Winter discussietopic 2014/2015 deel 4

Topic gezien door 250360 bezoekers
Gestart door Johann, ma 22 dec 2014 - 20:55

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 8 gasten bekijken dit topic.

lander20

nog even wachten op de runs van ec,gfs,hirlam,etc.. van vanavond voor a.s zaterdag :) vanavond zal de zekerheid flink toenemen over de koers van het laag.


schapekop

als ik alle verschillende kaarten van de verschillende modellen bekijk blijkt Dordrecht en omgeving iedere keer in de prijzen te vallen. kom maar op met 30 cm sneeuw. ik heb de slee klaar staan , kunnen de kinderen mij door de sneeuw trekken  ;D

willempie

was eerst erg pessimistisch over eventuele sneeuwval in het westen, maar als ik al die sneeuwkaartjes bekijk lijkt het westen toch steeds lekker in de prijzen te vallen

jandeventer

Owmg.Ga me niet vertellen dat ik m'n dochtertje blij heb gemaakt met een dode mus.Leuk op de slee._ding staat al in de kamer ze moest m mooi maken om er mee naar buiten te kunnen...Bah hoop dat het goed komt anders heb ik echt een megaprobleem

4seasons

Off topic


Citaat van: ron12 op do 25 dec 2014 - 12:06
Een flinke hoor  ::) Beving was in Brabant ten zuidwest van Tilburg

Ron,

de magnitude is verhoogd naar 3,5 en de beving zou op een diepte van 5 km. hebben plaatsgvonden.

Distances 68 km S of Amsterdam, Netherlands / pop: 741,636 / local time: 09:52:57.5 2014-12-25
14 km NW of 's-Hertogenbosch, Netherlands / pop: 134,520 / local time: 09:52:57.5 2014-12-25
3 km N of Nederhemert, Netherlands / pop: 1,496 / local time: 09:52:57.5 2014-12-25 
http://www.emsc-csem.org/Earthquake/earthquake.php?id=414834


meldingen op hashtag
https://twitter.com/hashtag/aardbeving?f=realtime



winter67

Citaat van: schapekop op do 25 dec 2014 - 14:06
als ik alle verschillende kaarten van de verschillende modellen bekijk blijkt Dordrecht en omgeving iedere keer in de prijzen te vallen. kom maar op met 30 cm sneeuw. ik heb de slee klaar staan , kunnen de kinderen mij door de sneeuw trekken  ;D
Ga daar maar niet vanuit dat het blijft liggen temperaturen blijven voorlopig nog net boven nul zaterdag. :'(

Weatherman

Hou vooral van onweer en tornado's ect
Winter is ook prachtig, maar kan ook genieten van de zon !! [

4seasons

Citaat van: Hector Pascal op do 25 dec 2014 - 13:59
Het is toch wel weer typisch dat we hier in Overijssel dan weer niks krijgen. Het is altijd of het noorden, of het westen, of het zuiden. Het zal een keer meezitten. We gingen van 8-15 cm. naar vrijwel niks. En geloof me, dat gaat uitkomen. Dus het zuiden krijgt de sneeuw en vanaf Overijssel en noordelijker vrijwel niets.
Het noorden heeft vroeger teveel gehad  8)
Boerderijen toen compleet ingesneeuwd met heeeeel veel sneeuw.


Dus je moet het zuiden ook eens wat gunnen  ;D

Richard

Citaat van: Hector Pascal op do 25 dec 2014 - 13:59
Het is toch wel weer typisch dat we hier in Overijssel dan weer niks krijgen. Het is altijd of het noorden, of het westen, of het zuiden. Het zal een keer meezitten. We gingen van 8-15 cm. naar vrijwel niks. En geloof me, dat gaat uitkomen. Dus het zuiden krijgt de sneeuw en vanaf Overijssel en noordelijker vrijwel niets.

Inderdaad, ook niet voor het eerst de laatste jaren.
Afgelopen jaar met de kou in het noordoosten ook al net er buiten.

Harry de Hond

Citaat van: Weatherman op do 25 dec 2014 - 14:24
Ook hier niet positief.

http://www.ad.nl/ad/nl/1012/Nederland/article/detail/3817014/2014/12/23/Kans-op-sneeuw-en-storm-na-kerst.dhtml

Wat zijn we weer lekker aan t azijnzeiken zeg. Hoe vaak moet je te horen krijgen dat het pas op het laatste moment duidelijk wordt? Je moet echt wachten tot zaterdag zelf, alles wat je nu leest is slechts 1 van de mogelijkheden. En jij pikt voor jezelf alleen de meest beroerde voor jou uit al die berichten.
Dus, wacht gewoon af, morgen wordt het iets duidelijker, zaterdag weet je het pas zeker.
Juist.

Weerextrem

Citaat van: Weatherman op do 25 dec 2014 - 14:24
Ook hier niet positief.

http://www.ad.nl/ad/nl/1012/Nederland/article/detail/3817014/2014/12/23/Kans-op-sneeuw-en-storm-na-kerst.dhtml

*zucht* Laat toch nou even los, geniet van de kerst! alle kranten zijn sensatiezoekers en spelen er graag met de mensen.

Weatherman

Citaat van: Harry de Hond op do 25 dec 2014 - 14:32
Wat zijn we weer lekker aan t azijnzeiken zeg. Hoe vaak moet je te horen krijgen dat het pas op het laatste moment duidelijk wordt? Je moet echt wachten tot zaterdag zelf, alles wat je nu leest is slechts 1 van de mogelijkheden. En jij pikt voor jezelf alleen de meest beroerde voor jou uit al die berichten.
Dus, wacht gewoon af, morgen wordt het iets duidelijker, zaterdag weet je het pas zeker.
Ik deel alleen wat de media zegt  :D
Hou vooral van onweer en tornado's ect
Winter is ook prachtig, maar kan ook genieten van de zon !! [

jens

Citaat van: winter67 op do 25 dec 2014 - 14:23
Ga daar maar niet vanuit dat het blijft liggen temperaturen blijven voorlopig nog net boven nul zaterdag. :'(
als je naar gfs kijkt liggen de temps rond 0 graden en volgens mij moet het niet perse onder 0 zijn om de sneeuw te laten liggen als je ook kijkt naar de intensiteit van de neerslag en die is erg hoog
onweersdagen 2013:6
hevige onweersdagen 2013:2

willempie

Citaat van: jens op do 25 dec 2014 - 14:34
als je naar gfs kijkt liggen de temps rond 0 graden en volgens mij moet het niet perse onder 0 zijn om de sneeuw te laten liggen als je ook kijkt naar de intensiteit van de neerslag en die is erg hoog

klopt. en de max temp wordt in de nacht gehaald. Zaterdag daalt de temp alleen maar

jorentje1997

Hier in België weten de weermannen/vrouwen het ook even niet meer. Zaterdag kan alles gebeuren volgens hen (regen,sneeuw, smeltende sneeuw,gemengd,storm). Moraal van het verhaal, nu niet beginnen piekeren omdat je woonplaats 1 run geen sneeuw meer heeft..

Jur

Arme Weatherman, krijgt he-le-maal niets...  ;D



matroesjka-world

Citaat van: Hector Pascal op do 25 dec 2014 - 13:59
Het is toch wel weer typisch dat we hier in Overijssel dan weer niks krijgen. Het is altijd of het noorden, of het westen, of het zuiden. Het zal een keer meezitten. We gingen van 8-15 cm. naar vrijwel niks. En geloof me, dat gaat uitkomen. Dus het zuiden krijgt de sneeuw en vanaf Overijssel en noordelijker vrijwel niets.

Ik denk dat je je druk maakt om niets, we worden in heel Nederland blij verrast met een pak(je) sneeuw.
Ook ik heb liever die 30 cm i.p.v. die 2 tot 4 cm, maar liever iets dan niets he?

Hoop houden !! Morgen weten we meer en zaterdagavond weten we alles  ::)
Gek op extreem weer, zoals vet veel regen, keiharde stormen en bakken met sneeuw !!!

Weatherman

Citaat van: Jur op do 25 dec 2014 - 15:11
Arme Weatherman, krijgt he-le-maal niets...  ;D
Lol, ik ben niet verdrietig maar lees alleen alles.
Hou vooral van onweer en tornado's ect
Winter is ook prachtig, maar kan ook genieten van de zon !! [

JPP78

Actuele gegevens van mijn nieuwe weerstation. Workumerwaard/ nabij IJsselmeer.
http://www.weatherlink.com/user/workum

Reutel

Haha mooi hoor die discussies over waar de sneeuw precies gaat vallen, dat is iedere keer weer hetzelfde! Vrijdagavond/nacht wordt helemaal een gekkenhuis hier. Met discussies over sneeuwmagneten, lantaarnpaalstaren, Mummelman en wellicht een trauma opvangteam.  ::)

I love it!

Powered by EzPortal