Winter discussietopic 2014/2015 deel 4

Topic gezien door 250339 bezoekers
Gestart door Johann, ma 22 dec 2014 - 20:55

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

Vigo

Nu vooral het westen, elke meting anders dat maakt het weer ook leuk! :)

Weatherman

Berekenen hoeveel sneeuw is niet te zeggen, ik zie het wel dan.
Hou vooral van onweer en tornado's ect
Winter is ook prachtig, maar kan ook genieten van de zon !! [

Svanos

Hoi, ben "nieuw" hier (naja nieuw) lees nu 2 jaar mee.

Maar toch maar weer ff een account aangemaakt.. met al deze spannende ontwikkellingen.

@vigo voor als nog ziet er uit dat het hele land te maken krijgt met sneeuwval as zaterdag..

En dan te bedenken dat ik die dag de weg op ga, van het westen naar het oosten (Overijssel). Dat word dus niet met de sportwagen maar met de 4x4 :D


Ik blijf het volgen op de voet. En hoop mijn bijdrage te kunnen leveren op dit forum

Fijne dagen allemaal.

@ admins mods  jullie zijn goed bezig op Facebook. :)

Keep up the good work! Thanx! :D

Svanos



 
Laagste gemeten temperatuur winter 2017 : -7.1°C
Davis Vantage Pro 2 plus

J

Ik heb als een debiel alle 20 leden van de GFS12 afzonderlijk zitten kijken. Ongeveer 4 leden laten de kern nog over Nederland trekken. De overige leden in een gebied tussen Antwerpen en Brussel en sommige zelfs nog iets zuidelijker.

GME12 laat hem IETS zuidelijker trekken dan zijn vorige run. Amper verschil.
GEM12 ook iets zuidelijker maar scheelt niet heel veel met zn vorige.

Armand

Citaat van: J op wo 24 dec 2014 - 18:19
Ik heb als een debiel alle 20 leden van de GFS12 afzonderlijk zitten kijken. Ongeveer 4 leden laten de kern nog over Nederland trekken. De overige leden in een gebied tussen Antwerpen en Brussel en sommige zelfs nog iets zuidelijker.

Inderdaad, heb ook net gedaan  ;) GFS oper is idd een van de leden met de minste sneeuwverwachting in het land.

Weatherman

Citaat van: J op wo 24 dec 2014 - 18:19
Ik heb als een debiel alle 20 leden van de GFS12 afzonderlijk zitten kijken. Ongeveer 4 leden laten de kern nog over Nederland trekken. De overige leden in een gebied tussen Antwerpen en Brussel en sommige zelfs nog iets zuidelijker.
En dat is goed ? en ook gunstig voor echte sneeuw ipv natte flatsen en regen.
Hou vooral van onweer en tornado's ect
Winter is ook prachtig, maar kan ook genieten van de zon !! [

J

Citaat van: Weatherman op wo 24 dec 2014 - 18:21
En dat is goed ? en ook gunstig voor echte sneeuw ipv natte flatsen en regen.
Hoe zuidelijker de kern inkomt hoe meer de wind ZO zal zijn ipv ZW. Dat is dus vooral gunstig voor het altijd gevoelige kustgebied/westen en zuidwesten. Maar ongeveer 4 van de 20 leden laten m over NL trekken, mwah volgens mij is dat wel beter dan zijn vorige run.

Armand

Citaat van: Weatherman op wo 24 dec 2014 - 18:21
En dat is goed ? en ook gunstig voor echte sneeuw ipv natte flatsen en regen.

Hoe zuidelijker het laag trekt, des te meer kans op (droge) sneeuw voor zuid- en midden Nederland. Als het te zuidelijk trekt kan dat betekend dat het noorden droog blijft, zoals EC een aantal runs terug heeft laten zien!

Weatherman

Oke mooi dat is dus positief  ;D Thx  ;)

ps Fijne kerstavond iedereen  ;D
Hou vooral van onweer en tornado's ect
Winter is ook prachtig, maar kan ook genieten van de zon !! [

jens6

hoe zit het met de sneeuwkansen voor west vlaanderen?

snowsquall

Citaat van: winter op wo 24 dec 2014 - 17:58
Zuid-oost/oost brabant lijkt een mooie laag te krijgen in bijna alle berekeningen. Ben zeer positief gestemd.

Het lijkt allemaal in kannen en kruiken maar ik blijf toch een beetje terughoudend in mn enthousiasme....immers is het al vaker met een sisser afgelopen na zo'n superverwachting....

J

Citaat van: snowsquall op wo 24 dec 2014 - 18:37
Het lijkt allemaal in kannen en kruiken maar ik blijf toch een beetje terughoudend in mn enthousiasme....immers is het al vaker met een sisser afgelopen na zo'n superverwachting....
Ik ken het. Van 2010 tot 2012 leek alles op de weerkaarten in goud te veranderen. Laatste jaar juist precies het tegenovergestelde en bleek het slechts een virtuele winter. Daar wordt je op een gegeven moment vanzelf voorzichtig/sceptisch van.

Erik V

Ook ik houd nog steeds een slag om de arm.Ik heb nog maar weinig gekeken en/of gereageerd dit seizoen. Vorige winter was er echt 1 om heeeeel heel snel te vergeten. Steeds lekker gemaakt door mooie kaarten die steeds net weer niet uitkwamen. Hoe frustrerend. ..pfffft

Weerfreak 1337

Citaat van: Erik V op wo 24 dec 2014 - 19:03
Ook ik houd nog steeds een slag om de arm.Ik heb nog maar weinig gekeken en/of gereageerd dit seizoen. Vorige winter was er echt 1 om heeeeel heel snel te vergeten. Steeds lekker gemaakt door mooie kaarten die steeds net weer niet uitkwamen. Hoe frustrerend. ..pfffft

Is maar goed dat je dat doet. We weten immers dat het nog steeds allemaal van de kaarten kan verdwijnen.  :D

Onweersdagen 2018: 69
vooral met Mark.

ron12

Met de kou komt ook so2 van de Barbunga vulkaan van IJsland onze kant op.
Totaal onweersdagen in Nijmegen Jan 2017 tot nu 6 dagen.Zomerse dagen 9 dagen.Tropische op 7 dagen. Nachtvorst 28 dagen,ijsdagen 7 dagen

Nopie

Laagje stuk noordelijker in de nieuwe EC, kern over het westen heen. Niet zo goed volgens mij, behalve voor het noorden dan.

jornonweer

tadaaaa! volgens vtm en de vrt enkel in de ardennen sneeuw, in de lagere gebieden smeltende sneeuw of regen.. jammer maar helaas!
Danger is real, fear is a choice.

Joep

Citaat van: Nopie op wo 24 dec 2014 - 19:46
Laagje stuk noordelijker in de nieuwe EC, kern over het westen heen. Niet zo goed volgens mij, behalve voor het noorden dan.

Commentaar 24 december, 19:45 uur:

Alles meteen uit de kast? De operationele uitvoer van het ECMWF opteert voor strenge stralingsvorst (sneeuwdek?) in de nacht van zondag op maandag. Daarna tempert de kou maar begin januari neemt de kou wederom sterk toe. Bijna te mooi om waar te zijn!


Vincent

Citaat van: jornonweer op wo 24 dec 2014 - 19:51
tadaaaa! volgens vtm en de vrt enkel in de ardennen sneeuw, in de lagere gebieden smeltende sneeuw of regen.. jammer maar helaas!

Is nu nog niet te zeggen. Zwabbert nog steeds redelijk alle kanten op.  ;)

Danny

Citaat van: Joep op wo 24 dec 2014 - 19:52
Commentaar 24 december, 19:45 uur:

Alles meteen uit de kast? De operationele uitvoer van het ECMWF opteert voor strenge stralingsvorst (sneeuwdek?) in de nacht van zondag op maandag. Daarna tempert de kou maar begin januari neemt de kou wederom sterk toe. Bijna te mooi om waar te zijn!

Dit is het plaatje dat er bij hoort Joep. Jouw plaatje was de 00z run van vanmorgen.

Powered by EzPortal