Winter discussietopic 2014/2015 deel 4

Topic gezien door 250300 bezoekers
Gestart door Johann, ma 22 dec 2014 - 20:55

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

4seasons

Off topic


Inderdaad een aardbeving maar waar ??


?????? ?@verenachanell  · 2 uur2 uur geleden 
Was dat net een aardbeving of zo? Het hele huis trilde.


Peter Knol, PA1SDB ?@P_Knol  · 43 min43 minuten geleden 
@verenachanell Ik zie wel wat seismische activiteit om ca. 09:54 uur. Niet in prov. groningen overigens. Misschien Duitsland ? #aardbeving

Zie:
https://twitter.com/hashtag/aardbeving







winter67

Ik geloof er niet meer in de winter de hele tijd wordt je gek gemaakt met de mooie kaarten maar het klopt nooit scandi hoog is te zwak waardoor er weer een zuidwestelijk stroming op gang komt. Sneeuw geloof ik ook niet in het vriest overigens niet overdag en de grond is ook te heet. Ik verwacht ook dat de avondpluim anti winters word gfs gaat later ook mee durf ik te wedden.

Weatherman

Citaat van: winter67 op do 25 dec 2014 - 11:34
Ik geloof er niet meer in de winter de hele tijd wordt je gek gemaakt met de mooie kaarten maar het klopt nooit scandi hoog is te zwak waardoor er weer een zuidwestelijk stroming op gang komt. Sneeuw geloof ik ook niet in het vriest overigens niet overdag en de grond is ook te heet. Ik verwacht ook dat de avondpluim anti winters word gfs gaat later ook mee durf ik te wedden.
Zou echt een ramp zijn  :-X
Hou vooral van onweer en tornado's ect
Winter is ook prachtig, maar kan ook genieten van de zon !! [

jens

Citaat van: Weatherman op do 25 dec 2014 - 11:21
Die regen die elke keer voorspeld wordt , daar wordt ik niet vrolijk van.

PS: hoeveel leden zeggen het nog over regen ?
volgens de nieuwe gfs geen regen meer in zuid nederland en belgie, behalve dan misschien de eerste neerslag
de nieuwste gfs is trouwens echt prachtig voor volgende week, een enorm koudereservoir boven zuid duitsland( temps overdag -10 en s'nachts onder -20 daar) waardoor we met een zuidelijke stroming via een omweg over frankrijk koude lucht aangevoerd krijgen met vooral boven belgie heel koude temps van -5 overdag ;)
onweersdagen 2013:6
hevige onweersdagen 2013:2

Maurice Vroegrijk

Joe Bastardi ?@BigJoeBastardi  3m3 minutes ago
Brutal Cold  takes aim at Europe

op twitter  :D
we zullen het wel zien...

Weatherman

Citaat van: jens op do 25 dec 2014 - 11:37
volgens de nieuwe gfs geen regen meer in zuid nederland en belgie, behalve dan misschien de eerste neerslag
de nieuwste gfs is trouwens echt prachtig voor volgende week, een enorm koudereservoir boven zuid duitsland( temps overdag -10 en s'nachts onder -20 daar) waardoor we met een zuidelijke stroming via een omweg over frankrijk koude lucht aangevoerd krijgen met vooral boven belgie heel koude temps van -5 overdag ;)
Oh echt, pffff  ;D
Hou vooral van onweer en tornado's ect
Winter is ook prachtig, maar kan ook genieten van de zon !! [

Straatje96

Ik zeg niet veel maar vind het nu wel een aardige gelegenheid om van me te laten horen. Schitterende kaarten en hoop dat we nu eindelijk eens echt kunnen gaan genieten van de sneeuw. Veels te lang geleden! Ik word gek als het weer niet uitkomt. Fijne kerst iedereen! ????????

winter67

Citaat van: Straatje96 op do 25 dec 2014 - 11:56
Ik zeg niet veel maar vind het nu wel een aardige gelegenheid om van me te laten horen. Schitterende kaarten en hoop dat we nu eindelijk eens echt kunnen gaan genieten van de sneeuw. Veels te lang geleden! Ik word gek als het weer niet uitkomt. Fijne kerst iedereen! ????????
Nou dan kan ik je nu alvast zeggen word maar gek fijne kerstdagen.

Mrkos

Fijne kerst iedereen!!!  ;)

En mochten we in het noorden niks krijgen... Jammer dan, vorig jaar hadden wij een beetje en het midden en zuiden niks, dus gun jullie nu zeker ook wat! Hopelijk komt de EC uit, want dan krijgt iedereen wat...

Weatherman

Kan iemand met veel ervaring misschien zeggen hoe het er voor staat ? er is toch veel verdeling.
Hou vooral van onweer en tornado's ect
Winter is ook prachtig, maar kan ook genieten van de zon !! [

ron12

Citaat van: 4seasons op do 25 dec 2014 - 11:26
Off topic


Melding aardbeving van 3,1  in Nederland.

Iemand uit de omgeving daar wat gemerkt?


Op deze site staat melding in de buurt van Chaam en Alphen in Noord Brabant:
http://www.emsc-csem.org/Earthquake/earthquake.php?id=414834

http://www.emsc-csem.org/Earthquake/earthquake.php?id=414834#map
Een flinke hoor  ::) Beving was in Brabant ten zuidwest van Tilburg
Totaal onweersdagen in Nijmegen Jan 2017 tot nu 6 dagen.Zomerse dagen 9 dagen.Tropische op 7 dagen. Nachtvorst 28 dagen,ijsdagen 7 dagen

Ijsbloem

 >:( Postma doctrine ?
Het wordt spannend.....
Gaan we het meemaken , ? winterweer van betekenis waarbij de kaarten
om te smullen zijn ....EN NOG UITKOMEN ook?, een typisch geval van een
wintr die kiest voor kou of....... en daar lijkt het ook deze winter weer op,
Alle prachtige kaarten waarin de mooiste wintersituaties op de wat langere
termijn te zien zijn verschrompelen tot een slap aftreksel bij het naderen
van het uur U.
>:( We gaan het zien.
Op weg naar weer wat koudere winters ?
Zou zo maar kunnen , te beginnen in winter 2017.

Weatherman

Wij krijgen hier een buientrein, 3 buien in een korte tijd.

nu is het goed donker aan het worden.
Hou vooral van onweer en tornado's ect
Winter is ook prachtig, maar kan ook genieten van de zon !! [

Vincent

Citaat van: Weatherman op do 25 dec 2014 - 12:17
Wij krijgen hier een buientrein, 3 buien in een korte tijd.

nu is het goed donker aan het worden.

Wisselvallig dekt de lading wel vandaag. Bui met veel wind / regen > zon > bui > zon > bui.   ::)

Marcellang

Citaat van: Henk1976 op do 25 dec 2014 - 09:42
En welk model vertrouw jij het meest Marcel?  EC is toch meestal wat standvastiger. En daarnaast wil ik gewoon niet dat GFS zo'n zuidelijke koers gaat nemen... :-[ Dan zou de en wij in het N/NO geen vlok zien. We kunnen dan diepvries temperaturen wel vergeten, en ik wil toch mijn diepvriezer een keer ontdooien en schoonmaken. Kon ik mooi alles even buiten zetten   :P ::)
Idd Henk,EC is volgens mij ook standvastiger,ik heb niet een goed onderbuikgevoel over de as. Schneeval. :-\
Alleen in 2010, onze verhuismaand heb ik veel sneeuw hier gehad (N) en bij depressies (retrograde) vanuit het oosten (dit jaar nog ca. 20 cm.)
Nog maar fff afwachten qua verloop en snowcasten............
Hier met die sneeuwdump !!!!!!
Weer terug in NL.........

winter

Hier net een zéér intensieve hagelbui. Is goed voor de grondtemperatuur  :P

matroesjka-world

Mooi om nu op buienradar tot 43 uur vooruit te bekijken. Je ziet in de nacht van vrijdag op zaterdag de regen vanuit het zuidwesten het land op komen en het veranderd als snel in sneeuw (goed te zien aan de oranje kleur).
Nu maar hopen dat het goed ver omhoog kruipt naar het noorden, dan hebben wij er ook plezier van  :o
Vanavond weer kijken, want dan is het oranje vlak vast wel uitgebreid naar het noorden, toch?  :-\

Iedereen een fijne kerst en hopelijk veel sneeuw op 3e kerstdag  ::)
Gek op extreem weer, zoals vet veel regen, keiharde stormen en bakken met sneeuw !!!

ron12

Dit wordt hem volgens de Duitsers, vorstgrens schommelt wel tussen 200 en 400 meter hoogte :-[
Totaal onweersdagen in Nijmegen Jan 2017 tot nu 6 dagen.Zomerse dagen 9 dagen.Tropische op 7 dagen. Nachtvorst 28 dagen,ijsdagen 7 dagen

winter

Citaat van: ron12 op do 25 dec 2014 - 12:34
Dit wordt hem volgens de Duitsers, vorstgrens schommelt wel tussen 200 en 400 meter hoogte :-[

KNMI sneeuwgrafiek maar liefst 40 procent kans op tussen de 10-30 cm sneeuw in de Bilt deze ochtend.

matroesjka-world

CiteerDit wordt hem volgens de Duitsers, vorstgrens schommelt wel tussen 200 en 400 meter hoogte :-[


Daar teken ik voor  ;D
Gek op extreem weer, zoals vet veel regen, keiharde stormen en bakken met sneeuw !!!

Powered by EzPortal