Winter discussietopic 2014/2015 deel 4

Topic gezien door 250319 bezoekers
Gestart door Johann, ma 22 dec 2014 - 20:55

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 8 gasten bekijken dit topic.

ron12

Citaat van: winter67 op wo 24 dec 2014 - 12:47
Iemand goede site voor weer winterberg? Want weerplaza, en weeronline klopt echt niks van.
Bere koud wordt het daar
Totaal onweersdagen in Nijmegen Jan 2017 tot nu 6 dagen.Zomerse dagen 9 dagen.Tropische op 7 dagen. Nachtvorst 28 dagen,ijsdagen 7 dagen

ron12

Citaat van: snowman23 op wo 24 dec 2014 - 14:13
Weet iemand waar ik de NAO en AO kaartjes kan vinden? :)
hier een link http://krolowa-superstar.blog.pl/ciekawe-linki/ nog een link daar kun je terug kijken wat geweest is http://www.nordicweather.net/nao.php?en  :P
Totaal onweersdagen in Nijmegen Jan 2017 tot nu 6 dagen.Zomerse dagen 9 dagen.Tropische op 7 dagen. Nachtvorst 28 dagen,ijsdagen 7 dagen

Armand

Ik vind dit persoonlijk een hele goede site met verschillende actuele kaarten, zoals NAO, AO, ijs, sneeuw, enz. Ook worden hier de Hellmannpunten bijgehouden en nog veel meer!

http://www.wintergek.nl/actueel/

Rayonhoofd

Over Hellmannpuntjes gesproken; die gaan als een komeet straks ! Begint het al te kriebelen bij de "wedstrijddeelnemers" ? Ik neem aan dat we  een dagelijkse update krijgen als "het" is begonnen  :P ?!
"Het kan vriezen, het kan dooien, maar als je op je  muil gaat, is men vergeten om te strooien "

Marcellang

Citaat van: Rayonhoofd op wo 24 dec 2014 - 14:43
Over Hellmannpuntjes gesproken; die gaan als een komeet straks ! Begint het al te kriebelen bij de "wedstrijddeelnemers" ? Ik neem aan dat we  een dagelijkse update krijgen als "het" is begonnen  :P ?!
Grappig ik zat er net aan te denken, en pats jij schrijft het  ;D
Hier met die sneeuwdump !!!!!!
Weer terug in NL.........

Armand

Als het echt minstens een week onder 0 blijft wordt het ook weer tijd voor ''de ijsbaan'' in de achtertuin.  ;D Als er eerst sneeuw valt is dat ideaal, want van sneeuw kun je muren maken zodat het water in eerste instantie niet wegloopt.  ;)

ries1407

In de GFS 12Z run lage druk gebied weer iets zuidelijker op zaterdag.
Zo het loof niet valt voor St. Martijn (11 nov.) zo zal 't een harde winter zijn.

Weerfreak 1337

Hopelijk trekt het laagje goed ten westen van ons, en voornamelijk snel richting het zuiden. Dan blijft heel Nederland aan de koude kant, en de kans op aanlandige winden neemt dan ook af. Als dit gebeurt, hoeven de kuststreken niet bang te zijn voor de hele dag ordinaire regen.

Ga maar uit van een zeer wisselende dag, met sneeuw en regen, al dan niet in een mix. :) Later op de dag steeds meer droge sneeuw als de stroming langzaam naar het oosten draait en het neerslaggebied meedraait. :)

Onweersdagen 2018: 69
vooral met Mark.

Rayonhoofd

Zeg ries1407; zaten de bomen op 11 november niet nog vol in het blad..........??  ;D
"Het kan vriezen, het kan dooien, maar als je op je  muil gaat, is men vergeten om te strooien "

ries1407

De laatste bladeren zijn pas vorige week van de bomen gewaaid.  :)
De weerspreuk  komt dus uit.
Zo het loof niet valt voor St. Martijn (11 nov.) zo zal 't een harde winter zijn.

Joep

GFS veel beter geworden voor midden/west en zuid NL  :)
zal nog wel paar keer veranderen

jones

Citaat van: Joep op wo 24 dec 2014 - 17:11
GFS veel beter geworden voor midden/west en zuid NL  :)
zal nog wel paar keer veranderen

voor sneeuw misschien wel, maar het vervolg later in de week lijkt wat minder goed tegenover de vorige GFS..

PatrickM

Citaat van: jones op wo 24 dec 2014 - 17:19
voor sneeuw misschien wel, maar het vervolg later in de week lijkt wat minder goed tegenover de vorige GFS..

Dat valt mee. Het hoog ligt alleen iets minder gunstig, iets noordelijker zo fijn zijn denk ik.

Joep

Citaat van: jones op wo 24 dec 2014 - 17:19
voor sneeuw misschien wel, maar het vervolg later in de week lijkt wat minder goed tegenover de vorige GFS..

klopt minder transportkoude en meer inversie winterweer, op naar wat EC gaat doen :)

Rayonhoofd

Citaat van: ries1407 op wo 24 dec 2014 - 16:56
De laatste bladeren zijn pas vorige week van de bomen gewaaid.  :)
De weerspreuk  komt dus uit.

Die van mij hopelijk ook............... :)
"Het kan vriezen, het kan dooien, maar als je op je  muil gaat, is men vergeten om te strooien "

Joep

sneeuw voor zaterdag volgens laatste GFS
kaartje wetter3


Vigo

Ik woon in het westen, steeds betere berichten voor het westen qua sneeuw!  ;D

flyerke

Winter is coming

winter

Zuid-oost/oost brabant lijkt een mooie laag te krijgen in bijna alle berekeningen. Ben zeer positief gestemd.

Armand

GFS ziet er mooi uit, alleen toch jammer dat Zuid-Limburg net steeds buiten de sneeuwval valt bij GFS  :( Eens kijken wat EC straks doet!

Powered by EzPortal