Winter discussietopic 2014/2015 deel 4

Topic gezien door 250376 bezoekers
Gestart door Johann, ma 22 dec 2014 - 20:55

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 4 gasten bekijken dit topic.

Weerfreak 1337

ECMWF lijkt op de lange termijn, op het eerste gezicht hoogzomers, maar door de afkomst van het hoog en de invloeden daarvan blijven de temperaturen dus toch laag! Verkijk je dus niet altijd op de temperatuur in de hoogte! :)

Onweersdagen 2018: 69
vooral met Mark.

Jan van Ooijen

Zal het nogmaals mededelen en Johann heeft het ook al een paar keer gedaan. Detail, al zijn het maar kleine worden op de dag zelf pas duidelijk. Om nu op voorhand te gaan roepen dat we niets krijgen of alleen maar regen is zinloos! ECMWF laat momenteel het laagje beter ingetekend zien, echter mag het nog wel ietsjes zuidelijker.



Enjoy the weather, it's the only weather you've got!

Joep

Citaat van: Danny op wo 24 dec 2014 - 19:59
Dit is het plaatje dat er bij hoort Joep. Jouw plaatje was de 00z run van vanmorgen.
[/quote)

klopt thanx

Joep

Citaat van: Jan van Ooijen op wo 24 dec 2014 - 20:07
Zal het nogmaals mededelen en Johann heeft het ook al een paar keer gedaan. Detail, al zijn het maar kleine worden op de dag zelf pas duidelijk. Om nu op voorhand te gaan roepen dat we niets krijgen of alleen maar regen is zinloos! ECMWF laat momenteel het laagje beter ingetekend zien, echter mag het nog wel ietsjes zuidelijker.

Regen is voor alsnog weg, heerlijke sneeuwkaarten, houden zo  :)

willempie

Heerlijke sneeuwkaarten inderdaad, als dit uit komt zouden we hier in het westen zelfs de hele dag sneeuw hebben:)

Borislav

Ziet er goed uit , geen regen maar constant sneeuw in omgeving amsterdam.
Borislav Lekic

nikki

Zal wel een vraag zijn die heel flauw is maar durf te vragen.nl hoe komt het met friesland pakken wij ook wat mee of moeten wij w 8)eer wachten op de ijsdagen zonder sneeuw is ook leuk m ::)aar hou van alles wat iemand?

Jan van Ooijen

Zie dit eens, 30cm sneeuw Schiphol!!!



Enjoy the weather, it's the only weather you've got!

Mrkos

Wat zijn sommige hier ineens negatief? Hij is toch wel weer goed? Of zie ik het verkeerd? De gifjes van Jan vertellen iig anders...

winter

Mensen niet zo negatief.

Het wordt echt nowcasten stel morgen zouden alle modellen regen aangeven dan betekent dat nog steeds niet. De sneeuw die de modellen op dit moment aangeven betekent eigenlijk ook nog niet veel. Wel betekent het al redelijk wat dat het al dagen bij verschillende modellen meerdere keren wordt aangeven dat een sneeuwdek van tussen de 5 en 20 cm gewoon zeer reëel.
Ik heb er in ieder geval zin in  ::) ::) ::) ::)

jornonweer

Citaat van: Vincent op wo 24 dec 2014 - 19:57
Is nu nog niet te zeggen. Zwabbert nog steeds redelijk alle kanten op.  ;)
voor belgie lijkt het me toch stilaan duidelijk te worden, kern moet onder belgie doorgaan wil het centrum en westen sneeuw hebben..
Danger is real, fear is a choice.

MamaAs

Oeeeh wat ziet er er heerlijk uit voor hier!
Mijn duimen draaien overuren.

zorba

Onweersdagen 2013: 29 | 2014: 39 | 2015: 30 | 2016: 26 | 2017: 17 | 2018: 13 | 2019: 17 | 2020: 10 | Onweersdagen 2021: 0

pietjelol

@Jan is dat serieus te noemen of te veel van het goede?

Extremissimorum

Goedenavond!
Ik heb de hele dag niet gekeken, dus moest veel bijlezen. En ik moet zeggen als noordhollander: het is een achtbaan van emoties: regen, sneeuw, toch wel regen, natte sneeuw en nu de hele dag sneeuw! Onzekerheid ten top! Zeer spannend om te volgen!

Kansen nemen wel toe, maar ook nu nog kan het allemaal regen zijn... Dat is echter nu minder waarschijnlijk.

Noordwesten van Nederland en vooral ook Hoorn lijk wel heel vaak een grensgebied te zijn. Nu ook weer.

Als er een sneeuwdek gevormd kan worden, gebeurt dat misschien niet eens door die wind die flink kan gaan waaien.
Er ontstaat mogelijk een sneeuwstorm.
In dat geval lijkt een weeralarm (of anders iig code oranje) mij verstandig.
GFS kwam gisteren nog met zware storm. Is er nu uit, maar keert regelmatig terug.

Nogmaals: spannend, vooral in het kustgebied!

Citaat van: Jan van Ooijen op wo 24 dec 2014 - 20:15
Zie dit eens, 30cm sneeuw Schiphol!!!

30 CENTIMETER?!?!? WAAAA! Dit wordt al gekker.
Hopelijk worden we niet blijgemaakt met een dode mus. In ieder geval is de mus nu springlevend!

Borislav

Borislav Lekic

Lothiriel

Citaat van: jornonweer op wo 24 dec 2014 - 20:21
voor belgie lijkt het me toch stilaan duidelijk te worden, kern moet onder belgie doorgaan wil het centrum en westen sneeuw hebben..

Precies dit ja, is allesbehalve positief voorlopig! Onvervalste regen behalve ten zuiden van Samber en Maas.
Winter 2015-2016 in Leuven
3 dagen smeltende sneeuw | 2 dagen sneeuw | 8 vorstdagen | 2 ijsdagen

MamaAs

Ja wat gaat de wind doen? Nog steeds windkracht 8/9?

Jan van Ooijen

Enjoy the weather, it's the only weather you've got!

winter

GFS heeft weer een koude pluim  ;D
Alleen raar dat de control weer heel gek opeens enorm stijgt in de temperatuur.

Jan wat dan de UKMO en GEM?

Powered by EzPortal