Winter discussietopic 2014/2015 deel 4

Topic gezien door 250287 bezoekers
Gestart door Johann, ma 22 dec 2014 - 20:55

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 4 gasten bekijken dit topic.

Weatherman

Citaat van: winter op do 25 dec 2014 - 20:32
Tilburg kan in de ochtend denk ik al ruim 10 cm liggen. Als ik nieuwe ECMWF run mag geloven ruim een kwart meter aan de einde van zaterdag!
Hetzelfde hier in Helmond!
wat  >:( zonder gein
Hou vooral van onweer en tornado's ect
Winter is ook prachtig, maar kan ook genieten van de zon !! [

sneeuw040

Citaat van: winter op do 25 dec 2014 - 20:32
Tilburg kan in de ochtend denk ik al ruim 10 cm liggen. Als ik nieuwe ECMWF run mag geloven ruim een kwart meter aan de einde van zaterdag!
Hetzelfde hier in Helmond!

Hoe kan dat? ik zie overal +3 temperaturen staan, Ik dacht dat het eerst natte sneeuw of regen was en dat het daarna pas overging in droge sneeuw? of hoe zit dat op dit moment precies, ik woon zelf bij de belgische grens (ZO-B) .

Deadmau5

Citaat van: sneeuw040 op do 25 dec 2014 - 20:36
Hoe kan dat? ik zie overal +3 temperaturen staan, Ik dacht dat het eerst natte sneeuw of regen was en dat het daarna pas overging in droge sneeuw? of hoe zit dat op dit moment precies, ik woon zelf bij de belgische grens (ZO-B) .
waar precies. Toch niet Arlon?

Ik zie het somber in. Weeral geen prijs!

winter67

Valt er nou ook sneeuw in het zw en w????

Borislav

Borislav Lekic

winter

Citaat van: Deadmau5 op do 25 dec 2014 - 20:36
waar precies. Toch niet Arlon?

Ik zie het somber in. Weeral geen prijs!

In de buurt van eindhoven toch. Voor héél brabant staat gewoon meer dan 20 cm op het programma als we het ECMWF model mogen geloven.
ECMWF is echt goed voor het hele land.
Alleen het UITERSTE NoordOosten van NE krijgt geen sneeuw.
Onder de lijn Amsterdam-Enschede wordt een mooi sneeuwdek verwacht van meer dan 5 cm waarschijnlijk.

Let OP!
Het GFS is model is minder vrijgevig. Dit model is geweldig voor de Belgen en alleen voor de Zuidelijke provincies in Nederland redelijk (Zeeland aan de kust niet tot nauwelijks een vaste sneeuwdek).

Tam

Als er al sneeuw valt komt het voornamelijk van boven.  8)

Eveline

Citaat van: winter67 op do 25 dec 2014 - 20:40
Valt er nou ook sneeuw in het zw en w????

Nou regent het. .. Niets is net zekerheid te zeggen, weer zullen het zaterdag zien, al hoop ik dan wel dat het gaat sneeuwen, zit dan in omgeving Amersfoort..

Weerextrem

Citaat van: sneeuw040 op do 25 dec 2014 - 20:36
Hoe kan dat? ik zie overal +3 temperaturen staan, Ik dacht dat het eerst natte sneeuw of regen was en dat het daarna pas overging in droge sneeuw? of hoe zit dat op dit moment precies, ik woon zelf bij de belgische grens (ZO-B) .

Mag ik vragen waar jij temperaturen vandaan haalt, wat ik nu heb is rond de nul. Dauwpunt ziet zeer goed uit. ( 0 tot -0 ) dat wil zeggen dat sneeuw in vaste vorm zal vallen.

sneeuw040

Citaat van: Weerextrem op do 25 dec 2014 - 20:46
Mag ik vragen waar jij temperaturen vandaan haalt, wat ik nu heb is rond de nul. Dauwpunt ziet zeer goed uit. ( 0 tot -0 ) dat wil zeggen dat sneeuw in vaste vorm zal vallen.
Op bijna elke Nederlandse weersite staat op dit moment een temperatuur van +3 op zaterdagmiddag, kan ook goed zijn dat jij gelijk hebt natuurlijk maar blijf dat maar raar vinden

Borislav

Die websites houden niet overal rekening mee.
Borislav Lekic

jornonweer

kan iemand de run van ec plaatsen of een link geven waar ik hem kan zien? zou fijn zijn 8)
Danger is real, fear is a choice.

Jenkie

Spannend, spannend. Ik woon 30 km boven Enschede, dus ik word niet blij van de lojn Amsterdam-Enschede  :) Ik neem aan dat dat is omdat Enschede de dichstbijzijnde stad is en het net iets noordelijker komt  ;D

joboy52

Citaat van: jornonweer op do 25 dec 2014 - 20:51
kan iemand de run van ec plaatsen of een link geven waar ik hem kan zien? zou fijn zijn 8)

Heb je hier wat aan?

http://www.wetterzentrale.de/topkarten/fsecmeur.html

winter67

Hoe is de gfs en ec pluim op termijn?

Weerextrem

voor diegene temps wil weten voor zaterdag:







allemaal 0 tot max 2 grd

Dauwpunten:




gilleeesss

Citaat van: Weerextrem op do 25 dec 2014 - 20:57
voor diegene temps wil weten voor zaterdag:




Ik haal mijn rubberbootje even boven :p

Weerfreak 1337

Citaat van: gilleeesss op do 25 dec 2014 - 21:10
Ik haal mijn rubberbootje even boven :p

Sja, helaas valt het voor jullie in West-België niet goed. Maarja, zo zul je altijd zien dat er een regio buiten de boot valt, of het nou met onweer of met sneeuw cq winterkou is.
Heel jammer, maar zo werkt het weer nou eenmaal.

Onweersdagen 2018: 69
vooral met Mark.

Unknown-user1778

Wie oh wie trekt aan het kortste eind.
Waar gaat het laagje naartoe koersen.

We zullen het snel weten, doch ik verwacht een graantje te mee eten  ;D

Borislav

Kan je nu niet al gaan vergelijken ?    De positie van het laag vergelijken met de positie in de modellen?
Borislav Lekic

Powered by EzPortal