Winter discussietopic 2014/2015 deel 4

Topic gezien door 250422 bezoekers
Gestart door Johann, ma 22 dec 2014 - 20:55

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 4 gasten bekijken dit topic.

MamaAs

Aaaah EC een stuk beter voor ons!  ;D

gilleeesss

Voor het eerst hoop ik dat GFS eens gelijk krijgt :) dan hebben we tenminste nog sneeuw, EC berekent gewoon een dik pak (alles dus) voor zuid NL denkik en niets voor west belgie (niets dus)

DSDLimburg

 In het oosten van het land vorst aan de grond, :D
seizoen 2018/2019

winter

Citaat van: gilleeesss op do 25 dec 2014 - 19:46
Voor het eerst hoop ik dat GFS eens gelijk krijgt :) dan hebben we tenminste nog sneeuw, EC berekent gewoon een dik pak (alles dus) voor zuid NL denkik en niets voor west belgie (niets dus)

GFS geeft voor 95% van Nederland droge sneeuw.
Met vooral de gebied onder de lijn Amsterdam en Enschede meer dan 5 cm sneeuw. (houdt me met 5 cm wel héél erg in  :P). Want, wie weet wel 5 cm per uur op bepaalde plekken in het land namelijk. ECMWF is beter dan de GFS.

Jan GIFFFFFFFFFFJJJJJJEEEEE

Schaatsliefhebber

Kans op Winterse voortzetting lijkt steeds kleiner. Gelukkig is dit het verboden gebied:

TaL

Citaat van: Schaatsliefhebber op do 25 dec 2014 - 19:55
Kans op Winterse voortzetting lijkt steeds kleiner. Gelukkig is dit het verboden gebied:

Alles hangt volgens mij gewoon af van zaterdag, de pluimen doen ook jojo, eens warmer dan weer kouder.

Afwachten  8)
Onweersdagen. 2012: 29, 2013: 24, 2014: 42, 2015: 23, 2016: 16, 2017: 0

Schaatsliefhebber

Citaat van: TaL op do 25 dec 2014 - 19:59
Alles hangt volgens mij gewoon af van zaterdag, de pluimen doen ook jojo, eens warmer dan weer kouder.

Afwachten  8)
Je hebt gelijk. Beter nu slecht en straks goed, dan andersom! :)

Straatje96

Ik liep toevallig even naar buiten en zag dat de autoruiten hier al bevroren zijn :) Toch nog een beetje een 'witte kerst' haha.  ;D

Weatherman

Waar zit het verschil in dat de ene een dik pak voorspeld en de ander een voorzichtige 5 tot 10cm
Hou vooral van onweer en tornado's ect
Winter is ook prachtig, maar kan ook genieten van de zon !! [

gilleeesss

Citaat van: Weatherman op do 25 dec 2014 - 20:05
Waar zit het verschil in dat de ene een dik pak voorspeld en de ander een voorzichtige 5 tot 10cm

VOorzichtige 5 tot 10cm is nog niet genoeg ofzo? :-) & in positie laagje

Weatherman

Citaat van: gilleeesss op do 25 dec 2014 - 20:08
VOorzichtige 5 tot 10cm is nog niet genoeg ofzo? :-) & in positie laagje
Je neemt het verkeert op, wil het verschil aangeven in dik pak en 5 tot 10cm.
Hou vooral van onweer en tornado's ect
Winter is ook prachtig, maar kan ook genieten van de zon !! [

matroesjka-world

Die Dennis Wilt van RTL is anti-sneeuw zeker??
Met z'n "het noorden van het land komt er nog het beste vanaf"   :-\ :-\
Gek op extreem weer, zoals vet veel regen, keiharde stormen en bakken met sneeuw !!!

Weerextrem

Zorgelijke kaarten... ??? :'(

gevaarlijke weersomstandigheden voor de zuiden des lands zie ik... (driftsneeuw,zware sneeuwval) danwel natte als droge.)

ik vind ook zorgelijk dat meeste weerbureau's erg voorzichtig zijn, de temperaturen lijken goed voor het sneeuwval en neerslaggebied is enorm... (gevaarlijk ook!).

(lees sneeuwpret voor iedereen  ;D)

Deadmau5

oei oei oei

Dit is een drama.

Misschien toch maar eens verhuizen naar de Ardennen (appartementje in Luik fzo...) want dit kan ik niet meer aan

gilleeesss

Citaat van: Weerextrem op do 25 dec 2014 - 20:17
Zorgelijke kaarten... ??? :'(

gevaarlijke weersomstandigheden voor de zuiden des lands zie ik... (driftsneeuw,zware sneeuwval) danwel natte als droge.)

ik vind ook zorgelijk dat meeste weerbureau's erg voorzichtig zijn, de temperaturen lijken goed voor het sneeuwval en neerslaggebied is enorm... (gevaarlijk ook!).

(lees sneeuwpret voor iedereen  ;D)

Bijna* iedereen

Vigo

En in het westen word daar nog sneeuw verwacht  :-\ En wanneer komt er weer iets op Facebook update ofzo  ::)

-Vigo

Weatherman

Citaat van: Weerextrem op do 25 dec 2014 - 20:17
Zorgelijke kaarten... ??? :'(

gevaarlijke weersomstandigheden voor de zuiden des lands zie ik... (driftsneeuw,zware sneeuwval) danwel natte als droge.)

ik vind ook zorgelijk dat meeste weerbureau's erg voorzichtig zijn, de temperaturen lijken goed voor het sneeuwval en neerslaggebied is enorm... (gevaarlijk ook!).

(lees sneeuwpret voor iedereen  ;D)
Ik heb mijn snowboots en ijsspikes al klaar staan, moet met mijn fiets naar het werk zaterdag ochtend een half uur fiets ik normaal.
Hou vooral van onweer en tornado's ect
Winter is ook prachtig, maar kan ook genieten van de zon !! [

pascal


DSDLimburg

seizoen 2018/2019

winter

Citaat van: Weatherman op do 25 dec 2014 - 20:23
Ik heb mijn snowboots en ijsspikes al klaar staan, moet met mijn fiets naar het werk zaterdag ochtend een half uur fiets ik normaal.

Tilburg kan in de ochtend denk ik al ruim 10 cm liggen. Als ik nieuwe ECMWF run mag geloven ruim een kwart meter aan de einde van zaterdag!
Hetzelfde hier in Helmond!

Powered by EzPortal