Winter discussietopic 2014/2015 deel 4

Topic gezien door 250259 bezoekers
Gestart door Johann, ma 22 dec 2014 - 20:55

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 3 gasten bekijken dit topic.

TaL

Citaat van: winter op do 25 dec 2014 - 22:05
Buienradar geeft sneeuwbuien in Nederland.
In de Ardennen regionaal al bijna 10 cm gevallen, van andere weerfora gehaald!

Hoe zie jij dat , die 10 cm? :)
Onweersdagen. 2012: 29, 2013: 24, 2014: 42, 2015: 23, 2016: 16, 2017: 0

ThaGhostNL

Mee praten over de eerste serieuze winter prik van seizoen 2014/2015
Kom dan eens langs in onze gezellige chat. De koffie staat klaar.

http://www.meteo-service.nl/index.php?page=chat
My brain is like my internet browser. I got like 19 tabs open, 3 of them are glitching and where the fuck is that music comming from.

winter67

En de winter is wederom na zondag ver te zoeken straalstroom is niet goed. Daar word je toch ziek van :(

jornonweer

delen van de ardennen zitten al volop in de sneeuw, tot 9cm al in botrange  8)
Danger is real, fear is a choice.

Mellink86

Mensen help!
A.s zaterdag vlieg ik om 15.30 naar munchen vanaf amsterdam schiphol, maar eerst vanaf Groningen naar schiphol geraken...
Wat raden jullie aan? 09.00 trein richting Schiphol( NS en sneeuw= geen goed huwelijk), of met de auto via de afsluitdijk om de ergste sneeuwval te omzeilen?
Graag jullie mening :D

MamaAs

Citaat van: Jan van Ooijen op do 25 dec 2014 - 22:04
EC sneeuwhoogte

De EC run laat wel sneeuw in het noorden zien, maar niet op de sneeuwhoogte kaart?

winter

http://www.noodweercentrale.nl/nl/weer/weer-voor-professionals/stromingsfilm/nederland.html

Prachtig hoe de stroming nou verwacht wordt. Als er nu al sneeuwbuien vallen in het land dan zal als het gebied onder Nederland door trekt toch meteen als (natte)sneeuw vallen voor het grootste gedeelte van het land.

Jelte

Citaat van: Jan van Ooijen op do 25 dec 2014 - 21:55
We kunnen aan de hand van de temperatuur zien waar de meeste sneeuw zal gaan vallen. Zuiden -16 maandag nacht!


...en waar geen sneeuw gaat vallen...  :o

Joep


Reutel

Citaat van: Mellink86 op do 25 dec 2014 - 22:13
Mensen help!
A.s zaterdag vlieg ik om 15.30 naar munchen vanaf amsterdam schiphol, maar eerst vanaf Groningen naar schiphol geraken...
Wat raden jullie aan? 09.00 trein richting Schiphol( NS en sneeuw= geen goed huwelijk), of met de auto via de afsluitdijk om de ergste sneeuwval te omzeilen?
Graag jullie mening :D

Die vliegtuigen vliegen wel hoor, de NS daar in tegen... Die vliegt niet! Lekker op tijd met de auto gaan, rustig rijden en een extra bakkie koffie pakken op Schiphol. ;) Fijne vakantie!

Weatherman

Citaat van: Joep op do 25 dec 2014 - 22:19
Volgens weerman r de vries
dat is wel erg anders dan de 15 tot 30 cm van het andere kaartje.
Hou vooral van onweer en tornado's ect
Winter is ook prachtig, maar kan ook genieten van de zon !! [

Weerfreak 1337

Citaat van: winter67 op do 25 dec 2014 - 22:11
En de winter is wederom na zondag ver te zoeken straalstroom is niet goed. Daar word je toch ziek van :(

Winter ver te zoeken? Kijk eens naar de pluim van het Europees model. ;) Aantal ijsdagen en 's nachts lichte tot matige vorst volgende week. Pas op het eind westdriftje erin, maar daar ben ik nog niet zo zeker van. :)

Ik zei gister al: hoogtekaarten geven wel eens een vertekend beeld. Onder invloed van het hogedrukgebied blijft het volgende week, tot zeker met oud en nieuw gewoon koud(En ja, natuurlijk zit daar nog enige onzekerheid in). Of er moet echt ineens een ommezwaai plaatsvinden.

Onweersdagen 2018: 69
vooral met Mark.

Joep

EC laat de sneeuw het meest noordelijk komen.


Joep

Hirlam geeft veelal natte sneeuw aan

Daaronder GFS


plaatje r de vries

Joep

Citaat van: Weatherman op do 25 dec 2014 - 22:22
dat is wel erg anders dan de 15 tot 30 cm van het andere kaartje.
is volgens Hirlam

winter67

Citaat van: Weerfreak op do 25 dec 2014 - 22:22
Winter ver te zoeken? Kijk eens naar de pluim van het Europees model. ;) Aantal ijsdagen en 's nachts lichte tot matige vorst volgende week. Pas op het eind westdriftje erin, maar daar ben ik nog niet zo zeker van. :)

Ik zei gister al: hoogtekaarten geven wel eens een vertekend beeld. Onder invloed van het hogedrukgebied blijft het volgende week, tot zeker met oud en nieuw gewoon koud(En ja, natuurlijk zit daar nog enige onzekerheid in). Of er moet echt ineens een ommezwaai plaatsvinden.
Ik weet niet welke kaarten jij kijkt? Maar ik zie echter na dinsdag een sterke weststroming.

Weatherman

Citaat van: Joep op do 25 dec 2014 - 22:26
is volgens Hirlam
En die zijn voorzichtig of warme uitbeiter.
Hou vooral van onweer en tornado's ect
Winter is ook prachtig, maar kan ook genieten van de zon !! [

Jan van Ooijen

Hirlam nu, gelieve geen oude data posten

Enjoy the weather, it's the only weather you've got!

jens

Citaat van: Jan van Ooijen op do 25 dec 2014 - 22:29
Hirlam nu, gelieve geen oude data posten
amai, dat gaat erom spannen, ik zit echt letterlijk op de grens >:(
onweersdagen 2013:6
hevige onweersdagen 2013:2

winter

Hirlam en ECMWF lijken veel op elkaar naar mijn mening.

Powered by EzPortal