 1337

Ach, Piet snapt blijkbaar niet dat bij een volle zuidoostenwind de zee-invloeden nauwelijks tot nihil zijn. ;)

Zeeland is wel een grensgevalletje trouwens.

Onweersdagen 2018: 69
vooral met Mark.

Joep


MamaAs

Nondeju wat zitten wij hier precies op de grens. Een paar jaar terug ook al eens gehad, wat baalde ik toen.
Hoop dat we in ieder geval een centimetertje krijgen.

benjamin112

Zit ik zaterdag een keer goed in het zuiden. Zin in.....

ron12

Code rood Duitsland grenzend aan Limburg
Totaal onweersdagen in Nijmegen Jan 2017 tot nu 6 dagen.Zomerse dagen 9 dagen.Tropische op 7 dagen. Nachtvorst 28 dagen,ijsdagen 7 dagen

Svanos

Ik zie allemaal interessante kaarten voorbij komen, van waar wel en geen sneeuw, maar is er een kans dat het neerslagfront nog (voornamelijk )wat hoger en meer naar het oosten komt te liggen?

Zorgt de wind daar voor of zijn daar ander zaken voor nodig, ik heb ook begrepen dat het laag lang blijft hangen, en dus zorgt voor meer winterse neerslag?

Is dit juist?

Edit:

Zijn daar kaarten voor nodig of kan dit spontaan gebeuren?
Laagste gemeten temperatuur winter 2017 : -7.1°C
Davis Vantage Pro 2 plus

matroesjka-world

Citaat van: MamaAs op do 25 dec 2014 - 23:12
Nondeju wat zitten wij hier precies op de grens. Een paar jaar terug ook al eens gehad, wat baalde ik toen.
Hoop dat we in ieder geval een centimetertje krijgen.


Helaas zitten wij op dezelfde grens  :( Laten we hopen dat ze het allemaal mis hebben en ook wij hier 10 cm krijgen  ::)
Gek op extreem weer, zoals vet veel regen, keiharde stormen en bakken met sneeuw !!!

Reutel

Citaat van: Stephanie op do 25 dec 2014 - 23:07
Ik ga zaterdag naar Noorwegen, KLM heeft al een mail gestuurd dat er hoogstwaarschijnlijk vluchten gecancelled gaan worden.
Hopelijk valt het mee >:(

Ok, nu ben ik jaloers! ;) Als ze de banen moeten gaan vegen zal er vertraging optreden of misschien vluchten gecancelled worden. Alles voor de veiligheid moet je maar denken. Lay back and relax, 't is tenslotte vakantie!

ron12

Deze maar eens voor de dag gehaald http://www.buienradar.nl/verwachting-24-uur wel effe 24-44 aanklikken  ;)
Totaal onweersdagen in Nijmegen Jan 2017 tot nu 6 dagen.Zomerse dagen 9 dagen.Tropische op 7 dagen. Nachtvorst 28 dagen,ijsdagen 7 dagen

weerinkatwijk

Hoe staat het er nu eigenlijk voor met de wind in de kustgebieden?

Reutel

Leuker kunnen we het niet voor u maken, het westen van België kans op thundersnow! (Ik heb een borrel nodig)



An approaching low pressure system will reach the region of interest in the late evening hours. One can expect sufficient QG forcing near the upper level trough axis where also the local instability maximum is found. However, CAPE is limited to approx. 100 J/kg and concentrated in the lowest 3 km AGL which limits the chance of sufficient vertical momentum transfer. The background wind field will pose a risk of severe wind gusts but at this moment the convection does not seem to amplify this risk in a significant way. The past runs of the GFS model suggest a possible tornado threat in the southern part of the thunderstorm area late in the night but this scenario is too hypothetical for any threat level. (ESTOFEX)


MamaAs

Citaat van: ron12 op do 25 dec 2014 - 23:28
Deze maar eens voor de dag gehaald http://www.buienradar.nl/verwachting-24-uur wel effe 24-44 aanklikken  ;)

Ja hier kan ik wel mee leven haha.
Buienradar maakt gebruik van hirlam toch?

jornonweer

Citaat van: MamaAs op do 25 dec 2014 - 23:36
Ja hier kan ik wel mee leven haha.
Buienradar maakt gebruik van hirlam toch?
harmonie denk ik
Danger is real, fear is a choice.

Mrkos

Even een vraagje... De sneeuw die gaat vallen heeft mede invloed voor de rest van de week toch? Hoe zit het dan als ze in het zuiden en midden een dik pak krijgen en in het noorden niks? Wordt het dan wel ook kouder in het noorden?

MamaAs


winter

Helmond meldt sneeuwvlokken op de ramen jajja!!!!!!

Reutel

Citaat van: winter op do 25 dec 2014 - 23:45
Helmond meldt sneeuwvlokken op de ramen jajja!!!!!!

Op de ramen nog wel ja? Proost man!  8)

schapekop

net een lantaarnpaal 40 meter versleept. staat nu recht voor mijn raam. Stoeltje staat ook al.  ;D

Ramon Oost

Laatste kanstabel van het KNMI op basis van de ECMWF 12utc uitvoer (uitgangspunt De Bilt). Bijna 75% kans op 3-10cm en 45% kans op 10-30cm sneeuw.


jornonweer

Citaat van: Ramon Oost op do 25 dec 2014 - 23:58
Laatste kanstabel van het KNMI op basis van de ECMWF 12utc uitvoer (uitgangspunt De Bilt).
heb je ook zo een tabel voor zuid-oost nl?
Danger is real, fear is a choice.

Powered by EzPortal